• 28-02-2022, 12:43:12
    #19
    Gokenim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Milyonlarca olmasına gerek yok binlercesi var onlar keyfi gelenler suriyeliler savaştan kaçıp gelenler. Elbet dönecekler bir gün ama ırkçı saldırılar yapmak yanlış
    Bir tarafta parasıyla tatil yapmaya gelen insanlar diğer tarafta kontrolsüz göç ile ülkeye akın eden bir tayfa var yapmayın. Bizim ülkemize gelen mülteci sayısı diğer ülkeler gibi realistik bir seviyede olsaydı bu ırkçı saldırılar yaşanmazdı.
  • 28-02-2022, 12:50:03
    #20
    wehteatro adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir tarafta parasıyla tatil yapmaya gelen insanlar diğer tarafta kontrolsüz göç ile ülkeye akın eden bir tayfa var yapmayın. Bizim ülkemize gelen mülteci sayısı diğer ülkeler gibi realistik bir seviyede olsaydı bu ırkçı saldırılar yaşanmazdı.
    Konu diğer ülke insanları olduğunda hümanistsiniz güzel.
    Ne yapsaydık kimse kapısını açmadı biz de açmasaydık göz göre göre o milyonlarca insan ölse içiniz rahat edecek miydi gerçekten?
    Ne oldu hani Türk insanı merhametli vicdanlıydı nerde kaldı merhametimiz?
  • 28-02-2022, 12:52:12
    #21
    Platin üye
    Esad rejimi genel af çıkardı. Şimdi neden geri ülkelerine gitmiyorlar? Hadi diyelim savaş devam ediyor, o zamanda şimdi gidip savaşabilirler. Bunlar savaş kaçağı ve vatan hainleri. Boşa sempati oluşturma çabasına girmeyin. Sevenler varsa onlarla gidip esad rejimine karşı savaşsınlar. Bunlar mülteci değil yağmacılar!
    Olan hem ülke içinde hem de dışındaki Türk vatandaşlarımıza oldu. Kusura bakmayın, Türk askerleri suriyede mücade verirken, suriyeli seviciliği yapamayacağım.

    Ayrıca eklemek istiyorum;
    “Allah indinde en şerefliniz takvâca en ileri olanınızdır. Arabın Arap olmayan (acem) üzerine bir üstünlüğü yoktur. Arap olmayanın da Arap üzerine bir üstünlüğü yoktur. Beyaz derili olanın siyah derili üzerine bir üstünlüğü yoktur, siyah derili olanın da beyaz derili üzerine bir üstünlüğü yoktur. Üstünlük sadece takvâ iledir.” (İbn Hanbel, 5/411)
    Bu hadis rivayeti sahihtir.

    Atam bundan 100 yıl önce şöyle bir söz bırakmış.
    "Türk çocuğu, artık Arap çölleri için kanını dökmeyecektir."| MUSTAFA KEMÂL ATATÜRK
  • 28-02-2022, 12:56:45
    #22
    Gokenim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Konu diğer ülke insanları olduğunda hümanistsiniz güzel.
    Ne yapsaydık kimse kapısını açmadı biz de açmasaydık göz göre göre o milyonlarca insan ölse içiniz rahat edecek miydi gerçekten?
    Ne oldu hani Türk insanı merhametli vicdanlıydı nerde kaldı merhametimiz?
    Bakış açılarımız farklı olduğu için anlaşamayacağız sanırım
    Siz ülkeye kim, neden ve kaç kişi geldiğini düşünmeden direk "ülkeye gelmiş" olarak yorumluyorsunuz. 1 milyon suriyeli göçüyle, 100000 tane turisti bir tutuyorsunuz. Orada milyonlarca insan ölseydi içim rahat etmezdi ama sence suriyeliler asgari ücret altına çalıştığı için iş bulamayan insanların içi rahat edebiliyor mudur?
    Bu konuyu sizle tartışırsak sabaha kadar böyle örnekler vererek alıntılarız birbirimizi, siz vicdani örnekler ben ekonomik örnekler veririm giderde gider...
  • 28-02-2022, 13:04:35
    #23
    wehteatro adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bakış açılarımız farklı olduğu için anlaşamayacağız sanırım
    Siz ülkeye kim, neden ve kaç kişi geldiğini düşünmeden direk "ülkeye gelmiş" olarak yorumluyorsunuz. 1 milyon suriyeli göçüyle, 100000 tane turisti bir tutuyorsunuz. Orada milyonlarca insan ölseydi içim rahat etmezdi ama sence suriyeliler asgari ücret altına çalıştığı için iş bulamayan insanların içi rahat edebiliyor mudur?
    Bu konuyu sizle tartışırsak sabaha kadar böyle örnekler vererek alıntılarız birbirimizi, siz vicdani örnekler ben ekonomik örnekler veririm giderde gider...
    Her neyse sizin için önce para olabilir benim için insanlık ağır basıyor
    iyi günler
  • 28-02-2022, 13:21:48
    #24
    Bende şöyle düşünüyorum kendi fikrimi söyleyeyim suriyelilerin en yoğun olduğu bölgedeyim hatta bizim kadar onlarda var.Diğer yazan arkadaşlar hangi şehir merkezindeler bilemiyorum.
    Öncelikle Allah"ın yer yüzünde bize bahşettiği emanet ettiği toprakları sahiplenmek çok yanlış diye düşünüyorum bugün almanyada avrupanın bir çok ülkesinde nasıl vatandaşlarımız varsa ve o topraklarda yaşıyorsa bizim ülkemizde de herkes yaşabilir diye düşünüyorum.Suriyeliler savaştan kaçıp geldi ukranyada da en az onlar kadar kaçıyorlar kaçmak olarak görenler için diyorum,bizim vatandaşlarımız ozamanlar avrupaya neden gidiyordu bilenler vardır,kaçak gidip yakalandığında Türkiye"de terörden kaçtım veya terör mensubuyum Türk devletinden kaçtım diyorlardı, bir çoğu tabi çalışmaya gidenlerde vardı ekmek parası diye yani ortada bir savaş yokken kaçıp gittiler hiç biride gelmedi dahada gidiyorlar.
    Benim Suriyeli kiracım var kirayıda arttırmıyorum çünkü durumları yok 5 yıldır oturuyorlar ondan önce türk vatandaslarımız oturdu hepsi ya kirayı ya elektriği birşeyi takıp gittiler mesele dürüstlükse,burada bütün işciler suriyeli hatta suriyeliler olmassa bu işleri kim yapacaktı acaba diye düşünüyoruz.Hiç birinden zarar görmedik, haa nargile için yok mu parklarda var,serseri olan var her ırkta her millette olduğu gibi pire için yorganı yakmaya gerek yok.
    Benim anladığım kadarı ile hani bizde olsa gitmeyiz diyoruz ya evet cidden coğumuz gitmeyiz bende gitmem çünkü bizim taşınmazlarımız var iç güdüsel olarak kardeşimize bırakmak istemediklerimizi düşmana bir metresini bırakmayız ve anladığım kadarı ile suriyelilerin orada hiç birşeyleri yokmuş, herşey devletin veya birilerinin yani evde üzerlerine giyecekleri birşey aldıkllarında olay bitiyor dikili ağaçları yok,hatta farkındaysanız bu ülkede de aynısını yapmaya çalıştılar o şehirden bu şehire göç edip duruyorlar ve şimdi devlet farkına vardı ve artık adres güncellemesi istedi herkes yerinde kalsın diye bir proje yapıyorlar.Yani kısacası bende ülkelerini benimsememişler sahiplenememişler bizde ev,arsa,tarla,bahçe atalarımızdan kalan veya birşeylerimiz var yani olmayanlarımız için ha bu şehir ha diğer şehir veya başka bir ülke farketmiyor gidiyorda yani iyi bir yaşam için bu suriyelilere özgü birşey değil diye düşünüyorum.
    Ve nacizene şunuda belirtmek istiyorum evet araplar şöyle böyle diyenler var peygamberimizin "Ben arabım ama arablar bende değil" (aslı;ben arabım her arap ben değil) gibi yanlış söylemleri olabilir.Ama Cennet dili arapçadır,peygamberimiz arabdır ve belki onlar gelmemiş bize gönderilmiştir diye düşünüyorum.
  • 28-02-2022, 13:24:36
    #25
    Gokenim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir de eğer ki suriyeliler gitsin diyecek kadar delikanlı olan arkadaşların aynı çağrıyı ermeni vatandaşlara, rum vatandaşlara, ingiliz, rus vb diğer milletlerden olanlara da yapmaları lazım.
    Ülkeye sığınmaya diye gelen sürilerin rahat tavırları burada iş yeri açmaları, taşkın tavırları beni rahatsız ediyor.
    https://amp.onedio.com/haber/gaziant...ttiler-1049564

    ülkemize giren batılı kesim insanlarda bu tur davranış sayısı çok azdır.
  • 28-02-2022, 13:27:45
    #26
    tamam hadi korktun kaçtın, şimdi esad geri dönün diyor hepinizi affettim gelin çalışın yaşayın diyor. neden hala dönmüyorlar? işte bu sorunun da cevabını versin, ondan sonra empati kuralım, üzülelim, haklıymış diyelim.
  • 28-02-2022, 13:30:33
    #27
    hayatında balık yakalamamış adam
    gelmiş burda klavyede ahkam kesiyor

    herkes kahraman
    borde klavye rütbeliler