• 27-08-2019, 21:47:02
    #10
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    domaine verilecek uçuk miktarlar yerine reklam çalışması yapıp kendi markalarını yaratmak insanlara daha mantıklı geliyor olabilir
    ResimBox adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Domainin tek başına bir işe yaramadığını tecrübe eden bir çok kişi anladı. Jenerik domain bile olsa, içerik yeterli değil ise bir önemi yok. Özellikle google domainin isminden ziyade içeriğe baktığına inananlardanım. Eğer google yerine piyasanın hakimi yandex olsaydı, o zaman biraz daha önemli idi. Yandex hâla domaine bakıyor mesela. Bunu jenerik domainlerimde de keyword domainlerimde de hissediyorum. O yüzden güzel ve sağlam bir proje ortaya koyamadığın sürece domainin bir öneminin olmadığına inanıyorum.
    Demek millet artık sağlam projelere girmiyor hocam.Evet dediğiniz diğerine katılıyorum Google ve yandex arasında cok fark var yandex birşeylere bakarken Google bakmıyor.
  • 27-08-2019, 21:57:59
    #11
    Kirkbir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Demek millet artık sağlam projelere girmiyor hocam.Evet dediğiniz diğerine katılıyorum Google ve yandex arasında cok fark var yandex birşeylere bakarken Google bakmıyor.
    Hocam nasıl girsin insanlar sağlam projelere. Hadi gel bir hesap yapalım.

    Çok sağlam bir domain geçti eline. Şöyle şahşahlı bir blog/makale içerikli olacak. Bilgi verecek falan. Özgün olsun istersin böyle kaliteli bir domain için. Editör bulmaya çalışırsın. İstediğin kalitede yazmasını beklersin, olmaz. 100 Kelimesine 1.5 TL anca bu kadar der. 5 TL vereyim dersin 100 kelimesine ama yine hiç kimse kendi sitesine yazacağı gibi yazmaz. 100 kişiden belki 2-3 kişi vardır işini sahiplenen. O kişilere denk gelmen gerekir. Şu an farkında isen içerik hazırlamakta sıkıntı yaşıyorsun daha. Bir de bunun indexlenmesi, site içi seo'su, site dışı backlink'i, tanıtımı, reklamı, hededi hödösü. Daha siteniz yeni hocam bekleyin zamanla oturur diye de bir çok nasihat gelir üstad seo'cu abilerimizden.

    Hadi işler rayında gitti. Para ayırdın, mükemmel bir editör(ler) buldun, mükemmel bir içerik oluşturuyorsun. Google amcayı ne yapacağız ? Onun senin siteni sevmesini beklemekten başka çaren var mı ? Tekel bir site/sektör mü buldun da her anahtar kelimeye seni kafada çıkarsın. Ama sen bu arada güzel bir maliyet yaptın bile. Editöre, domaine, Temaya, Plugin'lere. Harcadığın zaman ve emek daha işin içinde değil.

    Sonra diyorsun ki, ne kasacağım üstad. Bas spam'ı ve bas pin'i gitsin. 6 ayda özgün siteden elde edemeyeceğin geliri 1-2 ayda alırsın. Üstelik daha az bir maliyet ile.

    Yani üstad, çok sağlam bir ekip, güzel bir istek vs ile girmediğin sürece yeni bir projeye yapmaya çekiniyor insan. Çoğu birbirinin aynısı olan ve aynı bilgileri veren siteler. Sözüm ona hepsi özgün. Aslında rewrite'den öte değil. Ne gerek var bu kadar maliyet oluşturmaya. O yüzden bunca maliyete ve zahmet'e katlanmaktansa, daha kolay/hızlı içerik oluştur/yayınla. Gelen hitler senindir. Gelmeyen zaten senin hiç olmamıştır hesabı. Bir de bunu sayıca çok yaptığında, bakarsın bir tanesi tutuyor, Şans işi vs. O yüzden boşver jenerik domain işini
  • 28-08-2019, 00:54:01
    #12
    Üyeliği durduruldu
    ResimBox adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam nasıl girsin insanlar sağlam projelere. Hadi gel bir hesap yapalım.

    Çok sağlam bir domain geçti eline. Şöyle şahşahlı bir blog/makale içerikli olacak. Bilgi verecek falan. Özgün olsun istersin böyle kaliteli bir domain için. Editör bulmaya çalışırsın. İstediğin kalitede yazmasını beklersin, olmaz. 100 Kelimesine 1.5 TL anca bu kadar der. 5 TL vereyim dersin 100 kelimesine ama yine hiç kimse kendi sitesine yazacağı gibi yazmaz. 100 kişiden belki 2-3 kişi vardır işini sahiplenen. O kişilere denk gelmen gerekir. Şu an farkında isen içerik hazırlamakta sıkıntı yaşıyorsun daha. Bir de bunun indexlenmesi, site içi seo'su, site dışı backlink'i, tanıtımı, reklamı, hededi hödösü. Daha siteniz yeni hocam bekleyin zamanla oturur diye de bir çok nasihat gelir üstad seo'cu abilerimizden.

    Hadi işler rayında gitti. Para ayırdın, mükemmel bir editör(ler) buldun, mükemmel bir içerik oluşturuyorsun. Google amcayı ne yapacağız ? Onun senin siteni sevmesini beklemekten başka çaren var mı ? Tekel bir site/sektör mü buldun da her anahtar kelimeye seni kafada çıkarsın. Ama sen bu arada güzel bir maliyet yaptın bile. Editöre, domaine, Temaya, Plugin'lere. Harcadığın zaman ve emek daha işin içinde değil.

    Sonra diyorsun ki, ne kasacağım üstad. Bas spam'ı ve bas pin'i gitsin. 6 ayda özgün siteden elde edemeyeceğin geliri 1-2 ayda alırsın. Üstelik daha az bir maliyet ile.

    Yani üstad, çok sağlam bir ekip, güzel bir istek vs ile girmediğin sürece yeni bir projeye yapmaya çekiniyor insan. Çoğu birbirinin aynısı olan ve aynı bilgileri veren siteler. Sözüm ona hepsi özgün. Aslında rewrite'den öte değil. Ne gerek var bu kadar maliyet oluşturmaya. O yüzden bunca maliyete ve zahmet'e katlanmaktansa, daha kolay/hızlı içerik oluştur/yayınla. Gelen hitler senindir. Gelmeyen zaten senin hiç olmamıştır hesabı. Bir de bunu sayıca çok yaptığında, bakarsın bir tanesi tutuyor, Şans işi vs. O yüzden boşver jenerik domain işini
    Hocam ben bir projeye başlayacaksam önde domaine önem veririm.Şahsen abidikkubidik veya ismini beğenmediğim bir projeye girmem.Domain bir nevi insana daha cok azim getirir site konusunda.Zamanında cok site sattım ve hepsi de güzel domainli sitelerdi.

    Yeri geldi bende sırf domaine 1000-1500 lira verdim.Şimdi bakıyorsun piyasaya ölmüş.zaten bir domain regleme 50-60 liradan aşağı değil transferi de öyle..

    Ama buna rağmen yeterli ilgiyi göremiyor çoğu arkadaşn sattığı domain ve kendi sattıklarım.Ama en azından bazı şeyleri görüyoruz.Paraya ihtiyaç zor şey.Ben mesela ilan verdiğime pişman oldum.Cok ucuza gidecek duruma bakılırsa..
  • 28-08-2019, 09:33:48
    #13
    n11 trendyol r10

    bunlar hiçbir çağrışım yapmazken (ortadaki hadi neyse) herkesin dilindeler. cevaplar arasında aslında bu var. Kimse domaine önem vermiyor çünkü kimse adres satırının ne olduğunu unuttu gitti. domaini elle yazmak yok artık. Hemen herkes adres satırının Google arama alanı olduğunu sanıyor. Şaka değil ciddi ciddi. Geçen gün internete bağlanamıyoruz diye bir müşterim aradı. Adres satırına 192.168xxx yazmasını istedim. 2.1 yazınca hata verdi dedi, bende 1.1 yazmasını istedim yine hata verdi dedi. Modem maka tutuyor ya 2 ya 1 kesinlikle. Kablo bağlı mı şu ışık bu ışık derken adam Google ana sayfadan yapmaya çalışıyor (çevrimdışı olduğu halde ana sayfada olan kısım).

    O yüzden kimseye şöyle domainim var baaaak diyemiyorsun. O yüzden kimse de almıyor.

    Benim de elimde var birkaç domain işte duruyor boş boş.
  • 28-08-2019, 09:52:18
    #14
    Domain in önemi bitti. Bir domain yakalayıp ben bunun fiyatının 100 kat üstüne okuturum diyenlerin gözleri yaşlı.
  • 28-08-2019, 13:06:00
    #15
    Üyeliği durduruldu
    Morningstar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Domain in önemi bitti. Bir domain yakalayıp ben bunun fiyatının 100 kat üstüne okuturum diyenlerin gözleri yaşlı.
    Domain'in önemi bitmez bence hocam ama alım satım işi yapanların işleri bitti bence de.