• 25-01-2022, 19:27:00
    #1
    İyi akşamlar herkese. Bir çoğumuz gibi belki de herkesin birilerine veya kurumlara borcu vardır. Geçenlerde eskiden ticaret yaptığımız bir büyüğümüz ile görüştük. Ziyarete gelmiş.

    Bu kişi yokluk nedir bilmeyen birisine benziyor, paralar içinde yüzüyordu yani. Derken pandemi vs iflas etmiş ve neyi var neyi yok kaybetmiş. İntiharın eşiğine geldiğini, bunalıma girdiğini söyledi. Ama vazgeçmemiş ve yine en iyi bildiği işi borç harç neyse yeniden başlamış. Senelerce borç ödedim dedi. Ve şu sözü söyledi;

    Sıfırın ne kadar büyük olduğunu öğrendim.

    Yaklaşık 12 milyon TL yani eski parayla 12 trilyon borç ödemiş. Şahsen ben de XX.XXX rakam borcum var diye rahatsız oluyordum. Belki birilerine ilham kaynağı olur veya bir nebze olsa içine su serper diye paylaşmak istedim. Dışarıda herkes gezip tozuyor veya eğleniyorlar ama kimsenin içini, derdini bilemeyiz. Onun için Allah sabredenlerle beraberdir. Hiçbir şey için canınızı sıkmaya gerek yok ve bu hayatta kendinizden değerli başka bir şey yok.
  • 25-01-2022, 19:29:57
    #2
    evet, ders almamız gereken bir durum.
    Sektörünü de merak ettim açıkçası…
  • 25-01-2022, 19:32:13
    #3
    Ama unutmamak lazım olmayınca olmuyor
  • 25-01-2022, 19:33:12
    #4
    Cherkes adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    evet, ders almamız gereken bir durum.
    Sektörünü de merak ettim açıkçası…
    Tekstil sektörü hocam. İşi tutturabilirseniz gerçekten müthiş kar bırakıyor. İşe ilk girdiğim sıralarda faturalara bakmıştım, 1 metre kumaşı 24-25 tl ye satıyorlardı. Maliyeti 3 lira bile değildi düşünün gerisini.
  • 25-01-2022, 19:37:18
    #5
    Çok verip azdırmasın az verip bezdirmesin derler çok parası olan kaybedince paraya inandığı için sonu genelde intihar oluyor ama öyle adamlar var ki dünya paraları var sıradan arabalar halkın içinde geziyorlar sıradan bir şekilde kimse bilmiyor

    o yüzden ki parayla imanın kimde olduğunu reklam etmemek gerek kibre egoya ezmeye benliğe kapılmamak gerek
  • 25-01-2022, 19:37:46
    #6
    neto adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İyi akşamlar herkese. Bir çoğumuz gibi belki de herkesin birilerine veya kurumlara borcu vardır. Geçenlerde eskiden ticaret yaptığımız bir büyüğümüz ile görüştük. Ziyarete gelmiş.

    Bu kişi yokluk nedir bilmeyen birisine benziyor, paralar içinde yüzüyordu yani. Derken pandemi vs iflas etmiş ve neyi var neyi yok kaybetmiş. İntiharın eşiğine geldiğini, bunalıma girdiğini söyledi. Ama vazgeçmemiş ve yine en iyi bildiği işi borç harç neyse yeniden başlamış. Senelerce borç ödedim dedi. Ve şu sözü söyledi;

    Sıfırın ne kadar büyük olduğunu öğrendim.

    Yaklaşık 12 milyon TL yani eski parayla 12 trilyon borç ödemiş. Şahsen ben de XX.XXX rakam borcum var diye rahatsız oluyordum. Belki birilerine ilham kaynağı olur veya bir nebze olsa içine su serper diye paylaşmak istedim. Dışarıda herkes gezip tozuyor veya eğleniyorlar ama kimsenin içini, derdini bilemeyiz. Onun için Allah sabredenlerle beraberdir. Hiçbir şey için canınızı sıkmaya gerek yok ve bu hayatta kendinizden değerli başka bir şey yok.
    2017 de 430 bin borc ve aylık 7000 ödemem vardı. Bu süreçte ne çektiğimi ben bilirim . Kazanıyorsun ama elde 0 oluyor . 2021 de örgüt ve siber suçtan suçum olmamasına rağmen ceza eevine girdim ve onca ödeme boşa gitti. Bu sefer avukat borcu devreye girdi . Mahkeme devam ediyor . Dedimki daha başıma daha ne gelecek. En son ufak bir yerim vardı sattım 17. Bin kredi kartı borcum kaldı ve hala hayata tutunuyorum . Hedef o 0 i görüp kazandığını harcayabilmek. Bir arabam bir evim olsun bile istemiyorum sadece kazandığım ile hayati sürdürmek . Artık çok parafa gözüm bile yok. Huzur en önemlisi .
    • Cherkes
    Cherkes bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 25-01-2022, 19:38:45
    #7
    Xxx.xxx borcum var sorun yok, öderiz ödemeye de devam, ölecek değiliz ya. Borç yiğidin harcıdır.
  • 25-01-2022, 20:20:31
    #8
    Bu konular sığ beyinler tarafından şöyle pazarlanıyor: Bak bu adam yapmış sen niye yapamayasın?

    Hayır kardeşim, öyle olmuyor. Detay yazıp kendimi yormak istemiyorum, olmuyorsa olmuyor demek istiyorum sadece...