• 07-12-2019, 18:36:04
    #1
    Selamlar 60 dairelik butik sitede ikamet ediyorum. Mütahhit'ten henüz iskan almadık ve site sakinlerinden habersiz site içinden otopark girişini kapatıp duvar örmüş otoparka girişi kapatıp dükkan ile satmış. Böyle bir şey yapması sizce yasal mı nasıl bir yol izleyip otoparkı geri alabiliriz ?
  • 07-12-2019, 19:00:45
    #2
    Binanın planı belli orası otopark olarak gözüküyorsa yapamaz. Ama kime şikayet etmeli net olarak bilmiyorum. Büyük ihtimal belediyeyi ararsanız bilgi verebilirler
  • 07-12-2019, 19:39:46
    #3
    Mimari projesinde vaziyet planında orası otopark alanı olarak geçiyorsa(ki muhtemelen öyledir) bu parsel ortak kullanım alanı sayılır, burayı yönetim planı değişikliği yapmadan belli bir bağımsız bölüme özel olarak bağlayamaz, bulunduğunuz belediyenin imar ve şehircilik müdürlüğü ile yapı kontrol müdürlüğüne giderek durumu izah edin, muhtemelen bir dilekçe yazdırırlar ve konuyla ilgili olarak inceleme yapılır. Hakkınızı arayın.
  • 07-12-2019, 20:30:29
    #4
    ikayhanlar130 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Mimari projesinde vaziyet planında orası otopark alanı olarak geçiyorsa(ki muhtemelen öyledir) bu parsel ortak kullanım alanı sayılır, burayı yönetim planı değişikliği yapmadan belli bir bağımsız bölüme özel olarak bağlayamaz, bulunduğunuz belediyenin imar ve şehircilik müdürlüğü ile yapı kontrol müdürlüğüne giderek durumu izah edin, muhtemelen bir dilekçe yazdırırlar ve konuyla ilgili olarak inceleme yapılır. Hakkınızı arayın.
    Büyük ihtimal dediğiniz gibi dilekçe ile çözeriz. Aklımın almadığı müteahhitin ne cesaretle bu işe kalkışması
  • 07-12-2019, 20:41:33
    #5
    GraphicTR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Büyük ihtimal dediğiniz gibi dilekçe ile çözeriz. Aklımın almadığı müteahhitin ne cesaretle bu işe kalkışması
    Tüketici Hakem Hayeti'nin kamu spotunu izlemişsinizdir hocam, insanları bozuk mal satıp dolandıran adam daha sonra "amaaan kim uğraşacak kanunla mahkemeyle" diyor. Sizin ki de öyle düşünmüştür büyük ihtimal.
  • 07-12-2019, 20:55:31
    #6
    mum adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tüketici Hakem Hayeti'nin kamu spotunu izlemişsinizdir hocam, insanları bozuk mal satıp dolandıran adam daha sonra "amaaan kim uğraşacak kanunla mahkemeyle" diyor. Sizin ki de öyle düşünmüştür büyük ihtimal.
    Müteahhit beni daha tanımamış öyle bir uğraşırım ki akşam rüyasına girerim. Binada 60 kişi var yürek yemiş
  • 07-12-2019, 23:16:51
    #7
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Bu gibi durumlar için iskan sonrasında mütaahitler muvaffakiyet alıyorlar ve otoparkların tamamını veya bir kısmını kapatarak dükkana depo veya harici depo gibi kiralıyorlar. Bu 10 yaş üzeri birçok binada mevcut. Ondan sonra sokak araları araç park alanları oluyor. Mecidiyeköy gibi bir yerde akşam 7 'den sonra park alanı bulamıyorsunuz.
  • 08-12-2019, 02:12:34
    #8
    Muhendisin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu gibi durumlar için iskan sonrasında mütaahitler muvaffakiyet alıyorlar ve otoparkların tamamını veya bir kısmını kapatarak dükkana depo veya harici depo gibi kiralıyorlar. Bu 10 yaş üzeri birçok binada mevcut. Ondan sonra sokak araları araç park alanları oluyor. Mecidiyeköy gibi bir yerde akşam 7 'den sonra park alanı bulamıyorsunuz.
    Bizde daha iskanlar alınmadı hocam binanın yapılmayan bir çok yeri inşaat ufak tefekte olsa devam ediyor yangın merdiveni vs. İskan olmadan nasıl yapabiliyor anlamadık açıkçası bazı komşular mahkemeye bile vermiş öyle duyum aldım.
  • 08-12-2019, 04:47:21
    #9
    Otoparkin size ait oldugunu nereden biliyorsunuz? Muteahhit bu isin nasil yapilmasi gerektigini bilir. Projede o otoparki dukkana ait kapali otopark olarak gostermistir. Sizin ev satis sozlesmenizde evin ozel kapali otoparki oldugun dair ibare var mi? Yoksa o otopark zaten size ait degildir. Muteahhitler ruhsat almak icin otopark gostermek zorunda. Ama insaat bitince belediyeye belli bir miktar harc yatirip cins degisikligi yapabiliyorlar. Yani o otopark zaten projede dukkana ait gorunuyorsa sizin onayiniz aranmayacaktir.