Bu tüm sözlük siteleri için geçerli. Mesela bknz: eksisozluk.com , megasozluk.com , uludagsozluk.com ...
Sanki hepsi tek elden çıkmış gibi, hiçbirini ötekinden ayıran bir tarzı yok. İşin içerik kısmından bahsetmiyorum ben.
Mesela neden biraz daha kullanışlı ve anlaşılır bir tasarım kullanılmıyor? Neden sözlük tasarımı denilince bilinenin ötesinde bir tasarım kullanan yok? "Üye ol" sayfasına giriyorum, berbat bir tasarım.
Sözlük sitesi tasarımı sanki başka türlü olursa, olmayacakmış gibi.
Hiçbirinde header kısmı dışında bir farklılık yok.
Sol taraftaki gündem yazıları hep sanki öylesine oraya atılmışcasına şekilsiz bir şekilde duruyor, kullanıcı deneyimi sıfır, paneller rezalet. Niye?
Biraz daha modern ve kullanıcı deneyimi iyileştirilmiş bir tasarım kullanmak imajı kötü mü etkiler?
Sözlük Tasarımları Neden Bu Kadar Kötü
10
●323
- 18-03-2020, 15:45:26
- 18-03-2020, 15:46:32katılıyorum kesinlikle.CivanDemir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 18-03-2020, 15:51:59O eski yapıyı bozmak istemiyorlar sanırım.Ben reddit ve r10 tema değiştirirken bile çok zorlanmıştım.Ama eski temaya geri dön olayı ile yavaş yavaş adapte edebiliyorsun kendini. İncisözlüğün eski zamanlarda bir anda temasını değiştirdiğinde ne yalan söyleyeyim uyum sağlayamayıp bırakmıştım.
- 18-03-2020, 18:00:11bazı şeylerin tasarımı standarttır. mesela haber sitelerinde anasayfada numaralandırılmış şekilde bir banner gibi bi dalga var o hep standart. hurriyet bunu değiştirmek istemiş ziyaretçi sayıları düşmüş sonra tekrar aynı tasarımı koymuşlar (bi seminerde hürriyetin yazılımcısı böyle demişti). sözlükler de ilk başta böyle dandik bir tasarımla çıkmışlar sonra herkes bu tasarıma alışmış. şimdi alışılan bir tasarımı daha güzel bir tasarımla değiştirirsen kimse beğenmez çünkü öyle alışmışlar. sözlük olayının adını değiştirip daha güzel bir tasarımla yeni bir proje oluşturup tutturabilirsen o zaman sözlükçüler de tasarımlarını yavaş yavaş değiştirmeye başlar. apple da böyle yapıyor. apple'ın yaptığı şey sıradan bir laptop ama adam laptop demiyor macbook diyor ve tasarımı biraz daha güzelleştiriyor. onun adı artık laptop değil macbook oluyor. sanki farklı bişey yapıyormuş gibi ama temelde aynı şey. falan filan inter milan ya çok takılma böyle ufak tefek şeylere :P