• 26-02-2021, 12:04:22
    #1
    "Red Bull, Tayland'daki bir enerji içeceğinin Avrupalı damak tadına uyarlanması ile oluşturulmuş Avusturyalı içecek firması."

    İnternetten bakım sadece enerji içeceği üreten bir firma nasıl olurda en pahalı organizasyonlarda sponsor olabiliyor? Tek bir dal yok her dalda küçük büyük her organizasyonda adını yazdırıyor.

    Sadece enerji içeceği satarak bu kadar para kazanılıyor mu acaba sizin de hiç aklınıza geldin mi?

    EDİT:

    arkadaşlar coca -cola ile karşılaştırmışsınız ama coca cola çok büyük bir firma red bull un piyasa değerini katlar en değerli şirketler arasındadır.
    fiyat diyenlere de şunu söylemeliyim coca cola enerji içeceği ile red bull aynı fiyat

    Benim bulduğum en iyi yorum KRİTİK reklam ile alakalıydı yerel uygun yerlere kimsenin sponsor olmadığı yerlere mesela bisikletle dağdan atlayanlara sponsor olup reklamını yapıyor hem o sporun hem de kendinin reklamını yapmış oluyor.

    "aslında tek bir ürüne odaklanmasından kaynaklanıyor. ek olarak maliyetleri satış rakamlarının neredeyse 20'de biriymiş. bir de sponsorluklar var tabi. çok iyi medya planlama aksiyonu alıyorlar. mesela felix'i uzaydan atlattılar. 60 milyon dolar ödemişler. fakat 5 milyar dolarlık bir etki elde etmişler."
  • 26-02-2021, 12:07:05
    #2
    Çok pahalı satarak kazanılabilir elbette.
  • 26-02-2021, 12:08:58
    #3
    Coca c*** araba mı üretiyor, bir şeyi dünyada tek siz üretiyorsanız veya tekelseniz kazanılabiliyor.
  • 26-02-2021, 12:09:10
    #4
    türkiye'de kutu redbull 11-12 tl, dağıtım maliyeti hariç maliyeti 20-25 kuruştur maksimum.
  • 26-02-2021, 12:09:29
    #5
    Şuanda aktif güncel fiyatı 250 ml kutu için 7 TL - 7.5 TL coca cola bile bu fiyatı satılmıyor böyle bakmak lazım bence
  • 26-02-2021, 12:11:13
    #6
    Herkes fiyattan dem vurmuş ama şıunu atlıyorsunuz adamlar mükemmel bir reklam ağı oluşturmuş durumda , en kritik insanların ( kitle bakımında ) sponsoru olmuş durumdalar ve güzel organizasyonları destekliyorlar
  • 26-02-2021, 12:11:27
    #7
    Hocam gençler çok içiyor günde 2 tane içen kaç tane insan tanıyorum halbuki tadı leş ama alıyorlar işte dünya çapında reklam da insanlar başka bişey almıyor redbull alıyor
  • 26-02-2021, 12:13:31
    #8
    Ayrıca 2000 in redbull u ile şimdiki arasında hiçbir benzerlik yok...
    Parayı ilk yıllarda vurdular diye düşünüyorum. Tek el idiler. Sonradan çakmaları çıktı birazcık sendelediler.

    Alkollü tüm içeceklerde alınmasının şart olduğu algısı var tüm Dünyada, böylelikle yüksek kar marjı da işin içinde olunca ciddi paralar kazandılar ve kazanıyorlar..

    Velhasıl redbull eskiden redbull du
  • 26-02-2021, 12:14:59
    #9
    GreedMedya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Herkes fiyattan dem vurmuş ama şıunu atlıyorsunuz adamlar mükemmel bir reklam ağı oluşturmuş durumda , en kritik insanların ( kitle bakımında ) sponsoru olmuş durumdalar ve güzel organizasyonları destekliyorlar
    Herkes fiyattan bahsetmiş coca cola ile karşılaştırmış ikisinin piyasa değerine bakınca red bull çok aşağıda kalıyor.

    coca cola en büyük ilk 10 marka arasında yani red bull ile karşılaştırılamaz bir büyüklüğü var

    Buna rağmen coca colaya göre adını daha çok duyuruyor bence. En iyi gördüğüm yorum şuydu:

    "aslında tek bir ürüne odaklanmasından kaynaklanıyor. ek olarak maliyetleri satış rakamlarının neredeyse 20'de biriymiş. bir de sponsorluklar var tabi. çok iyi medya planlama aksiyonu alıyorlar. mesela felix'i uzaydan atlattılar. 60 milyon dolar ödemişler. fakat 5 milyar dolarlık bir etki elde etmişler."