turanerbas adlı üyeden alıntı:
mesajı görüntüle
Lakin komik gelen satıcı arkadaşın hayla zeytin yağı gibi üste çıkma çabasıdır. Söz verilmiştir hatta bu söz yazılı olarak beyan edilmiştir ve gereken şartlar o an sağlanmadığı için sağlanan şartlar beklemelidir(Banka). Taraflar anlaşmış ve bir 3. şahıs konusu geçmemiştir.
Bir de konuşma biçimine bakılırsa arkadaş gerçekten de kendini haklı sanıyor veya bu konuda etik davrandığını düşünüyor
. Bu gibi şeyler bir kurumla arasında olsa ve kurum bu satıcı arkadaş gibi davransaydı devletin bu satıcıya yaptırımları bile vardı. Hani dönüp '' Ya kardeşim biliyorum seninle anlaştık ama acil ihityacım olduğu için direk parayı gönderebilen birine sattım, özür dilerim.'' dese Alamayan alıcı arkadaş hoş görüyle karşılayacağını bile söylemiş. Bak örneği hiç değiştirmiyorum aynı öğreneyi bu arkadaş gibi başka olay üzerinden vereceğim ; Ben şimdi bu satıcı arkadaş veya aynı tavırdaki birine 10 bin TL lik iş versem ve her şey ayarlansa. O tamam dediği için diğer tarafı da ayarlasam. %50 önce %50 sonra anlaşsam. Bu arkadaşa yarın biri gelip 15 bin TL'ye iş teklif etse ve paranın tamamını veya %50'den fazlasını verse
o işe yönelecek ve size para iade edecek kendi aklınca maddi sıkıntı yaratmadığını düşünecek. Lakin olaylar o kadar basit değil