Avukat var mı? Sigortasız çalıştırılma hakkında
11
●420
- 19-02-2022, 21:37:03Merhaba, 09.02.2022 tarihinde işe başladım 2-3 gün sonra sigorta girişimin yapılıp yapılmadığını sordum ve bana biz ilk 1 ay sigorta yapmıyoruz deniyoruz dediler. İşe başlanan gün sigorta girişinin yapılması mecburiyetini biliyorum. Ve bugün 19.02.2022 tarihinde bana telefon ile işten çıkarıldığım bilgisi verildi. Bu konuda napabilirim? Beni sigortasız çalıştırdıkları için iş yerini şikayet edebilirmiyim? Ne kadar cezası vardır?
- 19-02-2022, 21:41:18Öncelikle işverni 170 i arayarak şikayetinizi dile getirin. Sonrada iyi bir iş hukukuna bakan avukatla görüşme sağlayın. Deneme süresi diye bir şey vardır evet ama sigortasız deneme süreci diye bir şey olamaz.Hadi o süreçte kaza falan geçirsen nolacaktı hocam. Siz siz olun 3 günlük deneme süresi olsada sigortasız işe başlamayın.
- 19-02-2022, 21:41:51Ne alaka? Deneme süresi dediğin 2 aylık performans/işe uyum denemesidir. Bu süre içerisinde Sigorta yapılması mecburidir.MikailAvci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 19-02-2022, 21:44:58İşyerleri her zaman tencereyi kapağına uyduruyor hocam ayrıca e devletten işe giriş çıkış bildirgesine bakın başlatıp ödememiş olabilirler 4/a hizmet dökümüne yansımadan oraya yansırLyriC adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 19-02-2022, 21:45:02Bence önce yasal haklarınıza bakın. Daha sonra direkt patron (!) ile muhattap olarak "şu şu durumlardan dolayı şikayet edeceğim. Anlaşmadığımız taktirde size yansıtılacak olan cezalar şunlar şunlar olacak, bilginiz olsun." gibisinden konuşun. Belki korkar ya da insafa gelir. Bildiğim kadarıyla sigortasız çalıştırmanın cezası fazla oluyor. Umursamazsa arkadaşların dediği gibi CİMER'e şikayet edin ve iyi bir avukatla anlaşın.LyriC adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 19-02-2022, 21:45:15Deneme süresi diye birşey yok. Girdiğin günden itibaren yapılması zorunlu. 19 günlük kısa bir süreç dava açsan pek maddi olarak zarar veremezsin. 10 gün sigortan yatar kanıtlarsan ve 2 şahit bulursan çalıştığına dair. Birde ufak bir ücret alırsın onu da avukata ödersin zaten 3 - 5 bin TL birşey. ( Tabii çalışma saatlerini de kanıtlaman gerek 7 saatten fazlaysa, pazar günü tatilleri yapılmadıysa ve bu tarz şeyleri kanıtlarsa alacağın para bu olur.) Sigorta davam vardı oradan biliyorum