Ciddi anlamda sıkıldım bu sitelerden, burada emeği ile bir yerlere gelmeye çalışan haber sitelerini kastetmiyorum. Her sektöre el atan büyük haber siteleri var, bilirsiniz...
Benim önüme öyle siteler geçeceğine, buradan veya X bir kişinin sitesi geçse yeminle zoruma gitmez. Ama bakıyorum içeriğine ne bilgi var, ne akıcılık... insanın zoruna gidiyor, sırf para dönüyor ve yıllar önce açmışlar diye tam anlamıyla bilgi vermeyen yazıları paylaşıyorlar en başta yerlerini alıyorlar!
Ve maalesef bu duruma hiçbir zaman çare bulunmayacak, her sektöre el attıklarından dolayı emek verip bir yere gelmeye çalışanlar onların sitelerini görmeye devam edeceğiz.
Ekşi sözlükte bayağı ağır kelimelerle cümleler kurmuşlar ama burada hiç birisi söylenmez, insanların o derece zoruna gidiyor.
Tüm Haber Sitelerinden Nefret Ediyorum!
20
●428
- 26-12-2020, 23:01:54O kadar anlamsız konulara girmişler ki artık bilmiyorum ama artık yeniden sıfırdan site kurup google adsenseden ekmek paramı kazaniyim olayı bitti gibime geliyor.
- 26-12-2020, 23:05:37günlük 120 bin ziyaretçisi olan yerel haber sayfamız var bizde gelir elde edemiyoruz. reklamlar sadece büyüklere gidiyor. yüksek kazançlar elde etmek için farklı kelimelerde ön plana cıkararak rekabeti engelliyorlar. medyagazete.com sayfamız bölgesel haber sayfası olarak antalya adana hatay bir çok yerel haber sayfasından da kaliteli alexada 2,500 lerde üstelik.
- 26-12-2020, 23:09:39Tevfik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Büyük market zincirleri de bakklı kasabı manavı bitiriyor. Online pazar yerleri perakende mağazalarını bitiriyor. Uçak şirketleri otobüs firmalarını bitiriyor vs...
Kapitalist rekabet sisteminin özü bu, büyük balık küçük balığı yutuyor.
Bu forumda sürekli haber sitelerinden şikayet eden adamlar çıkıyor.
Ama herkes birilerinin ya da google'ın çıkıp bu haber sitelerini yasaklaması gerektiğine inanıyor.
Neden? Senin emeğin nedir? Sitendeki tüm içeriği sen de sağdan soldan toplayıp takla attırıp yayınlıyorsun.
Yani kendi içeriğini üretenin içeriğini çalmak mümkün değil.
Kopya sitelerin yarıştığı ortamda büyük haber sitelerinin kopya içerikleri sizin kopya içeriklerinizin önüne geçiyor.
Burada bahsettiğim kopya içerik kopya makale değil, sizin hiç bir alakanız eğitiminiz olmayan bir alanda internetten öğrendğiniz bilgileri takla attırıp yayınalamanız da kopya içeriktir.
Oysa bu işin basit bir formülü var.
Kooperatifçilik oynayın.
Bu forumda kooperatif kurmayı düşünen kimse yok.
100 tane disiplinli çalışan adam bir araya gelseniz 1000 er lira koysanız.
20 yaşında gelişime açık bir domain alıp biraz temiz backlink çalışanız, hepiniz sitelerinizi bu domainin altında bir klasöre 301 ile yönlendirseniz.
Bütçenin bir bölümü ile de sosyal medya ve reklam çalışmaları yürütseniz.
O haber siteleri ile yarışır hale gelirsiniz.
Ve herkes kendi ürettiği içeriğe kendi reklam kodunu koyarak para kazanır.
Sitenin ortak alanlarından elde edilen reklam geliri de herkese eşit pay edilir.
Ama bireysel olarak mücadele ettiğiniz sürece o haber sitelerinden sopa yemeye devam edeceksiniz.
Ve senin emek zannettiğin şey aslında emek falan değil.
Senin emek verdiğin sitene karşı o haber sitesi editör çalıştırıp senden daha fazla emek satın alıp sitesine harcatıyor.
Ya örgütlenip mücadele etmeye başlayın ya da şikayet etmeyin sinir olmayın.
