• 03-05-2020, 22:52:29
    #1
    Merhaba konu uzmanlarından bilgi almak isterim. Benim yapmak istediğim olay ; Hem bilgisayar ortamında kayıt almak istiyorum tuşlara ses/bass vs atayıp müzik üretmek istiyorum hem de arada bir dışa ses verip çalmak istiyorum (Instagram canlı yayın vs).

    Bu yönde hangisini tercih etmeliyim?
    CASIO CTK 3500 org alsam pc ortamındaki yazılımlar ile tuşlara ses entsrüman farklı ses ataması yapabilir miyim yani birebir midi keyboard gibi kullanabilir miyim?
    Direkt midi keyboard alsam dışa ses verişi sağlıklı olur mu?
    Son sorum da ; Mikrofon da alıp kayıt yapmak istiyorum ses gecikmesi yaşar mıyım ses kartı şart mı? (Bilgisayarım Lenovo Legion Y540 i7-9750 H 16 GB RAM)
  • 03-05-2020, 23:03:35
    #2
    Merhaba.
    Sizlere tavsiye org almanız tarafsından olacaktır. Çünkü hem kendinden hoparlörleri olacaktır hemde kendi için ses hafızası olacaktır dolayısıyla rahat rahat her ortamda çalışabileceksiniz.
    Orgları bilgisayara bağlamak için midi girişi olması gerekiyor. Midi girişi sizin orgunuzun tuşlarını bilgisayara aktaracaktır. Ancak içindeki sesleri aktaramazsınız sadece bilgisayardan açtığınız bir sesleri ( Her hangi DAW programlarıyla) kontrol edebilirsiniz. Midi girişi olan bir org aldığınızı varsayalım daha sonra bir tanede midi girişi olan ses kartı almanız gerek. Bu ses kartı hem ses gecikmelerini engelleyecektir hemde mikrofon,gitar, takabileceksiniz.Ses kartına orgu iki çeşit bağlayabilirsiniz. Birincisi dediğim gibi midi girişiyle. Diğer ise audio yöntemiyle. Bu yöntem'de ise orgunuzdaki tüm sesleri ve ritimleri bilgisayar ortamında hem kaydedip hemde aktarabilirsiniz.

    Eğer midi klavye alırsanız sadece bilgisayardaki DAW programları vasıtasıyla sesleri çalabilirsiniz. Midi klavyeleri hoparlörleri olmaz ve içinde ses de bulunmaz. Sadece kontrolcü olarak çalışır.

    iyi günler diliyorum.
  • 03-05-2020, 23:09:20
    #3
    melihrich adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba.
    Sizlere tavsiye org almanız tarafsından olacaktır. Çünkü hem kendinden hoparlörleri olacaktır hemde kendi için ses hafızası olacaktır dolayısıyla rahat rahat her ortamda çalışabileceksiniz.
    Orgları bilgisayara bağlamak için midi girişi olması gerekiyor. Midi girişi sizin orgunuzun tuşlarını bilgisayara aktaracaktır. Ancak içindeki sesleri aktaramazsınız sadece bilgisayardan açtığınız bir sesleri ( Her hangi DAW programlarıyla) kontrol edebilirsiniz. Midi girişi olan bir org aldığınızı varsayalım daha sonra bir tanede midi girişi olan ses kartı almanız gerek. Bu ses kartı hem ses gecikmelerini engelleyecektir hemde mikrofon,gitar, takabileceksiniz.Ses kartına orgu iki çeşit bağlayabilirsiniz. Birincisi dediğim gibi midi girişiyle. Diğer ise audio yöntemiyle. Bu yöntem'de ise orgunuzdaki tüm sesleri ve ritimleri bilgisayar ortamında hem kaydedip hemde aktarabilirsiniz.

    Eğer midi klavye alırsanız sadece bilgisayardaki DAW programları vasıtasıyla sesleri çalabilirsiniz. Midi klavyeleri hoparlörleri olmaz ve içinde ses de bulunmaz. Sadece kontrolcü olarak çalışır.

    iyi günler diliyorum.
    Hocam öncelikle detaylı cevabınız için çok teşekkür ederim, örnek verdiğim model olan Casio CTK 3500 modelinde MIDI girişi mevcut ben bunu birebir MIDI Keyboard şeklinde kullanabilirim değil mi ?

    https://www.hepsiburada.com/casio-ct...-HBV000007ENDL
  • 03-05-2020, 23:13:31
    #4
    metehan1903 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam öncelikle detaylı cevabınız için çok teşekkür ederim, örnek verdiğim model olan Casio CTK 3500 modelinde MIDI girişi mevcut ben bunu birebir MIDI Keyboard şeklinde kullanabilirim değil mi ?

    https://www.hepsiburada.com/casio-ct...-HBV000007ENDL
    Bu model'de midi girişi mevcut değil. Ancak midi girişi mevcut bir ORG alırsanı dediğiniz işlemleri yapabileceksiniz.

    Rica ederim.
  • 03-05-2020, 23:40:01
    #5
    Org alın bence
    Ama roli seaboard’a da bi bakın
  • 04-05-2020, 00:44:40
    #6
    utku1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Org alın bence
    Ama roli seaboard’a da bi bakın
    Çok pahalı valla hocam giriş seviyesinde birşey düşünüyorum bu casio ctk 3500 de usb çıkışı var ama fl studio cubase vs gibi programlara bağlanıyor mu çözemedim