• 30-10-2020, 03:06:54
    #10
    2. El araç fiyatındaki artış nedeni tek sahibinden değil, bir çok sebebi var;
    1. Koronadan dolayı sıfır araç üretimleri durdu
    2. Koronadan dolayı toplu taşımaya binmek istemeyen insanlar araçlara rağbeti arttırdı. Arz talep meselesi
    3. TL Değer kaybetti
    4. Sıfır araç fiyatları arttı
    5. Kredi faizleri düştü, insanlar kolay paraya ulaşıyor. Eskiden de 100 bin TL lik araba almak istesen krediyle sana 180 bin Tl ye geliyordu. Konut kredisi faizleri düşerse konut fiyatları artar, araç kredi faizleri düşerse araç fiyatları artar. Arz talep meselesi yine.
    vs vs. Bir sürü neden ard arda gelince fiyatlar hızlı bir şekilde arttı.

    Sahibinden sitesinin de rolü vardır elbet. Ama tek başına etken değil.
  • 30-10-2020, 03:11:37
    #11
    Araç fiyatları düşmez bekleyen inanın boşuna bekler. İnternet üzerinden alım ilanı ile zannetmiyorum çoğu kişinin uğraşacağını. Bir çok araç alım satım grubundayım ilanlara bakıyorum al satçı değilim, ilanlara yapılan yorumlar genelde ben bu aracı şu paraya aldım, sen nasıl bu parayı istersin vsvs diye devam ediyor milletin ilanlara sitemi çok büyük ama görmüyorlarki bizim kendi paramız değersizleştiği için bu piyasa bu halde, misal kendim geçen yıl eylülde 125bin liraya bir araç aldım, şuan aracıma 250bin lira teklif ediyorlar, seviniyormuyum hayır, eldekini satsam gidip başka araç alamam. İnsanlar zannediyorlarki aracından 50-60 kâr etti gidip hemen araba alacak yok öyle diğer araçlarda üzerine bir o kadar eklendi ve ilanlar arasında yerini aldı. Önce anlamamız gereken kendi cebimizdeki paranın çokta önemi olmadığı, bunu fark edersek belki bir şeyler yapabiliriz ama çok zor gibi görünüyor. Birde yıl sonu yaklaştığı için piyasaya sıfır araç girişi olacak ve fiyatlar düşecek diye bir balon attılar, inanın zerre inanmiyorum, bu piyasada sıfır aracı kalkıpta ucuza vermezler piyasa düşsün diye bu balonunda patlamasına 2 ay kaldı bekleyip göreceğiz ama buna inanıpta bekleyenler büyük yanılır, gönül isterdiki halkımız, bir ev bir araba için yıllarını heba etmesin, olmadı..
  • 30-10-2020, 03:14:49
    #12
    mustaizm adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    2. El araç fiyatındaki artış nedeni tek sahibinden değil, bir çok sebebi var;
    1. Koronadan dolayı sıfır araç üretimleri durdu
    2. Koronadan dolayı toplu taşımaya binmek istemeyen insanlar araçlara rağbeti arttırdı. Arz talep meselesi
    3. TL Değer kaybetti
    4. Sıfır araç fiyatları arttı
    5. Kredi faizleri düştü, insanlar kolay paraya ulaşıyor. Eskiden de 100 bin TL lik araba almak istesen krediyle sana 180 bin Tl ye geliyordu. Konut kredisi faizleri düşerse konut fiyatları artar, araç kredi faizleri düşerse araç fiyatları artar. Arz talep meselesi yine.
    vs vs. Bir sürü neden ard arda gelince fiyatlar hızlı bir şekilde arttı.

    Sahibinden sitesinin de rolü vardır elbet. Ama tek başına etken değil.
    Haklısın sadece sahibinden com dan kaynaklı durum değil yalnız bu site de sadece sahibinden com u hedef almayacak. Aracını acilen satmak isteyen kişi ilan vermeden önce bu siteye göz atacak sahibindende 50k ya ilan verip müşteri beklemek yerine bu sitede 45k bütçeli arıyorum ilanına yönelecek. Bu siteden yapılan her satış talebi az da olsa düşürecek. Talebin düşmesi vergilere bile yansıyabilir.

    Ayrıca şöyle bir şey daha var, sahbdn com da piyasa değerlerinden biraz düşük aracı ilk galericiler görüp satın alıyor sonra üstüne karını koyup piyasadaki fiyatları korumuş oluyor.
  • 30-10-2020, 04:36:12
    #13
    Sıfır araçların vergilerini kaldırıp 6 ay boyunca düşük bir kar sağlasa devlet, piyasa bir nebze de olsa düşer eminim.