Prens55 adlı üyeden alıntı:
mesajı görüntüle
Becerilerini Maaş Olarak Bekleyen İnsanlar
12
●242
- 23-10-2021, 15:58:17Türkiye'de zaten şuan böyle bir sıkıntı var, yani girişimci, patron eksikliği var, herkes üç çocuk yaptığı sürece de devam edecek.
- 23-10-2021, 16:35:47Bu, belki de memur zihniyetiyle yetişip, serbest piyasaya ( neoliberal ekonomik sistem içine ) dalmaktan kaynaklanıyor. Yani tek meslekte (tıpkı memuriyet gibi) tüm becerilerinin bir karşılığını beklemek... Ancak piyasada herkes kendi kârının peşinde, işine yaramayacak yeteneklerinin bir değeri yok. Sorumlusu sistem ama yakınanların yaklaşımı da soruna yönelik doğru bir perspektif değil. Yabancı blogger'ların öykülerine bakıyorum, amatör biçimde anlattıkları için samimi oluyor. Bir tarafta rutin (sıkıcı) meslek, diğer tarafta yan meşgale veya ek meslek olarak yeteneklerini geliştirme / pazarlama süreci var... Şahıs, bir süre temel eğitimini aldığı mesleği yapıyor, ya da ara basamak bir iş yapıyor, daha sonra fırsatını bulunca yeteneklerinin veya girişimlerinin peşinden gitmeyi deniyor...
- 23-10-2021, 18:57:37@cagataysahin;
Kesinlikle haklısınız.
Şimdi avrupa ve amerika da...
İnsanlar en basit görünen becerilerini bile pazarlıyorlar.
Adam sapan yapma üzerine online kurs veriyor.
Bu hobisi üzerinden geçimini sağlıyor. Ve baya ilgi var.
Kuş sapanı, tavşan sapanı gibi hatta "insan öldüren sapan"
gibi mizahsen bir dille online eğitim sunuyor.
Başkası online tatto kursu, kano yapımı eğitimi vb. becerilerini paylaşıyor.
Dil eğitimlerine girmiyorum bile.
Yani dijital bilgi ürünlerinden kazanç sağlamak ve pasif gelir elde etmek çok yaygınlaştı.
Size katılıyorum. Geleneksel yollardan para kazanmaya çalışan 10 dil bilse de faydasız.cagataysahin bunu beğendi.1 kişi bunu beğendi.
az olan değerli okur bu işler böyle
