Bugün kaba bir hesap yaptım lüks olduğuna karar verdim
Nasıl?Türkiye için normal olduğunu düşündüğüm 1.4, 1.5, 1.6 motor hacmiyle yazıyorum. Yeni motorlara sahip sıfır araç olarak göz önünde bulunduralım. Örn: Egea, Corolla, Civic, Focus.
Aylık 3000km yol yapıyorum fakat normal insan kullanımı olarak 1500km baz alalım.
Karma tüketimde Egea fabrika verisi 100km'de 6.5, ama 8 altına inmek imkansız denebilir. Diğer araçlarda bu sayı daha yüksek olabilmesi normal, ama Egea'ya göre baz alıyorum.
Ankara'da güncel shell fiyatı 15.36 zam gelmedi henüz, 8 * 15.36 ~= 133₺ / 100KM = 1.33₺ km olarak düşünebiliriz.
1500km ile aylık net 2000₺ zam gelmezse benzin masrafı sadece.
MTV olarak bu araçlarda yıllık 2746₺
Yılda 18.000km ediyor, 2 bakım olarak düşünebiliriz. Kullandığım toyota bayisinde aldığım fiyat 2400₺ * 2 = 4800 ~= 5000₺
2022 için kimse kasko ve sigorta fiyatlarını bilmiyor ama ilk kaskom değil ve 10500₺ sadece kasko geldi, geçen sene kasko + sigorta ilk aracım toplam 5200₺'ydi (Aksigorta)
Sigorta 3.500₺. Kasko + Sigorta 14.000₺(Aksigorta) yaklaşık olarak.Tek tip lastik kullanıp yaklaşık 40.000'de lastik yenilemiş olursak, güncel 16-17 lastikler 1000₺ başlangıç bandında. 4000₺ / 2 yıl. Yıllık 2000₺.
Hiç ceza yemediğinizi veya farklı sorun yaşamadığınızı düşünerek onları eklemeden kaba hesabı yapalım.
Yıllık 18.000km güncel yakıt fiyatıyla: 24.000₺
2x bakım: 5.000₺
MTV: 2.750₺
Kasko + Sigorta: 14.000₺
Denk gelen lastik: 2.000₺
Toplam: 47.750₺ yıllık net masrafı.
Aylık masrafı 3957₺ ~= 4000₺ gibi rakama denk geliyor. Yani asgari ücret diyebiliriz.
Hiç binmediğinizi düşünürsek; garajda yatıyor. 4 yılda bir lastikten 1000₺, Kasko yapmadan sadece sigorta 3500₺, MTV 2750₺, 1x yıllık bakım 2500₺ 'den 812₺'ye geliyor.
Sizler ne düşünüyorsunuz?