• 14-01-2020, 00:17:03
    #19
    BakalimBilelim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ya arkadaş, babam emekli ve kredi çekecek. Maaşı da lanet olsun ki en nefret ettiğim ve en tüketiciyi düşünmez bankalardan biri olan Garanti Bankası'ında.

    Dolayısıyla faizi en düşük seyreden vakıf ya da ziraatten kredi çekmesini istedim. O bankalar da; yok efendim sigortalı çalışan olması, geliri olması ya da kendilerinin maaş müşterisi olması gerekirmiş. Bundan ötürü kredi vermiyorlar.

    Olcak iş değil ya. Bu bankalar gerçekten de çıldırtır insanı. Lanet gitsin deyip garantiden kredi çekse babam, %1,54 gibi muazzam(çüşşşş) denecek bir faiz oranı var.
    Hiçbir bankayı savunacak değilim, neticede kapitalist bir sistemde yaşıyoruz. Zorla bize hesap açıp kullandırtmadıkları için de şikayet etmeye gerek yok. Hangisi bizim için en uygunsa ona geçersiniz.

    Vakıf, ziraat bankalarının size söylediği veya sizden istediği şeyler gayet mantıklı şeyler. Neden bu kadar sinirlendiniz anlayamadım. Siz vakıf veya ziraat bankasına gidip kredi istiyorsunuz ve size şartlarını sunmuşlar. Siz ise bu şartlara uymak yerine hem onlara hem mevcut bankanıza söyleniyorsunuz. Kredi çekmek istiyorsanız o bankadan bi zahmet emekli maaşınızı oraya taşıyın olsun bitsin. Uğraşamam diyorsanız da ya kredi çekmeyin ya da garantinin verdiğine razı olun.

    Allah başka dert vermesin kardeşim. Derdin yokken dert çıkarmışsın kendine. Kimisi var kredi çekecek bile durumu yok ya da kredi çekse bile borçlarını kapatamayacak halde. Şükür iki durumda da değilsin.
  • 14-01-2020, 00:18:08
    #20
    Aynı dertten kişisel olarak sıkıntı çekiyorum. Cümleten kolay gelsin.
  • 14-01-2020, 03:36:01
    #21
    KoS adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hiçbir bankayı savunacak değilim, neticede kapitalist bir sistemde yaşıyoruz. Zorla bize hesap açıp kullandırtmadıkları için de şikayet etmeye gerek yok. Hangisi bizim için en uygunsa ona geçersiniz.

    Vakıf, ziraat bankalarının size söylediği veya sizden istediği şeyler gayet mantıklı şeyler. Neden bu kadar sinirlendiniz anlayamadım. Siz vakıf veya ziraat bankasına gidip kredi istiyorsunuz ve size şartlarını sunmuşlar. Siz ise bu şartlara uymak yerine hem onlara hem mevcut bankanıza söyleniyorsunuz. Kredi çekmek istiyorsanız o bankadan bi zahmet emekli maaşınızı oraya taşıyın olsun bitsin. Uğraşamam diyorsanız da ya kredi çekmeyin ya da garantinin verdiğine razı olun.

    Allah başka dert vermesin kardeşim. Derdin yokken dert çıkarmışsın kendine. Kimisi var kredi çekecek bile durumu yok ya da kredi çekse bile borçlarını kapatamayacak halde. Şükür iki durumda da değilsin.
    Tüketicilerin bankalardan istedikleri mantıklı şeyler değil mi? Totalde neyi kastettiğimi anlamayan veya anlamak istemeyen birkaç kişiden biri olmuşsunuz hocam.
  • 14-01-2020, 09:46:15
    #22
    Hocam maaşını taşıyın diğer türlü emekliye malesef kredi vermezler
  • 14-01-2020, 10:23:06
    #23
    Üyeliği durduruldu
    Oyunu bozun ve kredi çekmeyin. Bu düzenin aleti olmayın.

    1.54 oranını beğenmiyorsunuz, 3.10-3.20'den kredi çekenler ne yapsınlar...

    Maaşı taşıyıp devlet bankalarından kredi çekmeyi deneyebilirsiniz.
  • 14-01-2020, 12:13:28
    #24
    Konuyu açan arkadaş neyi şikayet ediyor anlamıyorum. Daha fazla promosyon para almak için maaşlarını Garantiye taşımışlar. Promosyonu aldın mı 3 yıl bankanı değiştiremezsin. Maaşı taşırken o anda alacağın para gibi işlem ücretlerine ve faizlere de bakman gerekiyor. Sadece promosyon bedeline bakıp maaşı garantiye taşımışlar. Bugün garantinin faizleri yüksek diye şikayet ediyor. Diğer bankalar da elbette kredi vermezler. Sen maaşını başka bankaya taşıyıp ona para kazandırırken, sana neden riske girip piyasaya göre ucuz kredi versin? Sen sürekli marketten alışveriş yapıyorsan, bir gün mahalledik bakkala işin düşerse elbette sana indirim yapmaz.

    Bankaları kimse sevmez. Bu çok normal. Çünkü bankalar devletten lisans almış tefecilerdir. Ama insaflı olmak lazım. Serbest piyasa isteyen istediği fiyatı ister. Yüksek kredi faizi yüksek fiyat politikası demektir. Bu müşteri kitlesi olarak yüksek gelir grubunu hedefliyorlar demektir. Siz mont alacağınız zaman mahalle pazarında 100 liraya da mont var, pahalı bir italyan markasında 10 bin euroya da mont var. Fonksiyonel olarak sizi ısıdan yalıtmak olarak aynı işi gören 2 mont arasında bu kadar fiyat farkı varken, sanki bir banka %0,99 faiz isterken diğeri %99 faiz istiyormuş gibi konuşuyorsunuz. Aralarında faiz farkı en fazla %0.5 değişir.

    Neden değişir? Çünkü tüm bankaların maliyetleri aynı değil. Hedef müşterileri aynı değil. Arkadaşın biri demiş garanti bankamatiğinde para yatırırken 25 liramı aldı diye. Gayet normal. Sen garanti müşterisi değilsen, garanti bankamatiğini kullanırken bedelini daha çok ödersin. Garanti özel bankalar içinde en çok bankamatiği olanlardan biri. Bir ATM için bankalar nasıl kira ödüyorlar hiç düşünmüyorsunuz. Bir ATM cihazının fiyatı, bakımı, buna para ulaştırılmasının maliyetleri kafanızda yok. Senin hiç kullanmadığın bir banka sana neden ucuz hizmet versin. Eğer sen o bankanın müşterisi olsaydın o parayı 25 lira değil 5 liraya gönderirdin. Eğer o bankanın maaş müşterisi ya da sürekli çalıştığı, ödeme talimatları olan müşterisi olsaydın muhtemelen havale eft ye de para vermezdin.

    Bankaların olmadığı bir dünya düşünün. Ankara'dan istanbul a para göndereceksiniz. Nasıl gönderirsiniz hızlı ve güvenli? Al otobüs biletini, koy cebine parayı git. Yolda da uyuyup çaldırma.
    Paraya ihtiyacınız var, sıkışık durumdasınız. Kim size borç verir? Çevresinde sıkıştığında borç alabileceği insanlar yok herkesin.
    Bankaların yarattıkları hizmeti görmezden gelmeyin. Para bir yerden bir yere ışık hızı ile ulaşıyor artık. Ve siz eskiden bir şubeye gidip 2 saatinize mal olan işlemi bankamatikten 10 dakikada, cep bankacılığından 1 dakikada yapabiliyorsunuz.

    Sen özgürsün, istediğin bankaya gidip başvurabilirsin. Bankada özgür, istediği adama borç verir, istemediğine borç vermez.
  • 14-01-2020, 12:35:44
    #25
    BakalimBilelim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ya arkadaş, babam emekli ve kredi çekecek. Maaşı da lanet olsun ki en nefret ettiğim ve en tüketiciyi düşünmez bankalardan biri olan Garanti Bankası'ında.

    Dolayısıyla faizi en düşük seyreden vakıf ya da ziraatten kredi çekmesini istedim. O bankalar da; yok efendim sigortalı çalışan olması, geliri olması ya da kendilerinin maaş müşterisi olması gerekirmiş. Bundan ötürü kredi vermiyorlar.

    Olcak iş değil ya. Bu bankalar gerçekten de çıldırtır insanı. Lanet gitsin deyip garantiden kredi çekse babam, %1,54 gibi muazzam(çüşşşş) denecek bir faiz oranı var.
    1,54 oran çokta fazla değil bundan 3 ay önce 2,24 orandan 50k para çektim garantiden,keşke 1,54 ten kullaanbilseydim.