Yorumunuz ve açıklamanız için teşekkürler, hayvan yeminin ithalliği, su pompası, enerji, zirai ilaç kısmındaki dolarla alımın tabi ki bilincindeyim uzun vadeli bir artıştan bahsetmiş olsam böyle yorumu yazmazdım bile. Ben burada sadece şöyle bir durumu merak edercesine yazdım Dolar Sabit 8 iken iş verenin ona göre geliri gideri olsun dediğimi az çok anladınız umuyorum, fakat bu denli kısa sürede cidden iş verenden ziyade yönetende mi suç yani:
Tavuk 24.90 iken de dolar 8
Tavuk 34.90 iken de dolar 8 ben bu konudaki fırsatçılıktan söz etmek istemiştim ben burada insanların aç gözlülüğü diyorum saygılar...
Değerli kardeşim siyasi görüşümüz farklıdır muhtemelen ama satırlarından iyi niyetli olduğunu anlıyorum.
Farkında mısın?
Her ay ödediiğimiz elektrik faturası ekstra elektrik tüketimimiz olmamasına rağmen artıyor.
Bir seneye yakındır üretici enflasyonu tüketici enflasyonunun 2-3 hatta bazı aylar 4 kat üzerinde gerçekleşiyor.
https://www.btso.org.tr/?page=databank/ufetufe.asp
Bu ne demek? Üreten insanların maliyetleri senin benim gibi tüketen insanların maliyetlerinden daha hızlı artıyor.
Bir elektrikli ev aleti ürettiriyorum taşeron.
Hala geçen seneki fiyatla satıyorum ama plastik fiyatı, bakır fiyatı, elektrik motoru fiyatı arttı.
Yani asıl mesele şu.
İktidar enflasyon oranında zam verdiği için tüketici enflasyonunu düşük göstermek için rakamlarla oynanıyor.
Markete giden herkes biliyor ki tüketici enflasyonu da devletin açıkladığı rakamların en az 2-3 katı.