• 14-12-2021, 19:25:49
    #19
    Her inanca saygım var fakat ben kendimce Müslümanım. Bu dünyanın, evrenin bir yaratıcısı olduğuna ve başımızda bizden çok daha güçlü bir Allah olduğuna inanıyorum
  • 14-12-2021, 19:29:03
    #20
    Valla dostum her sakallıyı hacı hoca sanmamakla işe başla (İslam'ı düzgün anlatan hocaları tenzih ederim), dinimizi bizzat kaynağından yüce kitabımız Kuran-ı Kerim'den öğrenmeye çalış. 1500 yıl önce yazılan bir kitap olmasına rağmen bugünümüze bile ışık tutan tavsiyeler bulacaksın. En önemlisi de kimsenin yaşantısına bakıp aldanma. Hacı görünebilir hoşuna gitmeyen veya caiz olmayan bir yaşantısı olabilir. "Müslümanlık böyleyse ben inanmıyorum arkadaş" hissiyatına kapılırsın, o yüzden kaynağından öğrenmeye çalış kafan karışmasın. Bi temel at sonra gerisi gelir
  • 14-12-2021, 19:30:25
    #21
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Hiçbir dini inancın ya da yaratıcı tarafından gönderildiği düşünülen dört dini kitabın gerçek olduğuna dair somut bir delil yoktur maalesef. Dini inancınızı genelde coğrafi konumunuz belirler. Neye inandırıldığınızı merak ediyorsanız, sahip olduğunuz dinin kitabını okumanızı tavsiye edebilirim sadece. Bu arada herhangi bir dini inanç sahibi değilim.
  • 14-12-2021, 19:34:33
    #22
    böyle duurmlarda inanıp inanmamayı bir yana koymak lazım. işinie gücüne odaklan zamanla ya inanırsın ya inanmazsın fazla zorlamamak lazım ve asla net konuşmamak lazım çünkü asla ispatı olmayan bir nokta ancak son zamanlarda kendimce deliller buldum ben de birincisi evrimle gelişen insandaki zeka ve duygusal zeka ve vicdan neden diğer canlılarda gelişemedi? ve insanda üreme ve hayatta kalma içgüdüsü var evrimle gelmiş olabilir de peki annelik babalık içgüdüsünün mantığı yok evrime göre bence. nasıl bir insan evladı için kendini fedaedebilecek duygulara erişiyor. gerçi bu diğer canlılarda da var ama bir patlama oldu o kadar tesadüf içinde dünya oldu soğudu tek hücreliden bugünlere geldik pek akıl işi değil gibi geliyor bana. ama dinler konusunda çok aklım çoğu şeyi kesmiyor.

    yani evrim doğru olsaydı konuşan zevra dşünen aslan satranç oynayan eşşekler olurdu ama hepsine hükmeden insan ötekilere evrim iyi gelmemiş galiba diyorum
  • 14-12-2021, 19:38:03
    #23
    Naçizane düşüncem şudur ki; Dini belirli bir konuya odaklamamak lazım. Alım gücü,şükür v.b. dünyalık şeyler ile imanınızı tehlikeye atmayın derim. Geçim konusunda bizleri sıkıntıya düşüren kesim din ile ilgililer diye dini lider gibi görmememiz gerekir. Sorgulamanız muazzam bir şey. Sorgulamadan şükür etmeye karşıyım. Ama dinin sahibi o kadar kudretlidir ki ölümü yaratmış ve yarattığı ölümü öldürebilecek bir kudret. Ölümü öldürmek. Bu konu hakkında düşünün derim.
  • 14-12-2021, 19:54:47
    #24
    müdüre kıza dinden soğudum dersiniz ama alkolden sapıtan atatürkçükler yüzünden atatürkten soğumazsınız kişiye bakıp dine bakış açınızı değerlendirirsiniz zengin merhametsizleri hak yiyenleri görür paradan soğudum artık kazanmayacağım demezsiniz bunların hepsi bahane bardak kırıldı diye su içmekten vazgecen varmı yok bunlar işin kılıf tarafı
  • 14-12-2021, 19:56:33
    #25
    Dini tilkiden öğrenirsen tavuk çalmayı sevap sanarsın.
  • 14-12-2021, 19:59:07
    #26
    Sorgulamaya başladıysan vakti gelmiştir.