LyriC adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Merhaba, 09.02.2022 tarihinde işe başladım 2-3 gün sonra sigorta girişimin yapılıp yapılmadığını sordum ve bana biz ilk 1 ay sigorta yapmıyoruz deniyoruz dediler. İşe başlanan gün sigorta girişinin yapılması mecburiyetini biliyorum. Ve bugün 19.02.2022 tarihinde bana telefon ile işten çıkarıldığım bilgisi verildi. Bu konuda napabilirim? Beni sigortasız çalıştırdıkları için iş yerini şikayet edebilirmiyim? Ne kadar cezası vardır?
Bence önce yasal haklarınıza bakın. Daha sonra direkt patron (!) ile muhattap olarak "şu şu durumlardan dolayı şikayet edeceğim. Anlaşmadığımız taktirde size yansıtılacak olan cezalar şunlar şunlar olacak, bilginiz olsun." gibisinden konuşun. Belki korkar ya da insafa gelir. Bildiğim kadarıyla sigortasız çalıştırmanın cezası fazla oluyor. Umursamazsa arkadaşların dediği gibi CİMER'e şikayet edin ve iyi bir avukatla anlaşın.