Anket Otomobil kullanmak lüks mü?
Toplam Katılımcı Sayısı: 33
Otomobil kullanmak lüks mü?
Evet
%69,70 (23 Oy)
Hayır
%30,30 (10 Oy)
  • 15-02-2022, 11:38:24
    #1
    Selamlar,

    Bugün kaba bir hesap yaptım lüks olduğuna karar verdim Nasıl?

    Türkiye için normal olduğunu düşündüğüm 1.4, 1.5, 1.6 motor hacmiyle yazıyorum. Yeni motorlara sahip sıfır araç olarak göz önünde bulunduralım. Örn: Egea, Corolla, Civic, Focus.

    Aylık 3000km yol yapıyorum fakat normal insan kullanımı olarak 1500km baz alalım.

    Karma tüketimde Egea fabrika verisi 100km'de 6.5, ama 8 altına inmek imkansız denebilir. Diğer araçlarda bu sayı daha yüksek olabilmesi normal, ama Egea'ya göre baz alıyorum.

    Ankara'da güncel shell fiyatı 15.36 zam gelmedi henüz, 8 * 15.36 ~= 133₺ / 100KM = 1.33₺ km olarak düşünebiliriz.

    1500km ile aylık net 2000₺ zam gelmezse benzin masrafı sadece.

    MTV olarak bu araçlarda yıllık 2746₺

    Yılda 18.000km ediyor, 2 bakım olarak düşünebiliriz. Kullandığım toyota bayisinde aldığım fiyat 2400₺ * 2 = 4800 ~= 5000₺

    2022 için kimse kasko ve sigorta fiyatlarını bilmiyor ama ilk kaskom değil ve 10500₺ sadece kasko geldi, geçen sene kasko + sigorta ilk aracım toplam 5200₺'ydi (Aksigorta) Sigorta 3.500₺. Kasko + Sigorta 14.000₺(Aksigorta) yaklaşık olarak.

    Tek tip lastik kullanıp yaklaşık 40.000'de lastik yenilemiş olursak, güncel 16-17 lastikler 1000₺ başlangıç bandında. 4000₺ / 2 yıl. Yıllık 2000₺.

    Hiç ceza yemediğinizi veya farklı sorun yaşamadığınızı düşünerek onları eklemeden kaba hesabı yapalım.


    Yıllık 18.000km güncel yakıt fiyatıyla: 24.000₺
    2x bakım: 5.000₺
    MTV: 2.750₺
    Kasko + Sigorta: 14.000₺
    Denk gelen lastik: 2.000₺

    Toplam: 47.750₺ yıllık net masrafı.

    Aylık masrafı 3957₺ ~= 4000₺ gibi rakama denk geliyor. Yani asgari ücret diyebiliriz.

    Hiç binmediğinizi düşünürsek; garajda yatıyor. 4 yılda bir lastikten 1000₺, Kasko yapmadan sadece sigorta 3500₺, MTV 2750₺, 1x yıllık bakım 2500₺ 'den 812₺'ye geliyor.

    Sizler ne düşünüyorsunuz?
  • 15-02-2022, 11:39:34
    #2
    Gereksiz yere kullanılan ve alınan herşey Lüks statüsüne girer
  • 15-02-2022, 11:39:53
    #3
    son zamlardan sonra maalesef,
    aslında günümüz şartlarında gereklilik.
  • 15-02-2022, 11:42:19
    #4
    Bence artık lüks

    Aylık işe gidip gelirken oluşan yakıt masrafın 2000 TL 'yi buluyor. Dün kontak kapatıp akü kutup başlarını söktüm. Acil ve özel ihtiyaçlar dışında araç kullanmamaya karar verdim.

    Gerçi bu durum için bir proje geliştirmeye başladım (imzam 'da mevcut). Umarım insanlara fayda sağlarız.
  • 15-02-2022, 11:44:27
    #5
    Türkiye’de; araba lüks, evde yaşamak ve elektrik doğalgaz kullanmak lüks, telefon almak lüks.
  • 15-02-2022, 11:46:38
    #6
    Bize artık yaşamak bile LÜX
  • 15-02-2022, 11:48:30
    #7
    Türkiye'de lüks ama dünyanın genelinde değil tabi.
  • 15-02-2022, 11:53:06
    #8
    1 euroya avrupanın en ucuz benzinini kullanıyoruz hocam nesi lüks


    (!)
  • 15-02-2022, 11:54:51
    #9
    Kurumsal Üye
    Türkiye'de lüks hocam.