• 23-09-2021, 14:37:05
    #55
    serkancelik1994 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yapabileceğiniz tek şey bilmediğiniz konularda sadece karşınızdakine hakarete başvurmak. Onun dışında üretebileceğiniz fikir yok, veri yok.
    Herhangi bir saldırı yada hakaret söz konusu değil, ben sadece yaptığın yorumun cahilce olduğunu belirttim. Ekonomi konusunda bir fikrim olmasa bile yaptığınız şu yorumdan 10 kat daha iyi bir yorum yapabilirim ama yapmıyorum aynen senin de dediğin gibi çünkü bilgim yok
  • 23-09-2021, 14:38:52
    #56
    serkancelik1994 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Terbiyesizlik yapıyorsun, defalarca bu konu da ban yemişsin. Sen mi karar veriyorsun insanların hangi kafada ve görüşte olması gerektiğine? İnsanların ülkesi için olumlu söz etmesi niye rahatsız ediyor? Düşüncemizi yazamayacak mıyız sizin tahrik ve hakaretleriniz yüzünüzden?

    Ağzınla söylüyorsun 9 ukrayna grivnası 1 milyondu diye. Bu 1 milyon adet 1 tl eder. Yani şu an 1 milyon değerlenmiş tl. Senin söylemin ile Ukrayna'nın 9 adet grivnasına 1 milyon adet 1 tl veriliyorken, şu an 1 milyon kat önüne geçmişsin.
    Önce bilgi sahibi ol sonra fikir sahibi ol.
    Çünkü bilgisizce açıkladığın tüm düşüncelerin tamamen saçmalık ve zırvalık.
    Önce ekonomide nominal değer nedir reel değer nedir öğren sonra bir düşünce belirtirsen saygı duyarız.
    Çünkü başımıza ne geliyorsa senin gibi bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olan adamlar yüzünden geliyor.

    Sen oraya ister 1 milyon lira yaz ister 1 TL yaz. Sonuçta ikisi ile de 1 ekmek aldığın sürece ikisinin de değeri eşittir.
    Yani bir milyon lira bir milyon tane 1 lira etmez.
    Öyle olsaydı 1 milyon lira ile 1 milyon ekmek alabilirdin.

    Demokrasinin zayıf noktası oy kullananların temel siyasi, ekonomik ve hukuki kavramları bildiğini varsayması.
  • 23-09-2021, 14:46:47
    #57
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sırf muhalefet olmak için ekonomiyi gıda, tatil vb. konulardan eleştirmek için eleştiren kesimi bir ben mi anlamıyorum (tabi ki bu konuda eleşitirilecek burada bir ironi yaptım fakat), serbest piyasanın olduğu bir ülkede 3 gün önce 24.90 olan tavuğun 3 gün sonra "sadece 3 gün şaka değil" 34.90 a çıkmasında iş verenin, iş yeri sahibinin vicdanı söz konusu değil de nedir. Bir başka örnek çok yakın arkadaşım yumurtacılık sektöründe yumurta dağıtımı yapıyor kendisine soruyorum kim belirliyor bu fiyatı diye adam açık açık bunun bile borsası var 1 hafta önce kolisini 18e aldığım yumurtanın kolisini 1 hafta sonra bana 24 e toptan veriyorlar gerisini sen düşün diyor. Yav tavuğun bilmem neresinden çıkanı dolara bilmem neye endekslemeyin, mal etmeyin arkadaş biraz vicdan tavuk bu ya dünyadaki her türlü boş beleş ne varsa yiyen hayvan , ulan siz 1 gram muhalefet olmayı bilseniz hükümet daha fazla dikkat edecek daha güzel işler yapacak ama o kadar muhalefet olmayı bilmiyorsunuz ki hükümet bile belli seviyeden sonra üstüne koyma gereğinde bulunmuyor...


    Örnek: 1 Ay önce kiralık ev ilanlarında 700 liradan baktığınız ev, okullar açılıyor diye 1700 liraya çıkıyorsa onu yapan adamda ne namus, ne insanlık, ne de haysiyet vardır. Bu zihniyet oldukça da siz sadece muhalefet olmak için olursunuz, A partisi de C partisi de gelse biz yerimizde sayarız
    Kendi becerisizliklerini örtmek için size fırsatçılar diye saçma hayali düşmanlar uyduruyorlar.
    Siz de yeterince ekonomi takip etmediğiniz için bu saçmalığın peşine kapılıyorsunuz.

    O yumurtalar milletin bahçelerindeki tavuklardan deiğil tavuk çiftliklerinden geliyor.
    Türkiye'deki hayvan yemlerinin hammaddelerinin yarısı ithaldir. Ve tavuk çiftliğinin yemden sonraki diğer büyük gider kalemi elektriktir.
    Yani evet tavuk ve yumurta da dolara endeksli kardeşim.
    O ithal yemle beslemediğinde tavuk başına yumurta verimi düşer.

    Domates aldığında bile tohum dolarla, gübre dolarla, zirai ilaç dolarla, su pompası için enerji dolarla, traktör için mazot dolarla...

    Ülkede devletin açıkladığı rakamlara göre üretici enflasyonu %40, tüketici enflasyın %15...
    Yani üretici enflasyonu arttığı sürece bu artış tüketici fiyatlarına her hafta her ay aynen yansıyacak.
    Ve maalesef üretici enflasyonunu takip etmeyen, tavuk üretilirken ithal kaynak kullanıldığını görmezden gelenler hayali fırsatçıları suçlayıp duracak.
  • 23-09-2021, 14:58:57
    #58
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Önce bilgi sahibi ol sonra fikir sahibi ol.
    Çünkü bilgisizce açıkladığın tüm düşüncelerin tamamen saçmalık ve zırvalık.
    Önce ekonomide nominal değer nedir reel değer nedir öğren sonra bir düşünce belirtirsen saygı duyarız.
    Çünkü başımıza ne geliyorsa senin gibi bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olan adamlar yüzünden geliyor.

    Sen oraya ister 1 milyon lira yaz ister 1 TL yaz. Sonuçta ikisi ile de 1 ekmek aldığın sürece ikisinin de değeri eşittir.
    Yani bir milyon lira bir milyon tane 1 lira etmez.
    Öyle olsaydı 1 milyon lira ile 1 milyon ekmek alabilirdin.

    Demokrasinin zayıf noktası oy kullananların temel siyasi, ekonomik ve hukuki kavramları bildiğini varsayması.
    OguzhanLevent adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Herhangi bir saldırı yada hakaret söz konusu değil, ben sadece yaptığın yorumun cahilce olduğunu belirttim. Ekonomi konusunda bir fikrim olmasa bile yaptığınız şu yorumdan 10 kat daha iyi bir yorum yapabilirim ama yapmıyorum aynen senin de dediğin gibi çünkü bilgim yok
    Kimle konuştuğunuz farkında olun, karşınızda çocuğunuz yok, Türk Vatandaşı var, görünüşü belirtiyor, haddinizi bilin, emrivaki tutumlar sergilemeyin, saygı ve dikta olmayan tutum sergilemeyi öğrenin yoksa ciddiye alınmazsınız ve suçladığınız cahillik kavramında bulursunuz kendinizi. Daha fazla seviyemi düşürmek için yorum yapmayacağım. Kitap okuyun.
  • 23-09-2021, 15:22:56
    #59
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kendi becerisizliklerini örtmek için size fırsatçılar diye saçma hayali düşmanlar uyduruyorlar.
    Siz de yeterince ekonomi takip etmediğiniz için bu saçmalığın peşine kapılıyorsunuz.

    O yumurtalar milletin bahçelerindeki tavuklardan deiğil tavuk çiftliklerinden geliyor.
    Türkiye'deki hayvan yemlerinin hammaddelerinin yarısı ithaldir. Ve tavuk çiftliğinin yemden sonraki diğer büyük gider kalemi elektriktir.
    Yani evet tavuk ve yumurta da dolara endeksli kardeşim.
    O ithal yemle beslemediğinde tavuk başına yumurta verimi düşer.

    Domates aldığında bile tohum dolarla, gübre dolarla, zirai ilaç dolarla, su pompası için enerji dolarla, traktör için mazot dolarla...

    Ülkede devletin açıkladığı rakamlara göre üretici enflasyonu %40, tüketici enflasyın %15...
    Yani üretici enflasyonu arttığı sürece bu artış tüketici fiyatlarına her hafta her ay aynen yansıyacak.
    Ve maalesef üretici enflasyonunu takip etmeyen, tavuk üretilirken ithal kaynak kullanıldığını görmezden gelenler hayali fırsatçıları suçlayıp duracak.
    Yorumunuz ve açıklamanız için teşekkürler, hayvan yeminin ithalliği, su pompası, enerji, zirai ilaç kısmındaki dolarla alımın tabi ki bilincindeyim uzun vadeli bir artıştan bahsetmiş olsam böyle yorumu yazmazdım bile. Ben burada sadece şöyle bir durumu merak edercesine yazdım Dolar Sabit 8 iken iş verenin ona göre geliri gideri olsun dediğimi az çok anladınız umuyorum, fakat bu denli kısa sürede cidden iş verenden ziyade yönetende mi suç yani:
    Tavuk 24.90 iken de dolar 8
    Tavuk 34.90 iken de dolar 8 ben bu konudaki fırsatçılıktan söz etmek istemiştim ben burada insanların aç gözlülüğü diyorum saygılar...
  • 23-09-2021, 15:26:40
    #60
    serkancelik1994 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kimle konuştuğunuz farkında olun, karşınızda çocuğunuz yok, Türk Vatandaşı var, görünüşü belirtiyor, haddinizi bilin, emrivaki tutumlar sergilemeyin, saygı ve dikta olmayan tutum sergilemeyi öğrenin yoksa ciddiye alınmazsınız ve suçladığınız cahillik kavramında bulursunuz kendinizi. Daha fazla seviyemi düşürmek için yorum yapmayacağım. Kitap okuyun.
    İçerik tartışmasına girecek bilgisi olmayınca insanın böyle şekil tartışmasıyla demogoji yapar.
    Asıl sen kitap oku.
    Hatta bir kaç temel iktisat kitabı oku, ondan sonra ekonomi konusunda fikir beyan edecek haddin olsun.
    Çünkü bu başlık altında haddini en çok bilmeyen adam sensin.
    Temel ekonomik kavramlardan haberdar olmayıp sonra sağa sola cahil diyebilmek gerçekten haddini aşan bir hareket.
  • 23-09-2021, 15:29:15
    #61
    Paramız değersiz ve hiçbir şey alamıyoruz.. fazla uzatmaya gerek yok.
  • 23-09-2021, 15:29:57
    #62
    Bu post altında kürtaj yapılıyor ihbar ediyorum
  • 23-09-2021, 15:36:36
    #63
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yorumunuz ve açıklamanız için teşekkürler, hayvan yeminin ithalliği, su pompası, enerji, zirai ilaç kısmındaki dolarla alımın tabi ki bilincindeyim uzun vadeli bir artıştan bahsetmiş olsam böyle yorumu yazmazdım bile. Ben burada sadece şöyle bir durumu merak edercesine yazdım Dolar Sabit 8 iken iş verenin ona göre geliri gideri olsun dediğimi az çok anladınız umuyorum, fakat bu denli kısa sürede cidden iş verenden ziyade yönetende mi suç yani:
    Tavuk 24.90 iken de dolar 8
    Tavuk 34.90 iken de dolar 8 ben bu konudaki fırsatçılıktan söz etmek istemiştim ben burada insanların aç gözlülüğü diyorum saygılar...
    Değerli kardeşim siyasi görüşümüz farklıdır muhtemelen ama satırlarından iyi niyetli olduğunu anlıyorum.
    Farkında mısın?
    Her ay ödediiğimiz elektrik faturası ekstra elektrik tüketimimiz olmamasına rağmen artıyor.

    Bir seneye yakındır üretici enflasyonu tüketici enflasyonunun 2-3 hatta bazı aylar 4 kat üzerinde gerçekleşiyor.
    https://www.btso.org.tr/?page=databank/ufetufe.asp

    Bu ne demek? Üreten insanların maliyetleri senin benim gibi tüketen insanların maliyetlerinden daha hızlı artıyor.
    Bir elektrikli ev aleti ürettiriyorum taşeron.
    Hala geçen seneki fiyatla satıyorum ama plastik fiyatı, bakır fiyatı, elektrik motoru fiyatı arttı.

    Yani asıl mesele şu.
    İktidar enflasyon oranında zam verdiği için tüketici enflasyonunu düşük göstermek için rakamlarla oynanıyor.
    Markete giden herkes biliyor ki tüketici enflasyonu da devletin açıkladığı rakamların en az 2-3 katı.