• 19-12-2019, 04:06:30
    #1
    Arkadaşlar bugün saat 00.48 itibari ile birisi ağıza alınmayacak şekilde küfür edip, herhangi bir isim, cisim bırakmadan yorum yaptı. Anneme ağıza alınmayacak kadar ağır küfürler etmesini kaldıramadım. Kişinin yorum kısmında belirttiği şekilde forumdan olduğunu dolaylı olarak belli etti. Yorumu wordpress panelinden kontrol ettiğimde, isim kısmı olmamakla beraber, sadece ip adresi gözükmekteydi. Forumda başlık açıp, sadece ip adresi olduğunu, yönetimden kim olduğunu bulabilir miyiz diye ricade bulunup bulunamayacağımı sorduklarımda, saolsun arkadaşlar şikayet konusu açmamı söylediler. Şikayet konusu açıp, ilgili ip adresini yazıya ekledim. Saolsun yöneticiler hızlıca kontrol edip, bu kişinin forumdan dün itibari ile gönderilen birisi olduğunu söylediler.
    İlgili açıklama https://www.r10.net/1075936915-post7.html
    Daha sonra dün açtığı başlığın formata uygun olmadığını, forumda bu işi ticari prosedürlere göre yapan kişilere zarar verdiği yanlış olduğumu söylediğimde, beni konu baltalamaktan şikayet ettiğini söylenen birisi vardı. Açtığı başlığı bildirdim ve başlık yönetim tarafından uygun bulunmayıp silinip, arkadaş uzaklaştırılmış ama uzaklaştırma sebebini bulamadım.
    Yine araştırmalara devam ediyordum. İp adresinin lokasyonunu sorgulama yaptığımda İSKENDERUN/HATAY olarak gözükmekteydi. İlgili arkadaşta yazan il ile uyuşmuyordu. Acaba yanlış kişimi diye düşünüp,tereddütte kalsamda, r10 kullanıcı adını facebook üzerinden arattığımda, ilgili arkadaşın biyografi kısmında r10 lokasyonu ile ip adresinden tespit ettiğim lokasyonlar yazmaktaydı.
    Yani isimsiz bir yorumdan ve bir adet ip adresinden yaklaşık olarak 2 saat içerisinde kişi az,buz tespit edildi. Bu benim şüphelerim, son yapboz, r10 yönetiminde. Eğer mahkeme tespitin hızlanacağını düşünürse forumdan kişinin ip adresinin yanında kişisel bilgileri de alacaktır.
    Olay forumda yaşanmadığı için bu ihtimalin olup yada olmayacağından emin değilim.
    Kişi 20'li yaşlarda, genç bir arkadaşımız. Eğer kişiliğime hakaret yada küfür etseydi belki özür dilese kabul edebilirdim ama anneme sövmesine çok içerledim.Para için koştruyoruz, para için yaşıyoruz evet ama iş anne olunca paradan daha önemli konu olmak zorunda.
    Dava'nın işleyiş durumunu buradan herkes ile güncelleyeceğim. Emsal bir karar olması açısından
    Yarın ilk işim mesai saatleri içerisinde Emniyet Müdürlüğü Siber Şube birimine gidip, resimli, delilli hazırlamış olduğum şikayet dilekçemi taraflarına sunmak olacak.
    Konularım kilitlendiği için arkadaşlara yazamadım. Destek olan herkes saolsun, teşekkürler
  • 19-12-2019, 04:18:01
    #2
    Üyeliği durduruldu
    Sherlock mübarek
  • 19-12-2019, 04:20:01
    #3
    En doğrusunu yapmışsınız peşine düşmekle sizi kutlarım öncelikle. Sosyal medya, web siteleri ve diğer mecralarda aile değerlerine küfür insanlar tarafından çokça kullanılıyor. Karşımıza çıkacak cesareti olmayan insanlar bunu rahatlıkla yapabiliyor ama, durumun büyük suç barındırdığını bilmiyor veya karşıdaki kişi uğraşmaz diye düşünüyor. Kaç yaşında olursa olsun aile değerlerinize küfür edildiyse bu işin peşini bırakmayın, gözünün yaşına bakmayın ve zaman geçirmeden davanızı açın.
  • 19-12-2019, 04:20:24
    #4
    Suffa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sherlock mübarek
    hocam sorma ya, daha ilk yorumu görünce nasıl tespit edeceğim ben bunu derken, bir ip adresi ve bir r10 detayından işi buralara kadar getirdim. 2 saat sonra işe gideceğim, sayesinde uykumdan da oldum. olsun tespit edildi, 2 saat az uyuyalım ne olcak



    Sergion adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    En doğrusunu yapmışsınız peşine düşmekle sizi kutlarım öncelikle. Sosyal medya, web siteleri ve diğer mecralarda aile değerlerine küfür insanlar tarafından çokça kullanılıyor. Karşımıza çıkacak cesareti olmayan insanlar bunu rahatlıkla yapabiliyor ama, durumun büyük suç barındırdığını bilmiyor veya karşıdaki kişi uğraşmaz diye düşünüyor. Kaç yaşında olursa olsun aile değerlerinize küfür edildiyse bu işin peşini bırakmayın, gözünün yaşına bakmayın ve zaman geçirmeden davanızı açın.
    teşekkür ederim hocam, kilitlenen konularda da destek vermiştiniz çok saolun. Arkadaş üniversite öğrencisiymiş ve iyide bir bölüm okuyor açıkçası, onun adına üzüldüm ama yapacak bir şey yok, ben yapmasam, cesaret alıp, başkasına yazabilir. Ders alıp, akıllanması gerek. İyi geceler hocam, tekrar teşekkürler
  • 19-12-2019, 05:22:38
    #5
    R10 yönetimine yardımcı oldukları için ayrıca teşekkürler.
  • 19-12-2019, 05:56:18
    #6
    Üyeliği durduruldu
    Web sitenize o kişinin bu yorumu yaptığını ispatlamanız oldukça zor, isterseniz şikayetçi olun tabi ki...

    Sizin elinizde ki wp logların resmi bir geçerliliği bulunmuyor, çok kolaylıkla sahte loglar eklenebilir/ düzenlenebilir durumda bu veriler(siz dürüst bir insansınız ama mahkeme ispat bekler)

    Şunu söylemek istiyorum; 145.47.54.11(rastgele/sevmediğiniz birinin) ip adresinden birisi siteme bu yorumu yazmış diye şikayetçi olmuş olabilirsiniz.

    Karşı tarafın avukatı 5 dakikada davayı kapatır...

    Siz dava açarsanız ve kaybederseniz karşı taraf size iftira, itibarsızlaştırma vs gibi konulardan karşı dava bile açabilir

    Bir avukat ile görüşün derim.

    iyi sabahlar.
  • 19-12-2019, 07:38:38
    #7
    EgemenPolat adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Web sitenize o kişinin bu yorumu yaptığını ispatlamanız oldukça zor, isterseniz şikayetçi olun tabi ki...

    Sizin elinizde ki wp logların resmi bir geçerliliği bulunmuyor, çok kolaylıkla sahte loglar eklenebilir/ düzenlenebilir durumda bu veriler(siz dürüst bir insansınız ama mahkeme ispat bekler)

    Şunu söylemek istiyorum; 145.47.54.11(rastgele/sevmediğiniz birinin) ip adresinden birisi siteme bu yorumu yazmış diye şikayetçi olmuş olabilirsiniz.

    Karşı tarafın avukatı 5 dakikada davayı kapatır...

    Siz dava açarsanız ve kaybederseniz karşı taraf size iftira, itibarsızlaştırma vs gibi konulardan karşı dava bile açabilir

    Bir avukat ile görüşün derim.

    iyi sabahlar.
    bilgilendirme için teşekkürler. Dediğim gibi yorumda forumla alakalı yorum yapması, daha sonra ip'nin forumdan birisine ait olduğu çıkması, kişinin forumda kimlik bilgilerinin bulunması, aynı zamanda ip adresinde ki lokasyonların uyumu, apaçık ortadadır. Eğer forumdan biri bunu kullanmamış olsaydı, dediğiniz geçerliydi. Fakat aynı ip adresi ile aynı saatlerde foruma girmesi, buradan da web siteme yorum yapması sayesinde köşeye sıkışmış oldu. Bugün mesai saatleri içerisinde siber şubede olacağım. Bilgilendirmeleri yapacağım hocam
  • 19-12-2019, 09:31:24
    #8
    Aynisi benim de basima geldi oyle kibar kufretmis ki kiyamadim 😂
  • 19-12-2019, 14:31:05
    #9
    WebKadir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aynisi benim de basima geldi oyle kibar kufretmis ki kiyamadim 😂
    sonuç ne oldu hocam, tespit edildi mi