• 27-12-2020, 13:32:31
    #1
    Merhabalar. Hali hazırda trendyolda satış yapan bir firmada çalışıyorum ve ben de satış yapmak istiyorum. Fakat bizde her şey otomatik ve entegrasyon programlarıyla hallolduğu için fiyat nasıl hesaplanır ve kar marjı bulma işlerini soramıyorum. (takdir edersiniz ki işimi riske atmak istemiyorum bu evrede)

    İç giyim kategorisi %25 komisyon alıyor ve %8 kdv üzerinden işliyor. Emekli babam adına mağaza açarak da şahıs şirketinin bağkur priminden kurtulmak istiyorum. Bu detaylar göz önüne alırsak bir ürünün alış fiyatı üstünden %20-30 oranında kar yapmak için hangi algoritmayı izleyerek fiyat belirmem gerektiğini merak ediyorum.

    Değerli cevaplarınız , fikirleriniz ve görüşlerinize açığım.
    Şimdiden herkese teşekkür ediyorum. İyi pazarlar
  • 27-12-2020, 13:34:54
    #2
    Her şekilde minumun toptan fiyatını x2 yapmalısın hocam.Çünkü kargo kdv gelir vergisi damga vergisi hwsapladığında geriye kalan %10-%15 olacaktır
  • 27-12-2020, 13:35:48
    #3
    trendyol çok karışık orda maliyet hesabi sürekli esnek oluyor.
    senin burda bilmen gereken hususlar şunlar
    net maliyetin kaça geldi ürün?
    ürün komisyonun.
    Kargo bedelin ve
    Kampanyaya dahil olucakmisin.
    burdaki muhasebe bunlarin dengesi ile çikar.
    bazen trendyol fiyatını şu rakama indir ben komisyon almiyacağim diyor.
    burdaki önemli olan senin kaça aldiğin ve en dip kaça ineceğin. bunlari bildikten sonra kazanirsin.
  • 27-12-2020, 13:36:36
    #4
    Mali Müşavir
    Ktekinoz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar. Hali hazırda trendyolda satış yapan bir firmada çalışıyorum ve ben de satış yapmak istiyorum. Fakat bizde her şey otomatik ve entegrasyon programlarıyla hallolduğu için fiyat nasıl hesaplanır ve kar marjı bulma işlerini soramıyorum. (takdir edersiniz ki işimi riske atmak istemiyorum bu evrede)

    İç giyim kategorisi %25 komisyon alıyor ve %8 kdv üzerinden işliyor. Emekli babam adına mağaza açarak da şahıs şirketinin bağkur priminden kurtulmak istiyorum. Bu detaylar göz önüne alırsak bir ürünün alış fiyatı üstünden %20-30 oranında kar yapmak için hangi algoritmayı izleyerek fiyat belirmem gerektiğini merak ediyorum.

    Değerli cevaplarınız , fikirleriniz ve görüşlerinize açığım.
    Şimdiden herkese teşekkür ediyorum. İyi pazarlar
    Merhaba Hocam. Ben mali müşavirim. Şahıs firmanızı uygun yolla kurabilirim. Ayrıca trendyol mağazanızın açılışı konusunda destek sağlarım. Bizimle çalışmak isterseniz pm üzerinden ulaşabilirsiniz. Teşekkür ederim 😊
  • 27-12-2020, 13:38:55
    #5
    excel aç bir tane, excel Alış sütunu ekle , kargo sutunu ekle , kar sutunu ekle komisyonsuz satıs sutunu ekle sonrada en son komisyonlu satıs ekle..

    Alışa direk aldıgın fiyatı ekle, kargoya ortalama desi üzerinden fiyatı ekle karada kaç lira kar elde tmek istedigini ekle yani komsiyon ve kargo hariç aldıgın fiayt üzerinden ne kadar kar etmek istiyorsun onu ekle. yüzde olarak nası lyapacaksın = Alış sutünü * 1,50 (yüzde 50 kar ise ) Komisyonsuz satısa gel su formülü yaz = alış sutunu + akrgo sutunu + kar sutunu entera bas Arda bir sutun daha ekle trendyol komsiyonu diye orayada 1,25 yaz en sonda satış sutununa gel = komsiyonsuz satış * trendyol komisyonu entera bas satacagın fiyat o..
  • 27-12-2020, 14:18:55
    #6
    Evoken adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Her şekilde minumun toptan fiyatını x2 yapmalısın hocam.Çünkü kargo kdv gelir vergisi damga vergisi hwsapladığında geriye kalan %10-%15 olacaktır
    dEaTh adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    trendyol çok karışık orda maliyet hesabi sürekli esnek oluyor.
    senin burda bilmen gereken hususlar şunlar
    net maliyetin kaça geldi ürün?
    ürün komisyonun.
    Kargo bedelin ve
    Kampanyaya dahil olucakmisin.
    burdaki muhasebe bunlarin dengesi ile çikar.
    bazen trendyol fiyatını şu rakama indir ben komisyon almiyacağim diyor.
    burdaki önemli olan senin kaça aldiğin ve en dip kaça ineceğin. bunlari bildikten sonra kazanirsin.
    benimmuhasebecim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba Hocam. Ben mali müşavirim. Şahıs firmanızı uygun yolla kurabilirim. Ayrıca trendyol mağazanızın açılışı konusunda destek sağlarım. Bizimle çalışmak isterseniz pm üzerinden ulaşabilirsiniz. Teşekkür ederim 😊
    Euphrates adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    excel aç bir tane, excel Alış sütunu ekle , kargo sutunu ekle , kar sutunu ekle komisyonsuz satıs sutunu ekle sonrada en son komisyonlu satıs ekle..

    Alışa direk aldıgın fiyatı ekle, kargoya ortalama desi üzerinden fiyatı ekle karada kaç lira kar elde tmek istedigini ekle yani komsiyon ve kargo hariç aldıgın fiayt üzerinden ne kadar kar etmek istiyorsun onu ekle. yüzde olarak nası lyapacaksın = Alış sutünü * 1,50 (yüzde 50 kar ise ) Komisyonsuz satısa gel su formülü yaz = alış sutunu + akrgo sutunu + kar sutunu entera bas Arda bir sutun daha ekle trendyol komsiyonu diye orayada 1,25 yaz en sonda satış sutununa gel = komsiyonsuz satış * trendyol komisyonu entera bas satacagın fiyat o..
    Hepinize teşekkür ederim tek tek değerlendireceğim