constantine38 adlı üyeden alıntı:
mesajı görüntüle
Bağ-kur borcundan dolayı e-haciz
35
●2.447
- 22-01-2020, 00:17:15Sanırım şirketini kapatanlar borcunu da gününü de sildiriyor.DarthWorm adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 22-01-2020, 00:51:24Kesin olmamakla birlikte Genel Uygulama;
Uzun süreli ödenmeyen Vergi Borçlarında, borç rakamı düşük ise ortalama 1 yıl sonra E-Haciz uygulanmakta. Vergi borcu 15.000 TL ve üzerinde ise 2-3 ödeme emri gelir ve ortalama 3 ay sonra E-Haciz uygulanır.
Bağ-Kur borçlarında ise kolay kolay E-Haciz uygulanmamaktadır. Ortalama 1,5 - 2 Yıl sonra belki E-Haciz yoluna başvurulur. - 22-01-2020, 02:21:05e-haciz konur, araban varsa şak diye konuyor.
banka hesabına kolay kolay konmayabilir.
şuan sildirme yok.
ödenmediği müddetçe faiz işler, ve ileride ödersin, ama sağlık hizmetinden yararlanamassın.
suriyeli isen, sağlık hizmetinden ücretsiz yararlanırsın, bağkur ödemene gerek yok, suriyelilere birçok konuda kolaylık ve avantaj var. - 22-01-2020, 09:36:17ben sadece çalışanların sgk prim borcunu ödüyorum kendi bağkurumu ödemiyorum.
haciz falan gelmedi. haciz gelince de tüm borca bloke koyulmuyor borcun %10'luk kısmı gibi bir kuralı var.
bu arada şirketi 2016'nın başında kurmuştum fakat kurduğum zaman SGK'lı çalışan olduğum için o günleri sildirdim.
sağlık hizmeti içinse; ailemi komple özel sağlık sigortası yaptırdım. zaten devlet hastanesini kullanmıyor/kullanamıyoruz. özel sağlık sigortası ilaçları da fazlasıyla karşılıyor. SGK'dan daha iyi aylık 10-15K arası bir miktar öderseniz SGK'dan daha ucuza geliyor. - 22-01-2020, 10:40:45constantine38 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Merhabalar hocam,
Vergi dairesine gidip yapılandırma yapabiliyorsunuz. Belli miktar (borcunuzun bir kısmı) ödeme yapıp geri kalanı yapılandırılıyor. Yapılandırıldığı ve devamında düzenli ödendiğinde e-haciz söz konusu değil. Ek olarak ; diyelim borcunuzu 12 taksite böldünüz , sırası ile ay ay
ödüyorsunuz , faiz bir yandan işlemeye devam ediyor. O yüzden taksitleri ne kadar erken öderseniz o kadar kar.
E-haciz yedim . Yapılandırdım. Tekrar yedim
Bildiğim kadarıyla sorularınızı cevaplayabilirim.
(vergi borcu benimkisi ) - 31-01-2020, 21:01:22Bağ-kur borcunu bilmiyorum ama 4500 TL vergi + 3000 TL KYK borcu için 2 ay önce e-haciz yapıldı, tüm hesaplarıma bloke konuldu. Aynı gün tüm borcu kapattım ertesi gün blokeler kalktı. Her şey normale döndü.GiRGiN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 01-02-2020, 00:58:30geçenki(sanırım 2017) yapılandırmadan önce bende e haciz yedimdi bağkur borcundan, daha sonra yapılandırma çıktığında yapılandırdım ama yine ödemedim günüm de borcumda silindi.(bu sildirme işi sadece böyle yapılandırma filan çıktığında oluyor)
bağkur borcundan e hacizi "şuan için şirket ortakları, doktorlar bir de sanırım kuyumcular için yapıyoruz demişlerdi ama hepsine olacak diyordu" yani kanun var ama uygulamada izin veriyorlar. tüm mesajları okuyamadım ama bildiğim şuan için sildirmeniz mümkün değil, sildirme kalıcı olacak muhabbeti döndü ama sanmıyorum
Sildirme varsa bana da haber verin.
yine de sgk ya giderseniz en azından taksitleme filan yaparlar

