Bunun 3 temel nedeni var.
1) Henüz teknolojimiz 0km insan klonlamaya yetmiyor. Klonlama teknolojimiz klonun bulunduğu biyolojik saatten başlıyor. Yani bir insan klonlamak için doğum anında kordon kanından kök hücre alınması lazım. Yoksa zaman içinde dna nın sonundaki telomer denilen zincir her bölünmede kısalıyor. Ve siz kısalmış bir telomeri olan hücreden kopyalama yaptığınızda kopyalanan canlı o yaştan hayata başlıyor. Yani siz 30 yaşında bir adamı klonlarsanız çok hızlı yaşlanacak, hayata 30 yaşındna başlayacak, ve 10-15 yaşına geldiğinde 40-45 yaşındaki adamın sağlık sorunlarına sahip bir çocuk yaratmış olursunuz.
2) Bir bebeğin kordon kanından bebeğin aynısını kopyalama imkanı olabilir. Ama bu teknoloji ucuz bir teknoloji değil ve her ülkenin elinde olan bir teknoloji değil. Bu teknolojiye parası ve teknolojisi yeten ülkeler de ahlaki problemlere takılıyorlar. Böyle bir projeye para yatıracak üniversite, şirket ya da devlet büyük bir kamuoyu tepkisi alacağı için tereddüt eder. Ancak Çin gibi hukukla değil gugukla yönetilen ülkelerde bu işler örtülü gizli saklı yapılabilir.
3) Ahlaki gerekçe de insanın Tanrı olup olmaması meselesi değil. Dünyadaki tüm çocukların bir anne ve babası vardır. O anne babayı hiç görmese bile insan soyu içinde bir konumu vardır. Oysa klonlanan kişinin soy ağacı içindeki konumu belli değil, bir anne ve babası yok. Bu kişinin genetiği tek kişiden geleceği için anne ya da babası o genetiğin kopyalandığı kişinin anne ve babası mıdır? Yani kopyalanan insan, kopyasının kardeşi midir yoksa çocuğu mudur? Miras hakkı var mıdır? Sosyal ve hukuki hakları nelerdir? Yani kendinizin bir kopyasın yaptırdığınızda bu insan sizin mirasçınız mıdır? Yoksa sizin ortağınız mıdır tüm varlığınıza ortak mıdır? Yoksa sizin kardeşiniz olarak anne babanızın varisi midir? Dünya henüz bu sorulara yanıt bulabilmiş değil.
YANİ ASIL SORUN İNSAN KOPYALAMANIN HUKUKİ DÜZENLEMESİ YAPILMADAN İNSAN KOPYALAMAYA KALKAN GİRİŞİM BÜYÜK BEDEL ÖDER. ÇÜNKÜ TEMEL İNSANİ VE HUKUKİ HAKLARA SAHİP OLACAK BİR İNSAN YARATIRSANIZ, BİR GÜN ANNESİNİ BABASINI BEĞENMEYEN ÇOCUK GİBİ, BANA MI SORDUNUZ BENİ KOPYALAMAK İÇİN, ANNESİZ BABASIZ GEÇEN ÖMRÜMÜN TAZMİNATINI ÖDEYİN DİYE SİZE DAVA AÇIP CİDDİ BİR TAZMİNAT ALABİLİR, SİZİ DE HAPSE ATTIRABİLİR.
Neden hala insan klonlamıyoruz :D
28
●593
- 20-11-2021, 22:27:04hayatin temel tetikletici unsuru ile ne kastediyorsunuz?Argonaut adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 20-11-2021, 22:29:43et yığını ve canlı et yığını arasındaki fark. ruh deme sakın yoksa klon konusundan şaşarızMisafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 20-11-2021, 22:31:07Klon sandigin klon degil! Yanlis yoldasin... Kimse klona ruh ufledigi yok.Argonaut adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 20-11-2021, 22:31:21Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.yada Atatürk tekrar doğuyormuş falanarenpi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 20-11-2021, 22:32:37inan bana biliyorum sadece bilim kurgu tarzında bir klondan bahsediyoruzMisafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 20-11-2021, 22:38:05hocam 2018 de maymunda klonlamıştı maymunlardan geliyoruz diyorlar sonuçta bence 20 yıl sonra falan herkese açık yapılır en azından yaşatmak için olmasa bile yedek parçacı olarak kullanmak için klonlar yapılabilirArgonaut adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
böbrek lazım olur %100 uyumlu seninle aynı bedenden bir parça alırsın
- 20-11-2021, 22:38:17Şu an bir insanı klonlayabilecek kadar ilerlemiş durumda bilim. Etik tartışmalarını bir yana bırakarak soruyorum şu an klonlama yapmanın ne anlamı var ki? Maddiyat olarak klonlama yapmak hiçbir işe yaramıyor, dünya üzerinde milyarlarca insan zaten var. Hani işte genetiğiyle oynayarak daha zeki insanlar bir işe yarar belki diyeceğim ama o da yine aynı kapıya çıkıyor. Para harcamaktansa hazır yetişmişlerini kullanmak var. Hani desen yönetmek için daha kolay olur, o da değil. Dünya zaten tek tipleşmeye doğru gidiyor, baskın bir kültür oluşmuş durumda. Kısacası bana göre şu anki otoriteler için klon yapmanın masraf dışında bir getirisi yok.