• 26-09-2021, 21:37:55
    #1
    Merhaba bundan tam 3 yıl önce bir heves ile instagram için takipci scripti kurmak istedim bir süre sonra hosting ve domain kavramlarını öğrenmeye başlamıştım piyasada bir çok ***** script (instaweb) geziyordu o zaman ***** ne onu bile bilmiyordum orası ayrı bir konu
    1 yıl kadar bu tarz işlerle uğraştıktan sonra smm panel kurmayı çok istemiştim r10 ile o zaman tanışmıştım o zamanlar bir hayli pahalı idi scriptler bir çok kişiden rica etmeme rağmen kimse yardımcı olmamıştı o dönem yazılım öğrenip kendim yazacağımı söylemiştim o zaman dalga geçmişlerdi öyle diyenleri çok gördük gibisinden 2 yıl geçti tam dalga geçenlerin hepsi hocam şunu nasıl yapabiliriz şunda yardımcı olabilirmisiniz diye soru sorar oldu o zaman piyasa o kadar yüksek tiki en ucuz script 250-300 den başlıyordu bende biraz bu yüzden öğrenmek istemiştim ve gelelim günümüze
    2018 de dolar ortalama 3.75
    2021 de dolar ortalama 8.5
    aradaki fark tam iki katı alım gücü de bayağı düştü fakat herşeye %100 zam gelirken yazılım piyasasında artık 200 tl üstü script kalmadı r10 da s öyle bir rekabet içine girdik ki emeğimizin değerini unuttuk eskiden müşteriler emeğimin karşılığını verip alsın diye satılırken günümüzde ne kadara giderse kar ticaretine döndü bana yazan bir müşterime bütçesini sordum bana bunun abes birşey olduğunu uygun olmadığını söyledi bir konuda haklı fakat 1 hafta önce bir arkadaştan sıfırdan tüm hakları ile smm script yazma teklifi aldım tasarımcı gerekiyordu bende kendisinin bütçesini sordum ona göre tasarımcı arayacaktım bana dediği Rakam 100 tl ben bu arkadaşı suçlamıyorum çünkü piyasayı o kadar öldürdülerki aylarca vakit 100 tl ye eşit duruma geldi bu mesleği yapan arkadaşlara sesleniyorum lütfen artık emeğinizin değerini bilin r10 hayatımın vazgeçilmezi haline gelmişken artık giresim bile gelmiyor 100 tl ye kurumsal açık kaynak script olmaz arkadaşlar lütfen tutar belirlerken mantıklı tutarlar belirleyelim
    herkes istediği fiyata satar muhabbeti yapacak arkadaşlarada şimdiden şu şekilde açıklayayım nasıl instagram youtube twitter makale hizmetlerinin piyasası korunuyorsa yazılım piyasasının da korunmaya ihtiyacı vardır devamlılığı için
  • 26-09-2021, 21:42:20
    #2
    Kaliteli olur, fark yaratırsanız piyasayı öldürenlerle ölümüne rekabet etmek zorunda kalmazsınız. Sadece yazılım için değil, genel konuşuyorum. Siz işinizi sürekli geliştirin ve iyiyi değil, en iyiyi sunun. Kendi fiyatınızı belirleyin, başkaları rekabet ededururlarken; insanlar tercihini sizden yana kullanır.
  • 26-09-2021, 21:43:50
    #3
    Mabel adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kaliteli olur, fark yaratırsanız piyasayı öldürenlerle ölümüne rekabet etmek zorunda kalmazsınız. Sadece yazılım için değil, genel konuşuyorum. Siz işinizi sürekli geliştirin ve iyiyi değil, en iyiyi sunun. Kendi fiyatınızı belirleyin, başkaları rekabet ededururlarken; insanlar tercihini sizden yana kullanır.
    sorun sadece iysini yapmakta değil mesela sizin elinizde ceviz var hocam cevizin ederi 25 tl başka birisi geliyor sizinkinden çok daha iyi cevizi 20 tl ye satıyor siz bu adamla nasıl rekabet edebilirsiniz
  • 26-09-2021, 22:25:00
    #4
    Yazılım Hizmetleri
    Zamanında lisans scripti için 150TL ve 1500Tl tutarlarında iki teklif almıştım. Elbette arada fark var ama fiyatlar yinede uçuk.
    Veya gelen müşterilerimden de benzer şeyler duyuyorum.
    Yazılım piyasasına alt limit getirmenin doğru olacağını düşünmüyorum yinede.
  • 26-09-2021, 22:40:25
    #5
    Mabel adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kaliteli olur, fark yaratırsanız piyasayı öldürenlerle ölümüne rekabet etmek zorunda kalmazsınız. Sadece yazılım için değil, genel konuşuyorum. Siz işinizi sürekli geliştirin ve iyiyi değil, en iyiyi sunun. Kendi fiyatınızı belirleyin, başkaları rekabet ededururlarken; insanlar tercihini sizden yana kullanır.
    Şimdi hocam script yazdım piyasanın minimum %70i özellikleridir vs vs dir anlamıyor oyüzden hangisi daha ucuzsa ona gidiyor mallesef çok teklif geliyor du askere gelmeden değerlendiriyordum olmaz hocam kötülemeden bu scriptte şu eksik bak biz bunu katıyla yaptık deyip gösteriyordum askere geldim 3 ay piyasadan kayboldum şuan hiç bir iş alamıyorum mallesef çünkü piyasada ölücü doldu
  • 26-09-2021, 22:47:53
    #6
    Sürekli aynı scriptleri üretmeyin. Ben birçok site için istediğim gibi script ya da tema bulamadığım için mecbur olanlarının en iyisini alıyorum. Yukarıdaki arkadaşın dediği gibi aynısını yapmak yerine fark katarsanız istediğiniz paraları kazanabilirsiniz. Gerçekten iş yapmak isteyen insanlar için, işin boyutuna bağlı olarak yazılıma harcayacağı para x.xxx tl de olabilir xxx.xxx tl de. Fark yaratmak önemli.