• 12-04-2019, 12:48:13
    #55
    Yenile adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Onlarıda boşver neden gerçekten yerli bir firma yapmıyor bunu merak etmemiz lazım. Türk firması yaparsa işte o zaman hem yerli hem milli olur.

    Akhisar’da bir teknoloji firması yapıyor; benim bahsettiğimi
  • 12-04-2019, 12:52:00
    #56
    fatihodaci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle



    Akhisar’da bir teknoloji firması yapıyor; benim bahsettiğimi
    Herkes turkcell falan demiş, kafamızı karıştırıyorlar

    Türk firması ise güzel, inşallah başarılı olurlar.
  • 12-04-2019, 12:54:30
    #57
    Yenile adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Herkes turkcell falan demiş, kafamızı karıştırıyorlar

    Türk firması ise güzel, inşallah başarılı olurlar.
    Turkcell yakın bir zamanda e-postayı duyuracakmış. 2 milyar yatırım yapılmış. Benim haberini yaptığım ise Akhsiar’da bir teknoloji firması. Turkcell’den üst düzey birisi (melek yatırımcı) alan adını almak istemiş 100bin dolar teklif etmiş. Turkcell 2 milyar yatırırsa, bahsettiğim haber yalan olabilir 😂
  • 12-04-2019, 13:01:59
    #58
    bi maillerimiz kolay takip edilmiyordu diye biliyorum, artık bu sorun da kalkar ortadan
  • 12-04-2019, 13:10:29
    #59
    Yenile adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Onlarıda boşver neden gerçekten yerli bir firma yapmıyor bunu merak etmemiz lazım. Türk firması yaparsa işte o zaman hem yerli hem milli olur.
    Yerli ve milli mailimiz var da mesaili işçi gibi, sadece vardiya zamanında çalışıyor.
  • 12-04-2019, 13:10:34
    #60
    Yenile adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Turkcell milli mi önce bunu sorgulamak lazım

    Yerli epostanın güvenli olup olmadığını da düşünüyorum, kendimi ikna edemiyorum
    Yenile adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Turkcell hangi ülkenin araştırır mısınız?

    Coca-Cola limonata üretince Türkiye kazanmıyor
    Size kısmen katılıyorum kısmen katılmıyorum. Şöyle ki:
    • Turkcell millî mi tabii ki tartışmaya gerek yok. Son durumunu da şahsen bilmiyorum açıkçası. Yabancı sermayenin yönetimdeki ya da borsadaki payı bunu belirler. Ancak yerli olması yüzde yüz yerli sermaye ya da yüzde yüz nüfusunda TC yazanlardan kurulu olması demek de değil. Ekonomik bir oluşum bu kadar basit konumlandırılamıyor. Yerlilik faşizme benzer bir yöne gitmemeli. Bununla birlikte kazanmın ne kadarının nerede değerlendirildiği de önemli. Tüm kazanımını farklı ülkelerdeki yatırımlarına aktaran yüzde yüz yerli bir şirketin ekonomiye katkısı pek çpk yabancı şirketten az olabilir. Neticede burada misal uçak yazılımının, radar sisteminin yerli olmasından bahsedilmiyor. Yerlilik yapılan işe göre de değişebilir. Birincisi güvenlik, ikincisi ekonomik yansıma. Burada hangisini değerlendireceğimiz de önemli.
    • Yerli e-posta güvenli mi güvensiz mi konusu da bence neye baktığınıza göre değişir. Gmail, Yandex, Hotmail çok güvenli geliyorsa bugünkü dijital dünya anlayışımızda sorun var demektir diye düşünüyorum.
    • Son olarak, evet haklısınız; Coca Cola limonata üretirse Türkiye kazanmaz ama Coca Cola o limonatayı Türkiye'de üretirse Türkiye elbette kazanır. Kezâ Coca Cola Türkiye'de kola üretirse yine Türkiye de kazanır. Çünkü bu, Coca Cola'nın Türkiye'de yatırım yapmasını gerektirir. Vergi tarafı aytıca tartışılabilir, çünkü bu tür büyük şirketler piyasayı belirleyici rol oynuyor, negatif değerlendirilebilir. Buradaki her yatırım, yerli ya da yabancı, buraya muhakkak katkı sağlar.

    Konu ile ilgili kendi görüşümü de belirtmek isterim;
    • Bence Turkcell millî bir şirket değil, meseleye de tamamen ticari baktıklarından eminim. Bu da millî menfaatlerin ön plana çıkamayacağını gösterir. Ekonomiye katma değer sağlayacak bir şey üretirlerse, eyvallah derim.
    • E-postamın takip edilmesiyle falan ilgilenmiyorum. Neyim var ki neyim takip edilecek. Sonra, bir sorun olsa benim e-postamı takip edemeyecekler mi... Bunlar gereksiz tartışma bence. Google her şeyi herkese dağıttı bugüne kadar. Ha bunu da yapacaksa Turkcell, o kadar da millî oluyor demektir.
    • E-postanın millî olması ne getirir? Eyvallah, hepimiz o e-postadan bir tane ediniriz ama bu mu yani... Artık Yandex'e mi bağlarız, Gmail'e mi bağlarız kullanırken ya da kullanır mıyız o bile belli değil. Bununla birlikte, artık e-postayı tek bir çözüm olarak düşünmek de çok büyük gerilik olur. E-posta yanında bulut hizmet, takvim vesair pek çok servisin, ayrıca bunlarla global bazı servislerin de bütünleşebilmesi lazım. Tek bir e-posta servisi ne şe yarar ki? Olması gereken ama büyük olmayan bir adım, ticari olarak atılıyor.

    Hayırlı Cumalar.
  • 12-04-2019, 13:16:59
    #61
    Akar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Size kısmen katılıyorum kısmen katılmıyorum. Şöyle ki:
    • Turkcell millî mi tabii ki tartışmaya gerek yok. Son durumunu da şahsen bilmiyorum açıkçası. Yabancı sermayenin yönetimdeki ya da borsadaki payı bunu belirler. Ancak yerli olması yüzde yüz yerli sermaye ya da yüzde yüz nüfusunda TC yazanlardan kurulu olması demek de değil. Ekonomik bir oluşum bu kadar basit konumlandırılamıyor. Yerlilik faşizme benzer bir yöne gitmemeli. Bununla birlikte kazanmın ne kadarının nerede değerlendirildiği de önemli. Tüm kazanımını farklı ülkelerdeki yatırımlarına aktaran yüzde yüz yerli bir şirketin ekonomiye katkısı pek çpk yabancı şirketten az olabilir. Neticede burada misal uçak yazılımının, radar sisteminin yerli olmasından bahsedilmiyor. Yerlilik yapılan işe göre de değişebilir. Birincisi güvenlik, ikincisi ekonomik yansıma. Burada hangisini değerlendireceğimiz de önemli.
    • Yerli e-posta güvenli mi güvensiz mi konusu da bence neye baktığınıza göre değişir. Gmail, Yandex, Hotmail çok güvenli geliyorsa bugünkü dijital dünya anlayışımızda sorun var demektir diye düşünüyorum.
    • Son olarak, evet haklısınız; Coca Cola limonata üretirse Türkiye kazanmaz ama Coca Cola o limonatayı Türkiye'de üretirse Türkiye elbette kazanır. Kezâ Coca Cola Türkiye'de kola üretirse yine Türkiye de kazanır. Çünkü bu, Coca Cola'nın Türkiye'de yatırım yapmasını gerektirir. Vergi tarafı aytıca tartışılabilir, çünkü bu tür büyük şirketler piyasayı belirleyici rol oynuyor, negatif değerlendirilebilir. Buradaki her yatırım, yerli ya da yabancı, buraya muhakkak katkı sağlar.

    Konu ile ilgili kendi görüşümü de belirtmek isterim;
    • Bence Turkcell millî bir şirket değil, meseleye de tamamen ticari baktıklarından eminim. Bu da millî menfaatlerin ön plana çıkamayacağını gösterir. Ekonomiye katma değer sağlayacak bir şey üretirlerse, eyvallah derim.
    • E-postamın takip edilmesiyle falan ilgilenmiyorum. Neyim var ki neyim takip edilecek. Sonra, bir sorun olsa benim e-postamı takip edemeyecekler mi... Bunlar gereksiz tartışma bence. Google her şeyi herkese dağıttı bugüne kadar. Ha bunu da yapacaksa Turkcell, o kadar da millî oluyor demektir.
    • E-postanın millî olması ne getirir? Eyvallah, hepimiz o e-postadan bir tane ediniriz ama bu mu yani... Artık Yandex'e mi bağlarız, Gmail'e mi bağlarız kullanırken ya da kullanır mıyız o bile belli değil. Bununla birlikte, artık e-postayı tek bir çözüm olarak düşünmek de çok büyük gerilik olur. E-posta yanında bulut hizmet, takvim vesair pek çok servisin, ayrıca bunlarla global bazı servislerin de bütünleşebilmesi lazım. Tek bir e-posta servisi ne şe yarar ki? Olması gereken ama büyük olmayan bir adım, ticari olarak atılıyor.

    Hayırlı Cumalar.
    Bu konuya son mesajımı atayım.

    Yerli yatırımlara sözüm yok, yabancı yatırımlara da sözüm yok. Ben yabancının yaptığı yatırımın yerli ve milli adı altında tanıtılmasını anlayamıyorum.
  • 12-04-2019, 13:25:11
    #62
    fatihodaci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle



    Akhisar’da bir teknoloji firması yapıyor; benim bahsettiğimi
    Güvenli olmayacağına adım gibi eminim. Veriler, mailler elden ele dolaşacaktır eminim. Zaten Türk firması bunu yapıyorsa amacı da budur.
  • 12-04-2019, 13:30:54
    #63
    Hangi siyasi görüşten olursa olsun canım memleketimin hiç bir firmasına kişisel verileri saklama konusunda malesef güvenemiyorum. Umarım başarılı olurlar, vatanımıza milletimize hayırlı olur inşallah.