• 05-12-2021, 16:29:05
    #10
    Hiç bulaşma derim genç kardeşim.. şu an hazır para tatlı geliyor olabilir.. o parayla yapacaklarını hayal edip sevinebilirsin.. ama bu hayallerini gerçekleştirdikten sonra ve olay hayatın gerçeklerine geldiğin de çok pişman olacaksın.
  • 05-12-2021, 16:30:51
    #11
    Noxrem adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hiç bulaşma derim genç kardeşim.. şu an hazır para tatlı geliyor olabilir.. o parayla yapacaklarını hayal edip sevinebilirsin.. ama bu hayallerini gerçekleştirdikten sonra ve olay hayatın gerçeklerine geldiğin de çok pişman olacaksın.
    Yanlış anlamayın sadece benim bilmediğim bir şey var mı diye soruyorum. 2000 TL'yi en en fazla 4000 olarak öderim herhalde. 4000 TL dahi olsa neden çok pişman duyacağım ki?
  • 05-12-2021, 16:32:21
    #12
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba, 18 yaşındayım öğrenciyim. Üniversite sınavına hazırlandığımdan dolayı eskiden R10'da yaptığım işlere büyük ölçüde ara verdim yani gelirim yok. Ancak babamdan aldığım harçlık maalesef yetmiyor, babam aylık 300 civarı harçlık veriyor kız arkadaşımla tek buluşmamızda 100 tl gidiyor zaten kafadan... Akbank hesabım var 2000 TL limitli kredi kartı verdi. Bu şekilde 2-3 bankadan kredi kartı alsam, x bankasına olan borcumu y bankasından aldığım kredi kartı ile ödesem, bu şekilde yaza kadar idare edebilir miyim? bir sıkıntı yaşar mıyım?
    Tavsiye etmem sonra sonu felaketle sonuçlanacak.
  • 05-12-2021, 17:21:44
    #13
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yanlış anlamayın sadece benim bilmediğim bir şey var mı diye soruyorum. 2000 TL'yi en en fazla 4000 olarak öderim herhalde. 4000 TL dahi olsa neden çok pişman duyacağım ki?
    Bak kardeşim sert konuştuğumu söylüyor insanlar. Ama sana doğruyu söylüyoruz ve hala ısrarla yanlışı savunuyorsun.

    Ve kredi kartı sistemini de bilmiyorsun. Öncelikle senin bir havuz limitin vardır ve bu limit senin gibi geliri kredi puanı olmayan insanlar için babası ek kart çıkarmazsa sponsor olmazsa yüksek değildir. Limitin 1000 liraysa 2 bankadan 500 er liralık kart çıkarabilirsin. Yoksa banka sayısı kadar sınırsız limitimiz olurdu. Diğer yandan bu yaptığını engellemek için yeni kredi kartı alanlar için asgari ödeme tutarı %40 dır. Yani harcadığının yarısını yatırmam gerekir. Bunu yatırmak için diğer karttan nakit avans kullanman lazım. Nakit avans çekimi için ekstra ücret alınır ve nakit avansın faizi alışveriş faizine göre sahs yüksektir. Bu bileşik faizdir ay sonunda borcun ödenmeyen tüm kısmına faiz işlemeye devam eder. Ayrıca nakit avans limiti toplam kart limitinin altındadır yani 1000 lira limitli kartından 600-700 lira nakit avans çekebilirsin. Vesaire... Sistemi bilmeden 2000 kullanıp bu borcu 5 ayda 2 katına çıkarıp ödemeyi düşünüyorsun. Ama ya ödeyemezsen bu borç 3-4-5 katına çıkacak hiç ödeyemeyeceksin.

    Hayattaki ilken borç ve sağlayacağı fayda ve risk arasında karşılaştırma yapmak olmalı. Sana bu borcu kullanma dediğimde zorunlu ihtiyaçlarından bahsediyorsun. Hayattaki zorunlu ihtiyaçlar barınma elbise ve gıdadır. Dışarı çıkmak protein tozu almak zorunlu ihtiyaç değildir. 2001 krizine 21 yaşında yakalandım. Üstelik işsi de değildim ayda 1500 dolar kazanıyordum. Ama patronum tutklandı şirket maaş vermeden 4 ay çalıştırdı bizi sonra o 4 aylık maaşı 8 ay sonra verdi ama artık çok geçti. Kredi kartım temerrüde girdi. Ve askerden dönene kadar 2006 ya kadar kendimi toplayamadım.

    Ülke ekonomisi rezil gidiyor. Yaza kadar ciddi bir ekonomik kriz gelirse faizler arttırılmak zorunda kalırsa senin 2000 e 4000 öderim hesabın 2000 e 8000 bin olursa, bugün bulabildiğin işleri yazın bulamazsan ne olacak? Aldığın riske değecek mi? Kartım temerrüde girerse senelerce kredi kartın ve kredi kullanma imkanın olmayacak. Asıl paraya kredi kartına ve krediye ihtiyacın olacağı zamanları bugün çok da elzem olmayan ihtiyaçların için riske atma.

    Bugüne kadar bahsettiğin yoldan gidenlerin hepsinin sonu icra dairelerinde bitti. İstediğinde para kazanabileceğin yeteneklerin olduğunu ve borcu ödeyebileceğini öne sürüyorsun. O zaman o yeteneklerini kullan borca girme.
  • 05-12-2021, 17:36:50
    #14
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bak kardeşim sert konuştuğumu söylüyor insanlar. Ama sana doğruyu söylüyoruz ve hala ısrarla yanlışı savunuyorsun.

    Ve kredi kartı sistemini de bilmiyorsun. Öncelikle senin bir havuz limitin vardır ve bu limit senin gibi geliri kredi puanı olmayan insanlar için babası ek kart çıkarmazsa sponsor olmazsa yüksek değildir. Limitin 1000 liraysa 2 bankadan 500 er liralık kart çıkarabilirsin. Yoksa banka sayısı kadar sınırsız limitimiz olurdu. Diğer yandan bu yaptığını engellemek için yeni kredi kartı alanlar için asgari ödeme tutarı %40 dır. Yani harcadığının yarısını yatırmam gerekir. Bunu yatırmak için diğer karttan nakit avans kullanman lazım. Nakit avans çekimi için ekstra ücret alınır ve nakit avansın faizi alışveriş faizine göre sahs yüksektir. Bu bileşik faizdir ay sonunda borcun ödenmeyen tüm kısmına faiz işlemeye devam eder. Ayrıca nakit avans limiti toplam kart limitinin altındadır yani 1000 lira limitli kartından 600-700 lira nakit avans çekebilirsin. Vesaire... Sistemi bilmeden 2000 kullanıp bu borcu 5 ayda 2 katına çıkarıp ödemeyi düşünüyorsun. Ama ya ödeyemezsen bu borç 3-4-5 katına çıkacak hiç ödeyemeyeceksin.

    Hayattaki ilken borç ve sağlayacağı fayda ve risk arasında karşılaştırma yapmak olmalı. Sana bu borcu kullanma dediğimde zorunlu ihtiyaçlarından bahsediyorsun. Hayattaki zorunlu ihtiyaçlar barınma elbise ve gıdadır. Dışarı çıkmak protein tozu almak zorunlu ihtiyaç değildir. 2001 krizine 21 yaşında yakalandım. Üstelik işsi de değildim ayda 1500 dolar kazanıyordum. Ama patronum tutklandı şirket maaş vermeden 4 ay çalıştırdı bizi sonra o 4 aylık maaşı 8 ay sonra verdi ama artık çok geçti. Kredi kartım temerrüde girdi. Ve askerden dönene kadar 2006 ya kadar kendimi toplayamadım.

    Ülke ekonomisi rezil gidiyor. Yaza kadar ciddi bir ekonomik kriz gelirse faizler arttırılmak zorunda kalırsa senin 2000 e 4000 öderim hesabın 2000 e 8000 bin olursa, bugün bulabildiğin işleri yazın bulamazsan ne olacak? Aldığın riske değecek mi? Kartım temerrüde girerse senelerce kredi kartın ve kredi kullanma imkanın olmayacak. Asıl paraya kredi kartına ve krediye ihtiyacın olacağı zamanları bugün çok da elzem olmayan ihtiyaçların için riske atma.

    Bugüne kadar bahsettiğin yoldan gidenlerin hepsinin sonu icra dairelerinde bitti. İstediğinde para kazanabileceğin yeteneklerin olduğunu ve borcu ödeyebileceğini öne sürüyorsun. O zaman o yeteneklerini kullan borca girme.
    Savunmuyordum özellikle belirttim "Yanlış anlamayın sadece benim bilmediğim bir şey var mı diye soruyorum " diyerek. Eğer bir sebebi varsa bunu öğrenmek için sordum. Yani sizin attığınız yorumu okuyarak öğrenmek için. Teşekkür ederim vazgeçtim bu fikrimden.
    • digiklan
    digiklan bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 06-12-2021, 01:35:38
    #15
    Kart takla attırma olayına girmeyin aman ha...

    Hayatınız kararır. Psikolojiniz bozulur.
  • 06-12-2021, 01:38:56
    #16
    20 yıl öncesine gittim))

    20 yıl önce ben de senin gibi başladım. ondan aldım öbürüne yatırdım. vs...

    20 yıldır bir gün bile borçsuz geçmedi...Şuan gına gelmiş durumda.

    Hiç tevessül etme, batarsın haberin bile olmaz.
  • 06-12-2021, 02:16:00
    #17
    Pipocu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kart takla attırma olayına girmeyin aman ha...

    Hayatınız kararır. Psikolojiniz bozulur.
    siirvehikaye adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    20 yıl öncesine gittim))

    20 yıl önce ben de senin gibi başladım. ondan aldım öbürüne yatırdım. vs...

    20 yıldır bir gün bile borçsuz geçmedi...Şuan gına gelmiş durumda.

    Hiç tevessül etme, batarsın haberin bile olmaz.
    Teşekkür ederim tamamdır bulaşmayacağım
    • siirvehikaye
    siirvehikaye bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.