Anket Dolarınızı satıp TL faize yatırır mısınız?
Toplam Katılımcı Sayısı: 191
Dolarınızı satıp TL faize yatırır mısınız?
Evet
%22,51 (43 Oy)
Hayır
%66,49 (127 Oy)
Kararsızım
%8,90 (17 Oy)
Ne olduğunu anlamadım.
%5,24 (10 Oy)
  • 21-12-2021, 09:20:14
    #19
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1) Gezi kalkışması uydurmadır. Gezinin bir kalkışma olduğuna dair 1 tane mahkeme kararı yoktur. Geziden hüküm giymiş 1 kişi yoktur. Gezi davası 8 senedir devam ediyor adam gibi bir delil yok. Delilsiz temelsiz iddialar ile dava sürdürülüyor. Demokratik ülkelerde insanların sokağa inip iktidarı ve politikalarını protesto etme hakkı vardır. Fransa'da sarı yelekliler Parisi yaktılar kimse bunlar darbeci bu kalkışma demedi. Protestolarda suç işleyenleri yargılayabilirsiniz, mala zarar veren, cana zarar veren varsa delillleri ile yargılayabilirsiniz. Ama vatandaşın demokratik hakkı olan protesto özgürlüğünü darbe diye kalkışlma diye bastıramazsınız.

    2) Ülkenin tepe taklak gitmesinin nedeni Gezi Parkı diyen adamın vicdanı yoktur. Vicdanı olmayan insanların da dini ve milli söylemlerinden şüphe ederim.

    a) Ülkenin kaynaklarını düşük katma değerli betona geziciler yatırmadı tam tersine taksime yapılacak betona karşı mücadele ettiler.
    b) Eln rahibini önce casus diye hapse atıp sonra kur dayanılamaz hale gelip ekonomiye büyük zarar verdiğinde bırakan geziciler değildi.
    c) Seçim kazanmak amacıyla para olmadığı için merkez bankasının kara gün parası olan yedek akçeleri bozdurup sonra salgına boş hazineyle yakalanıp sms kampanyası ile yardımı isteyen de para bulamayınca para basıp ucuz kredi dağıtıp paraların dolara gitmesine ve enflaysonu zıplatmasına neden olan da geziciler değildi.
    d) Faizi arttırmayacağım takıntısı ilehem şefaf olmayan şekilde, gizli saklı şekilde Merkez Bankasının 128 milyar dolar rezervini ezen hem de doları fiyatını tutamayan da geziciler değildi.
    e) Yetmez ama evet diyerek yargıyı Fetöcü teröristlerin eline teslim edip Atatürkçü subayları kumpaslarla tutuklatıp YAŞ kararları ile FETÖcü subayları başa getiren de geziciler değildir.

    İnsanda vicdan olmalı. Bu kadar ağır hatalar yapıp ülkeyi bu hale getiren adamları aklamak için gezi parkındaki demokratik protestoları darbeymiş kalkışmaymış gibi göstermek vicdansızlıktır. Hükümetler sadece seçimle gelip seçimle gitmezler. Beğenilmeyen hükümetler protestolar, grevler ve tepkiler ile istifaya zorlanabilir. Bunlar kalkışma değil demokratik haktır.
    Ağzınıza sağlık çok güzel bir yazı olmuş ama boşuna yazmışsınız hocam Bana olmadığı gibi size de adam akıllı bir cevap gelebileceğini sanmıyorum
  • 21-12-2021, 09:27:47
    #20
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1) Gezi kalkışması uydurmadır. Gezinin bir kalkışma olduğuna dair 1 tane mahkeme kararı yoktur. Geziden hüküm giymiş 1 kişi yoktur. Gezi davası 8 senedir devam ediyor adam gibi bir delil yok. Delilsiz temelsiz iddialar ile dava sürdürülüyor. Demokratik ülkelerde insanların sokağa inip iktidarı ve politikalarını protesto etme hakkı vardır. Fransa'da sarı yelekliler Parisi yaktılar kimse bunlar darbeci bu kalkışma demedi. Protestolarda suç işleyenleri yargılayabilirsiniz, mala zarar veren, cana zarar veren varsa delillleri ile yargılayabilirsiniz. Ama vatandaşın demokratik hakkı olan protesto özgürlüğünü darbe diye kalkışlma diye bastıramazsınız.

    2) Ülkenin tepe taklak gitmesinin nedeni Gezi Parkı diyen adamın vicdanı yoktur. Vicdanı olmayan insanların da dini ve milli söylemlerinden şüphe ederim.

    a) Ülkenin kaynaklarını düşük katma değerli betona geziciler yatırmadı tam tersine taksime yapılacak betona karşı mücadele ettiler.
    b) Eln rahibini önce casus diye hapse atıp sonra kur dayanılamaz hale gelip ekonomiye büyük zarar verdiğinde bırakan geziciler değildi.
    c) Seçim kazanmak amacıyla para olmadığı için merkez bankasının kara gün parası olan yedek akçeleri bozdurup sonra salgına boş hazineyle yakalanıp sms kampanyası ile yardımı isteyen de para bulamayınca para basıp ucuz kredi dağıtıp paraların dolara gitmesine ve enflaysonu zıplatmasına neden olan da geziciler değildi.
    d) Faizi arttırmayacağım takıntısı ilehem şefaf olmayan şekilde, gizli saklı şekilde Merkez Bankasının 128 milyar dolar rezervini ezen hem de doları fiyatını tutamayan da geziciler değildi.
    e) Yetmez ama evet diyerek yargıyı Fetöcü teröristlerin eline teslim edip Atatürkçü subayları kumpaslarla tutuklatıp YAŞ kararları ile FETÖcü subayları başa getiren de geziciler değildir.

    İnsanda vicdan olmalı. Bu kadar ağır hatalar yapıp ülkeyi bu hale getiren adamları aklamak için gezi parkındaki demokratik protestoları darbeymiş kalkışmaymış gibi göstermek vicdansızlıktır. Hükümetler sadece seçimle gelip seçimle gitmezler. Beğenilmeyen hükümetler protestolar, grevler ve tepkiler ile istifaya zorlanabilir. Bunlar kalkışma değil demokratik haktır.
    kardeşim gezi olaylarında yurtdışındaydım euro dolar 1 haftada 2 kat arttı ne demek gezi kalkışması yoktu muhalefet yapcam diye saçma sapan yorumlar yazmışsınız , demotratik hakkın var diye her yeri yakıp yıkma hakkını sana kim veriyor ?
  • 21-12-2021, 09:43:28
    #21
    allwaySgood adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    kardeşim gezi olaylarında yurtdışındaydım euro dolar 1 haftada 2 kat arttı ne demek gezi kalkışması yoktu muhalefet yapcam diye saçma sapan yorumlar yazmışsınız , demotratik hakkın var diye her yeri yakıp yıkma hakkını sana kim veriyor ?
    Gezide dolar 1,80 liradan 1,90 liraya çıktı kalkışma diyorsunuz. Faiz takıntısı yüzünden 7 liradan 18 liraya çıkınca NAS diyorsunuz.
    Değerli kardeşim vicdan çok önemlidir.
    Vicdan imandan, eğitimden, bilgiden önemlidir.

    Gezi kalkışma falan değildir. Bu Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın mağduriyet propogandası yaratma politikasının sloganlarından biridir. Gezi bir Protesto eylemidir. Ben o dönemde Kasımpaşa'da oturuyordum. Tüm eylemler tüm olaylar gözümün önünde oldu. Yakıp yıkma diye bir olay yok. Polisin ilk başta aşırı şiddet ve hukuksuz uygulamaları var.Ben oradaydım herşey gözümün önünde oldu. Televizyonlar Penguen belgeseli yayınlarken ben olayları izliyordu.

    Sonra da muhtemelen istihbarat işin içine girip radikal örgütleri araya sokup Gezideki protestocuların itibarını düşürmek için uğraştı. Fetöcüler Davutoğlu'nun ses kaydını yayınlamıştı, Suriye'de savaş çıkarmak istiyorsanız siyasi irade karar verirse karşı taraftan bizim tarafa roket attırıp çatışmayı başlatırız diyen vardı toplantıda. Yani bu devlet Suriye ile savaşa girmek istediğinde sizin gibi vatandaşlara vatan millet sakarya dedirtmek için kendi ajanları tarafından kendi askerimize roket attırma planını konuşuyordu. Tıpkı bugün Gezicileri darbeci gibi kalkışma yapan insanlar gibi göstermeye çalıştığı gibi. Tıpkı hakkında hiç bir yasal işlem yapılmayan iftiracı kadının türbanlı olduğu için kendisini ve bebeğini üzeri çıplak geziciler tarafından tacize uğradığını anlatması gibi. Bu kadının sözlerinden sonra polis bölgede o gün saatte telefon sinyali veren on binlerce insanı buldu görüştü bir şey çıkmadı. Bir kaç sene sonra da yalnız olduğunu söyleyen kadının o gün karaköy iskelesinden çıkıp kocası buluşması iskelenin kamera kayıtlarından çıkmıştı.

    Benim astımım var biber gazına dayanamıyorum. Ama olaylardan 2 gün sonra Taksime gittiğimde gördüm ki antikapitalist müslümanlar cemaatle namaz kılarken çevresinde ateist gençler kordon oluşturmuş onları koruyordu. Sizler de görmediğiniz bilmediğiniz olaylara inanmaya aşırı meğillisiniz.

    Sizler istihbaratın araya soktuğu ya da fırsattan faydalanmak için araya giren 200-300 radikal eylemciyi öne sürüm, metro ve otobüsler durdurulduğu halde yürüyerek Taksime gelen 500 bin kişinin protesto eylemini gayri meşru hale getirmeye kalkıyorsunuz. Bu vicdansızlıktır. Bu siyasi islamın sınır tanımaz küstahlığıdır.

    Çünkü doların çıkmasının nedeni Gezide eylem yapılması değil. Bu eylemlerin uzlaşmadan, inatla, çatışma ile çözülmeye çalışılmasıdır. Bizim dediğimiz dedik çaldığımız düdüktür diyenler yüzünden dolar %5 değer kaybetmiş. Buna kalkışma diyorsanız faiz indireceğim diye doları 7 liradan alıp 18 liraya çıkaranlara ne diyorsunuz samimiyetle merak ediyorum.
  • 21-12-2021, 09:50:59
    #22
    Faiz haram deyip ülkenin ekonomisini alt-üst ediyoruz. Sonra da çözüm olarak dolaylı faiz sözü verip düzeltmeye çalışıyoruz. Bu söylediklerimi yapan aynı kişi. Yaptıkları sonunda kahraman ilan ediliyor! Bu durumu garipseyen bir tek ben miyim acaba?
  • 21-12-2021, 10:23:28
    #23
    Faiz haram
  • 21-12-2021, 10:36:52
    #24
    Tlde tutmuyorum faize mi yatıracağım
  • 21-12-2021, 14:11:16
    #25
    Bu düşmüş hali değil. Düşmüş hali 5 6 olmalı. Ama düşeceğini samıyorum...
  • 21-12-2021, 19:34:07
    #26
    %100 oran bile verseler paramı Türkiye'ye getirip de TL faizi almam 2 liradan beri dolar alıp tutuyorum sürekli öyle düşünün. Kripto stakeleri ile kafam rahat yatıyorum