• 04-02-2022, 15:05:20
    #10
    iş yeri kanuna uygun iş yapmışi ancak kanunsuz yaptığı işler var ise bunlar;
    asgari ücretli gösterip fazlasını elden verme
    mesai (kanıtlanabilir olmalı) yaptırıp ücretini ödememişse (dini, resmi bayramlar gece vb.)
    bu tarz durumlar varsa haklı nedenle noterden fesih dihtarı yapıp kıdem tazminatı ve haklarını talep edebilir, ihtara yönelik ödenmediği takdirde iş mahkemesine dava edilebilir, önce ara bulucu hallolmazsa iş mahkemeleri yoluyla sürecinzi devam eder ancak süreç uzundur. iftiralara ve yalancı tanıklara maruz kalabilir... vb.
  • 04-02-2022, 16:21:31
    #11
    Makalemanya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba arkadaşlar. Kız arkadaşım özel bir okulda hemşire olarak 4 - 5 yıldır çalışıyor. Bu hafta ne kadar zam yapacaklarını açıklamışlar ve % 36 zam yapmışlar. Tam olarak anlamasam da AGİ'yi falan çıkararak zam yapmışlar ve bunun sonucunda aldığı zam asgari ücret + 90 TL ediyor. 5 senedir çalışan birine yaptıkları zam oranı bu. Üstelik yapılması gereken düzeyde % 36 zam yapmışlar. Kız arkadaşımın bu maaş ile geçinmesi çok zor. Şu anda işi bırakmayı bile düşünüyor. Ancak 4 - 5 senedir çalıştığı için kıdem tazminatını da almak istiyor. Fakat bunu söylediğinde işi bırakması durumunda kıdem tazminatı alamayacağını söylemişler. Bu konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar bize nasıl bir yol izlememiz gerektiği konusunda yardımcı olursa çok seviniriz. Yardımcı olan herkese şimdiden teşekkürler.
    Merhabalar, öncelikli olarak bir sözleşme ve antlaşma ile belirtilmediyse, iş verenin zam yapmama hakkı da mevcut. Yasal zorunluluk sebebiyle, asgari ücrete denk gelecek şekilde yükseltmeleri gerekirdi. Bunun dışında AGİ zaten devlet tarafından kaldırıldı. 2022 yılı itibariyle, artık AGİ yok. 4-5 senelik bir çalışan için, günümüz şartlarında düşük bir ücret, Allah kolaylık versin.

    Ayrıca SGK' ya 1999 ve öncesi girişli değil ise, kendi çıktığı takdirde tazminat alamadığı da doğrudur.