• 13-04-2022, 15:15:44
    #1
    Merhaba

    Bilecik'te yaşayan bir arkadaşıma ev sahibi kira artışı yapacakmış, bana az önce aşağıda ki görseli attı bu artış hesaplaması doğru mu? Ev sahibi 1550₺'den(mevcut kira 850₺) kontrat yapmamız diye baskı kuruyormuş. Bana 1550 çok, 1100 az geldi. Kız tek başına yaşıyor ev sahibi daha 20 gün varken bugün 1550₺'den kira kontratı yenilememiz lazım diye baskı kuruyormuş arkadaşımda bana sordu ama bende emin olamadım bu yüzden burada konu açıp bilen kişilerden teyit almak istedim. Ev sahibi böyle bir şey yapabilir mi? Ve bu oranda kira artışı isteyebilir mi?

  • 13-04-2022, 15:17:15
    #2
    Merhaba,

    o Aylık yada yıllık tefe-tüfe oranına göre hesaplanıyor.
  • 13-04-2022, 15:17:38
    #3
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Selamlar.
    Kontrat gittiğine göre yeni kontratı istediği gibi yapabilir ev sahibi eğer kontratı yenilemek istemiyorsa.
  • 13-04-2022, 15:17:50
    #4
    Dostum sahibinden vs. kaynaklardan çevredeki eş değer evlerin kiralarına bakın, malum Türkiye'de yaşıyoruz 3000₺'de diyebilirdi bunun için artık o kadar ardı ardına zam geldi ki hesabı yapılamıyor.
  • 13-04-2022, 15:17:59
    #5
    Xugart adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba

    Bilecik'te yaşayan bir arkadaşıma ev sahibi kira artışı yapacakmış, bana az önce aşağıda ki görseli attı bu artış hesaplaması doğru mu? Ev sahibi 1550₺'den(mevcut kira 850₺) kontrat yapmamız diye baskı kuruyormuş. Bana 1550 çok, 1100 az geldi. Kız tek başına yaşıyor ev sahibi daha 20 gün varken bugün 1550₺'den kira kontratı yenilememiz lazım diye baskı kuruyormuş arkadaşımda bana sordu ama bende emin olamadım bu yüzden burada konu açıp bilen kişilerden teyit almak istedim. Ev sahibi böyle bir şey yapabilir mi? Ve bu oranda kira artışı isteyebilir mi?

    Kafasına göre artıramaz hesaplama doğru 1,104 TL olacak yeni kirası arkadaşınızın
  • 13-04-2022, 15:18:20
    #6
    Cevap vermesin. Tefe tüfe ye göre hesap doğru. Aksini isterse ki 20 gün oyalasın yeni dönem gelsin sözleşmede. yaklaşık 1 sene çıkaramaz. Pişman olur ev sahibi.
  • 13-04-2022, 15:18:28
    #7
    Bizim de dairelerimiz 900tlden kirada eski kiracı olduğu için ama aynı binada kiralar en kötüsü 2.000tlden başlıyor resmiyete göre max 300tl civarında bi zam yapabiliyoruz bizde ne yapacağız bilemiyoruz.
  • 13-04-2022, 15:18:49
    #8
    Dua etsin 2550 TL dememiş piyasa aldı başını gitti 3000TL'nin altında ev yok artık
  • 13-04-2022, 15:19:16
    #9
    Tüfe den fazlasını yapamaz 5 yıldan önce evden de çıkartamaz kız arkadaşınız tüfe oranına göre ödemeye devam ederse yasal olarak ev sahibinin hiçbir hakkı yok Ama olacak tatsızlık cabası. Benim ailemde 1200 liralık eve 2400 isteyen ev sahibine 3 ay tüfeye göre ödeme yaptı baktık herkesin tadı kaçıyor başka ilçede 2500 liraya eve çıkmak zorunda kaldık