iş yeri kanuna uygun iş yapmışi ancak kanunsuz yaptığı işler var ise bunlar;
asgari ücretli gösterip fazlasını elden verme
mesai (kanıtlanabilir olmalı) yaptırıp ücretini ödememişse (dini, resmi bayramlar gece vb.)
bu tarz durumlar varsa haklı nedenle noterden fesih dihtarı yapıp kıdem tazminatı ve haklarını talep edebilir, ihtara yönelik ödenmediği takdirde iş mahkemesine dava edilebilir, önce ara bulucu hallolmazsa iş mahkemeleri yoluyla sürecinzi devam eder ancak süreç uzundur. iftiralara ve yalancı tanıklara maruz kalabilir... vb.
Kıdem Tazminatı Hakkında Yardımcı Olabilir Misiniz?
10
●288
- 04-02-2022, 15:05:20
- 04-02-2022, 16:21:31Merhabalar, öncelikli olarak bir sözleşme ve antlaşma ile belirtilmediyse, iş verenin zam yapmama hakkı da mevcut. Yasal zorunluluk sebebiyle, asgari ücrete denk gelecek şekilde yükseltmeleri gerekirdi. Bunun dışında AGİ zaten devlet tarafından kaldırıldı. 2022 yılı itibariyle, artık AGİ yok. 4-5 senelik bir çalışan için, günümüz şartlarında düşük bir ücret, Allah kolaylık versin.Makalemanya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Ayrıca SGK' ya 1999 ve öncesi girişli değil ise, kendi çıktığı takdirde tazminat alamadığı da doğrudur.