Bu konu hakkında konuşsam siyaset yapma diyecekler ama mecburen işin içine siyaset giriyor. Ülkenin TL deki değerinin düşmesini ve doların yükselmesine sebep olmayı ben sağlamadığıma göre ister istemez siyaset giriyor. Aslında işin kötü tarafı şu biz neden bu kadar siyaset odaklı bir yaşam sürüyoruz. Bu konuya bakmak lazım. Birde şu var. Ekonomi büyüyor diyorlar. İşte şu kadar milyon dolar buyume sağladık. TL nerede ? Biz madem maaşımızı dolar ile almıyoruz o zaman neden ekonominin büyüdüğünü iddia etmek için bile $ olarak büyüme sağladık deniyor.
Üretelim , bir şeyler yapalım diyoruz daha gelir elde edilmeden 1 kaç yıl önceki vergiler isteniyor. Üretim yapmak isteyenlere destek olmak yerine köstek olunuyor. Bu durum beyin göçüne neden oluyor? Ekonomi sadece refah anlamında ve gelir anlamında büyümez. Aylık asgari ücret üzerinden yapılan harcamalardan, vergilerden de ekonomi büyüme görünür. Aslında burada ekonomi refah ve gelir anlamında değil yapılan harcamalardan ve vergilerden dolayı büyümüş oluyor. Bir de şunu merak ediyorum. Neden 1 kaç iş adamının borçlarını tek kalemde siliyorlar da ülkede zorluk yaşayan mücadele etmeye çalışan insanların borçlarını silmezler. Bir de şu konuya da özellikle değinmek istiyorum. Asgari ücret ile çalışan insanlardan neden elde etmiş olduğu gelirden en yüksek vergi alınır? Asgari en düşük maaş neden buradan vergi alınır anlayamıyorum. Deprem geliyor ve onlarca insan mağdur oluyor. Deprem paraları neden kullanılmıyor? Deprem paralarıyla neden önlemler alınmıyor? İzmir de 3 tane bina da çürük raporu olmasına rağmen bu insanların o evde kalmasına nasıl izin veriyorlar? Neden bu yapıları yapan mütahhitler insan değerini ciddi anlamda tehlikeye atmaktan yargılanmıyor. Neden sadece fakir olan, durumu olmayan insanlara mücadele veren insanlara hemen müdahale edip işlem başlatılıyorda bu gibi durumlarda ağır yaptırımlar uygulanmıyor. Neyse ne yazarsak yazalım değişen bir şey olmayacak. Bizler üreten bir toplum olmadığımız sürece , devlet bizlere maddi ve manevi anlamda destek olmadığı sürece bizler bu şekilde dolar yükseliyor, ekonomik buhran oluyor, işsizlik artıyor, kredi borçluları artıyor, icralar ve iflaslar artıyor bu gibi haberleri sanırım görmeye ve yaşamaya devam edeceğiz. Sussam gönül razı değil konuşsam tesiri yok. Kalın sağlıcakla.