• 13-10-2020, 13:24:40
    #1
    Bir arkadaşım bana 3 parça ikinci el araba parçası yolladı DHL ile. Türkiye fiyatından 3 kat daha ucuz. Sağolsun kaegosunu da ödedi ve paket bugün İstanbul'a ulaştı. Paket 2 kilo.
    DHL bugün aradı. Gümrük ödemesi vs dediler.
    Belgeler, ruhsat fotokopisi, ürün listesi, Türkiye linkleri vs bi ton şey istediler.

    Paket değeri 50 dolar yazıyor. Gerçekten de 50 dolar zaten
    Size dönüş yapacağız dediler.

    Vergi çıkar mı sizce? Çıkarsa ortalama ne kadar vergi çıkar
  • 13-10-2020, 13:26:58
    #2
    Çıkar, şirketim bana 5 dolarlık bir ajanda yolladı ondan bile aldılar.
  • 13-10-2020, 13:27:31
    #3
    eslao adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çıkar, şirketim bana 5 dolarlık bir ajanda yolladı ondan bile aldılar.
    Ne kadar aldılar 5 dolar için?
  • 13-10-2020, 13:27:34
    #4
    Paket fiyat üzerinden vergilendirme yapıyorlar.
    Sipariş Tutarı: 100,00 TL
    Gümrük Vergisi (%20): 20,00 TL
    Özel Tüketim Vergisi (%20): 24,00 TL
    Gümrüğe Sunma Ücreti: 8,00 TL
    Damga Vergisi: 0,80 TL
    Toplam Vergi ve Masraf Tutarı: 52,80 TL
    Siparişin Toplam Maliyeti: 152,80 TL

    100TL olarak baz aldım
  • 13-10-2020, 13:28:30
    #5
    globaltr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ne kadar aldılar 5 dolar için?
    Abartı bir rakam değildi, 3-5tl belki
  • 13-10-2020, 13:29:45
    #6
    onrgrgn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Paket fiyat üzerinden vergilendirme yapıyorlar.
    Sipariş Tutarı: 100,00 TL
    Gümrük Vergisi (%20): 20,00 TL
    Özel Tüketim Vergisi (%20): 24,00 TL
    Gümrüğe Sunma Ücreti: 8,00 TL
    Damga Vergisi: 0,80 TL
    Toplam Vergi ve Masraf Tutarı: 52,80 TL
    Siparişin Toplam Maliyeti: 152,80 TL

    100TL olarak baz aldım
    Oha😀 50 dolarlık paket için o zaman 200 tl vergi mi çıkacak
    Hale bak..
  • 13-10-2020, 13:31:16
    #7
    globaltr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Oha😀 50 dolarlık paket için o zaman 200 tl vergi mi çıkacak
    Hale bak..
    Keşke hediye paketi olarak gönderseydi.Çıkış yerinden tüm ücretler ödendikten sonra burda sadece 20tl gibi bir ücret çıkıyordu
  • 13-10-2020, 13:32:00
    #8
    Platin üye
    40 euro kalem canta geldi almanyadan 40tl gumruk kesmisler
  • 13-10-2020, 13:34:15
    #9
    onrgrgn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Keşke hediye paketi olarak gönderseydi.Çıkış yerinden tüm ücretler ödendikten sonra burda sadece 20tl gibi bir ücret çıkıyordu
    Araba kalorifer musluğu. Yağlı mağlı😀hediye paketi için uygun değildi 😀