Bilgisayar başında sağlığımı nasıl koruyabilirim?
18
●420
- 10-02-2020, 16:14:11Ben günde 7-10 saat arası bilgisayar başındayım işim gereği radyasyon engelleyici gözlük kullanıyorum gözlerimi elimden geldiğince çok kırpmaya çalışıyorum yakın zaman da bir televizyon alıp bilgisayar ekranından kendimi biraz uzaklaştırmak istiyorum (pcyi tv ye yansıtarak)sizce alabileceğim başka bir önlem var mı?
- 10-02-2020, 16:20:25Birazdan yazıcaklarım için linç yer miyim bilmiyorum ama açıkcası sakınan göze çöp batarmış...StabilBey adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Hocam yaklaşık 7 senemi sağlık sektöründe harcadım. İşim gereği (MR teknikerliği) bende bilgisayar başında idim. Ve 7 senenin verdiği tecrübe ile rahatlıkla söyleyebilirim ki kasmayın. Eğer büyüme çağını geçtiyseniz (Yani kemikleriniz yeterince güçlendi ise) gerisi için fazla düşünmeyin. İnsan vucutdu yaş ilerledikte kendini salar. Gözler bozulur. Eskisi kadar güçlü olamayabilirsiniz. Ama bunu pc başında oturmaya bağlamamak gerekir. Gözden ziyada kilonuza dikkat etmenizi öneririm. Nitekim pc başında iken kendimizi kaybedebiliyoruz...
Edit: 7 senem direk radyasyonun içinde geçti. Abartılacak kadar bir durum yok pc lerde. Bahsi geçen radyasyon elektronik radyasyon olması ve henüz kanıtlanmış bir hasarının olmadığının altını cizmek isterim. Pc ve telefonda aldığınız elektronik radyasyonun 10 bin kat daha fazlasını MR cihazları yaymakta.. - 10-02-2020, 16:21:30El, bilek ve oturuş konforu için ekonomik tavsiyelere açığım bende. takipteyim.
- 10-02-2020, 16:27:41Karpat tunel sendromu yuzunden işten ayrildim. 2 kere doktora gittim ilaclar vs fayda etmedi. Ergonomik mouse aldim 1 gunde tum agrilar sona erdi. Surekli pc basindaysaniz bilek ve boyun agrilari baslamadan almanizi tavsiye ederim. Ayrica aralikli olarak boyun egzersizleri yapin. Askerdeki isinma hareketlerini ( doktorun verdigi egsersizle ayni )yapiyorum boyuna yuklenen yuku ve kuvvetlenmesine buyuk faydasi oldugunu hissediyorum.
Tabi ki yasadiginiz soruna gore doktora gorunmek en mantikli karar
. Bilgisayarı hep gece ışığında kullanıyorum sadece.