Hocam onu bırak da 2 maaş + 1 gelir ile 2 kişi zor geçinen aile (örnek biz) ne yapalım? Ben asıl asgari ücretle aile geçindirmeye çalışanları düşünüyorum. Sonra hayallermiş bilmem neymiş... Hayat zengine güzel.
Bu tamamen bahane.
Eğer güzel yiyerek, güzel taşıtlarla yolculuk ederek, güzel yerlerde konaklayarak seyahat etmek istiyorsanız elbette çok para lazım.
Ama geçen sene meryem ana'da bir rus turist ile karşılaştım. 28 yaşında bir inşaat mühendisi.
Sırtında kocaman bir çanta ile yolculuk ediyor, mat üzerinde çadırda uyuyor.
Birileri yemek verirse yiyor yoksa aç kalıyor, birileri aracına alırsa seyahat ediyor yoksa yürüyor.
1sene tüm avrupayı gezmiş, avrupa'da görmediği şehir kalmamış. 3 aydır Türkiye'deydi benim görmediğim yerleri gezmişti.
Türkiye'den sonra İran, Pakistan, Hindistan ve Çin yapmak istiyordu.
Asyayı bitirdikten sonra da Amerika kıtasını gezmek istiyor.
Ve tüm bunları 5 kuruş harcamadan yapıyor.
Yarım saatte bir birinden sigara rica ediyor.
Otostop yaparken ben arabama aldım öğle yemeğinde çöp şiş ısmarladım.
Yani gezmek için illa çok paraya gerek yok.
Para konforla alakalı bir durum.
Adama neden yapıyorsun bunu dedim?
Bana kendime parasız yaşayabileceğimi ispat etmek istedim dedi.
Bir arkadaşımın kocası hindistan'ın güneyinde motorsiklet kiralayıp 3 ay Nepal'e kadar gidip dönmüş.
Toplam harcadığı para 3 bin lira. Ama elbette sıcak su ile duşu unutmuş, kebaplar yiyememiş.
Zaten amacı ruhani bir yolculukmuş sıradan turistik bir seyahat değil.
Herşeyin bir bedeli var, konfordan vazgeçerseniz otostop ile bile dünyada gidemeyeceğiniz yer yok.