• 10-11-2021, 05:23:13
    #28
    Kendisi neden sevmediğini bilmez. çünkü sorgulamaz, nedenini merak etmez, at gözlükleri vardır.
  • 10-11-2021, 08:09:52
    #29
    Üyeliği durduruldu
    lviii adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Cidden çok merak ettiğim bir konu. Sizden 100 sene önce var olmuş ve 600 senenin sonunda çökmüş topraklarımızı bir şekilde kurtararak bizlere emanet etmiş, tüm dünyanın saygınlığını kazanmış bir lider. Tabii herkes herkesi sevecek diye bir şey yok ancak sevmemek ayrı nefret etmek ayrı. Amacım siyaset yapmak değil zira Atatürk'ü asla siyaset malzemesi olarak kullanmam, kullananla muhatap bile olmam. Aramızda elbet karşıt görüşlü insanlar da var. Çok merak ediyorum Atatürk'ü neden sevmiyorsunuz? Neden nefret ediyorsunuz?

    Atatürk'ten nefret eden veya onu sevmeyen ... onun izini silmeye çalışan insanlar ne yazık ki din istismarının fanatik muhafazakarlığın esiri olmuş insanlar ve en büyük darbeyi ondan aldıkları için sevmiyorlar nefret ediyorlar .
    Eskiden Popüler kültür Arap kültürü ve Fars kültürüydü , Kültür ve sanatta ... yemede ve içmede sosyal hayatta gündelik hayatın akışında bu böyleydi ... Yazı dili Osmanlıca dense bile Arapçaydı ...
    Dilimiz Arapça ve Farsçanın tamamen esiri olmuştu , Araplarla aramızda hiçte fark kalmamıştı ... Atatürk tüm bunları bir kenara atıp .. Türk milletini yeniden tarih sahnesine bu sefer eskisinden daha canlı çıkardı ..
    Dilimiz yalın hale geldi , Popüler Arap ve Fars kültürünün yerini ... Batı normlarında ... Ama hatlarıyla Türk kültürü aldı ... Ülke olmaya başladık ... Medenileştik ... ilerleme kaydettik ..

    Bu da sonuç olarak ... Arap ve Fars kültürüyle tamamen bütünleşmiş , Hayatlarını Arap ve Fars kültürünün ilmiyle kazanan ... Muhafazakar dinine düşkün , Medrese tipi örgütlenmeyi kanıksamış .. Dinini bir devlet olarak yaşamak isteyen ... Din devleti olmak isteyenleri derinden rahatsız etti ..

    Atatürk öldükten sonrada zaten ... Dini parti kuruldu ve dini parti başa geldi , Atatürk'ün izleri eserleri yaptıkları bıraktıklarını .. birikimini her şeyini bir kenara atıp ... heba ettiler .
    İnsanları her şeyi din düşmanlığıyla ... dinine bağlı olmamakla ... inandığı dinin şeytanına uymakla itham ettiler .

    Atatürk'ten nefret eden kesim , Atatürk'ün ıslahatlarından yeniliklerinden ... yaptıklarından nefret ediyor .

    Onların istediği her şeyin İslam diniyle yorumlandığı belirlendiği .. şeriat kurallarının geçerli olduğu ... Allah'ın kitabının anayasa kabul edildiği bir devlet bunu da Allah'ın emri dininin bir gerekliliği olarak görüyor .
    Atatürk tam tersi yönde hareket ettiği için ona düşmanlar .

    Arada hiç fark kalmayıncaya kadara ufak bir örnek yemek kültürü örneğin :
    Suriye iç savaşı sonrası ülkemize gelen mülteciler ... Suriyeliler ... Hatay İskenderun ve civarında sayıları milyonu bulduğu zaman ... Haliyle onlarda adapte oldular ve işletme açtılar fazlaca .
    Bunlarda dönerci yani .. Ve insanımızda Suriye döneri veya Arap döneri veya döner işte neyse .. çok rağbet gösterdi ... Biz misal Almanya'da ne yapıyoruz ? Dönerci açıyoruz adım başı dönerci görüyoruz ..
    Almanya'da döneri çok seviyoruz tüketiyoruz ... Ve Türkler dönerci açıyoruz ve bunla hatırlanıyoruz ... Suriyelilerde geldikleri ve açtıkları gibi .. dönerci .. döner tüketiyorlar döneri seviyorlar ..
    Bizde seviyoruz ve rağbet gösteriyoruz .

    Lavaşı desen aynı ... Kesimi desen aynı ... marinesi desen birebir .. Ve bunu İskenderun gibi lezzetli döneri ile tanınabilmiş bir yerde ... alternatif olarak ... Biz Suriye'den geldik ... Bu da bizim dönerimiz diyebiliyoruz ?
    Bursa İskender gibi .. Çünkü her ne kadar reddetsek bile özellikle .. günümüzde de görüyoruz .. Arap milletinin ve İran milletinin kültürüyle ... yeme içme sosyal yaşam kültürüyle ... bire bir aynıyız desek yeridir .

    Ama dersen ki ... Gerçekte öyle mi ? Tabi ki hayır ... Türk kültürü çok farklı ... yemekleri sosyal yaşamı da çok farklı ama .. Biz bu ülkenin insanları .. Türk kültürünün zerresini bile gündelik hayatımızda yaşamıyoruz .

    Haliyle ... Türk kültürü bize tamamen yabancı olduğu için ... Atatürk'ün vasıtasıyla Türk kültürüyle biraz haşır neşir olmaya başladıkları için ... yabancı geldiği için dışlıyorlar .
  • 10-11-2021, 08:56:01
    #30
    Dedesi soğan ekmek yiye yiye köyde ölüp giden adamlar kendisini Osmanlı torunu sanıyor ya ha işte bu kültür seviyesindeki insanlar sevmiyor
  • 10-11-2021, 09:07:41
    #31
    KOZBA.NET
    Özgür yaşamayı istemeyen insanlar Atatürk'ü sevmezler.
    Herkes Allah'ın kuludur ama onlar kula da kulluk ederler.
    Beyinlerini pek kullanmazlar, Şeyhleri veya fikrini benimsedikleri kişiler onların yerine düşünür ve karar alır.

    Ülkemizde başta FETÖ cüler olmak üzere bu yaşam tarzına sahip milyonlarca insan vardır ve bu insanlar Atatürk'ü sevmezler.
  • 10-11-2021, 09:18:09
    #32
    KraLL54 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Özgür yaşamayı istemeyen insanlar Atatürk'ü sevmezler.
    Herkes Allah'ın kuludur ama onlar kula da kulluk ederler.
    Beyinlerini pek kullanmazlar, Şeyhleri veya fikrini benimsedikleri kişiler onların yerine düşünür ve karar alır.

    Ülkemizde başta FETÖ cüler olmak üzere bu yaşam tarzına sahip milyonlarca insan vardır ve bu insanlar Atatürk'ü sevmezler.
    Başka bir konuda beni engellemiştin, muhtemelen mesajımı görmezsin Ama yorumunun noktasına kadar katılıyorum.
  • 10-11-2021, 09:23:48
    #33
    365 günde 1 dakikasını bile anmak için ayıramayan insana ne denir siz karar verin. "Ayırmak zorunda değil ama" cılar varsa ağlayarak günlüklerine yazabilirler.

    Bir Türk insanı, Atatürk'ü sevip saygı duymuyorsa o kişi TÜRK değildir. TÜRK'lüğü hak etmiyordur. TÜRKİYE'de bulunmaması gerekiyordur. Daha böyle çok şey yazardım da "Ama" cılar da çıkabilir sinirlenmek istemiyorum...
  • 10-11-2021, 09:40:22
    #34
    Dinciler yeterince dinci olmadığı için sevmezler.
    Solcular yeterince solcu olmadığı için sevmezler.
    Libareller yeterince liberal olmadığı için sevmezler.

    Bir taraf seçmedi, çünkü yıkılmış bir imparatorluğu cumhuriyete dönüştürmeye çabalıyordu. Kimse kimseyi sevmek zorunda değil fakat saygı duymak zorundadır. Okullarda anlatılan Atatürk her yönüyle anlatılmadı bize, bu sebeple bazı insanlar sağduyusuz ve bilinçsiz şekilde Atatürk ü karalamaktadır. Bu insanlara elimizden geldiğince Atatürk'ü anlatmalıyız sevmese de saygı duymasını sağlamalıyız.
  • 10-11-2021, 09:43:03
    #35
    griffinn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Atatürk'ten nefret eden veya onu sevmeyen ... onun izini silmeye çalışan insanlar ne yazık ki din istismarının fanatik muhafazakarlığın esiri olmuş insanlar ve en büyük darbeyi ondan aldıkları için sevmiyorlar nefret ediyorlar .
    Eskiden Popüler kültür Arap kültürü ve Fars kültürüydü , Kültür ve sanatta ... yemede ve içmede sosyal hayatta gündelik hayatın akışında bu böyleydi ... Yazı dili Osmanlıca dense bile Arapçaydı ...
    Dilimiz Arapça ve Farsçanın tamamen esiri olmuştu , Araplarla aramızda hiçte fark kalmamıştı ... Atatürk tüm bunları bir kenara atıp .. Türk milletini yeniden tarih sahnesine bu sefer eskisinden daha canlı çıkardı ..
    Dilimiz yalın hale geldi , Popüler Arap ve Fars kültürünün yerini ... Batı normlarında ... Ama hatlarıyla Türk kültürü aldı ... Ülke olmaya başladık ... Medenileştik ... ilerleme kaydettik ..

    Bu da sonuç olarak ... Arap ve Fars kültürüyle tamamen bütünleşmiş , Hayatlarını Arap ve Fars kültürünün ilmiyle kazanan ... Muhafazakar dinine düşkün , Medrese tipi örgütlenmeyi kanıksamış .. Dinini bir devlet olarak yaşamak isteyen ... Din devleti olmak isteyenleri derinden rahatsız etti ..

    Atatürk öldükten sonrada zaten ... Dini parti kuruldu ve dini parti başa geldi , Atatürk'ün izleri eserleri yaptıkları bıraktıklarını .. birikimini her şeyini bir kenara atıp ... heba ettiler .
    İnsanları her şeyi din düşmanlığıyla ... dinine bağlı olmamakla ... inandığı dinin şeytanına uymakla itham ettiler .

    Atatürk'ten nefret eden kesim , Atatürk'ün ıslahatlarından yeniliklerinden ... yaptıklarından nefret ediyor .

    Onların istediği her şeyin İslam diniyle yorumlandığı belirlendiği .. şeriat kurallarının geçerli olduğu ... Allah'ın kitabının anayasa kabul edildiği bir devlet bunu da Allah'ın emri dininin bir gerekliliği olarak görüyor .
    Atatürk tam tersi yönde hareket ettiği için ona düşmanlar .

    Arada hiç fark kalmayıncaya kadara ufak bir örnek yemek kültürü örneğin :
    Suriye iç savaşı sonrası ülkemize gelen mülteciler ... Suriyeliler ... Hatay İskenderun ve civarında sayıları milyonu bulduğu zaman ... Haliyle onlarda adapte oldular ve işletme açtılar fazlaca .
    Bunlarda dönerci yani .. Ve insanımızda Suriye döneri veya Arap döneri veya döner işte neyse .. çok rağbet gösterdi ... Biz misal Almanya'da ne yapıyoruz ? Dönerci açıyoruz adım başı dönerci görüyoruz ..
    Almanya'da döneri çok seviyoruz tüketiyoruz ... Ve Türkler dönerci açıyoruz ve bunla hatırlanıyoruz ... Suriyelilerde geldikleri ve açtıkları gibi .. dönerci .. döner tüketiyorlar döneri seviyorlar ..
    Bizde seviyoruz ve rağbet gösteriyoruz .

    Lavaşı desen aynı ... Kesimi desen aynı ... marinesi desen birebir .. Ve bunu İskenderun gibi lezzetli döneri ile tanınabilmiş bir yerde ... alternatif olarak ... Biz Suriye'den geldik ... Bu da bizim dönerimiz diyebiliyoruz ?
    Bursa İskender gibi .. Çünkü her ne kadar reddetsek bile özellikle .. günümüzde de görüyoruz .. Arap milletinin ve İran milletinin kültürüyle ... yeme içme sosyal yaşam kültürüyle ... bire bir aynıyız desek yeridir .

    Ama dersen ki ... Gerçekte öyle mi ? Tabi ki hayır ... Türk kültürü çok farklı ... yemekleri sosyal yaşamı da çok farklı ama .. Biz bu ülkenin insanları .. Türk kültürünün zerresini bile gündelik hayatımızda yaşamıyoruz .

    Haliyle ... Türk kültürü bize tamamen yabancı olduğu için ... Atatürk'ün vasıtasıyla Türk kültürüyle biraz haşır neşir olmaya başladıkları için ... yabancı geldiği için dışlıyorlar .
    Siz kalıcı olarak yasaklanmamış mıydınız ? Yazı formatından hatırladım. Emin miydi neydi nickiniz ?
  • 10-11-2021, 09:43:23
    #36
    29 Mayıs 1453'te Fatih Sultan Mehmet'in fethettiği İstanbul'un 18 Kasım 1918'de İngiliz ve Fransız Orduları tarafından ele geçirildiğini bilmeyenler Atatürk'ü sevmez.
    İstanbul'un neredeyse 5 sene boyunca Türk toprağı olmadığını bilmeyen, 6 ekim 1923'te tekrar fethedildiğini bilmeyen Atatürk'ü sevmez.
    Bir de peygamber torunlarını katleden Arap Milliyetçisi EMEVİ zihniyetinin islam yorumunu din zannedenler Atatürk'ü sevemez.

    Atatürk Türk Aydınlanma hareketinin, Türk Bağımsızlık şuurunun, Türk Ulusal Bilincinin vücut bulmuş, şahıs bulmuş halidir.
    Aydınlanmaya karşı orta çağ kafasında yaşamayı kendine ideal seçenler, Türklüğe alerjisi olan ve kavmiyetçilik haram diyenler Atatürk'ü sevemez.

    Bu ülkede birileri kendi dinine, peygamberine, inancına saygı duyulmasına bekliyorsa başkasının kutsalına da saygı göstermeyi bilmelidir.
    Atatürk bir peygamber değildir, Atatürkçülük bir din değildir.
    Ama Atatürk Türk Milletinin kutsal değerlerinden biridir, çünkü Türk Bağımsızlığını, Türk Aydınlanmasını, Türk Milliyetçiliğini temsil eder.
    Kimse Atatürk'ü sevmek zorunda değil ama kendi kutsalına saygı bekleyen başkasının kutsalına saygı göstermeyi bilmelidir.