Bu, belki de memur zihniyetiyle yetişip, serbest piyasaya ( neoliberal ekonomik sistem içine ) dalmaktan kaynaklanıyor. Yani tek meslekte (tıpkı memuriyet gibi) tüm becerilerinin bir karşılığını beklemek... Ancak piyasada herkes kendi kârının peşinde, işine yaramayacak yeteneklerinin bir değeri yok. Sorumlusu sistem ama yakınanların yaklaşımı da soruna yönelik doğru bir perspektif değil. Yabancı blogger'ların öykülerine bakıyorum, amatör biçimde anlattıkları için samimi oluyor. Bir tarafta rutin (sıkıcı) meslek, diğer tarafta yan meşgale veya ek meslek olarak yeteneklerini geliştirme / pazarlama süreci var... Şahıs, bir süre temel eğitimini aldığı mesleği yapıyor, ya da ara basamak bir iş yapıyor, daha sonra fırsatını bulunca yeteneklerinin veya girişimlerinin peşinden gitmeyi deniyor...