Volkswagen Sharan 1.8 Turbo 152 beygir bir aracımız var.
Benzinli ve aynı zamanda lpg li.
1- 150 km lik bir yolda 90 TL lik lpg yakıyor. Ortalama 25 litre. Bu normal mi?
2- Benzinde kullanırken anlık tüketim şehir içinde 40 litre / 100 km çıktığı oluyor. 🙄
Bu elektronik göstergeye ne kadar güvenmeliyiz?
3- Şehirlerarası aynı kullanımda Benzinle lpg nin litre olarak 100 km başına aynı miktarı yakmaması normal mi ?
Ben küçüğk hacimli bir çok dizel araç kullandım, şu an 2012 auris 1.4d kullanıyorum eski corolla aracımıza göre 1 lt fazla yaksada üzmüyor, şu an ortalama yakıtı 6-6.5 arası ve %97 şehir içi kullanım.
Sorularına gelecek olursak, bir uzman değilim ama tecrübeli bir kullanıcı olarak kendimce cevap vereyim.
1- Kulandığınız araç ile bu günki araçların motor teknolojisi çok farklı, şu an kullanılan motorlarda senin aldığın beygiri adamlar 1.2 tsi motordan alabiliyor . Yaktığınız lpg çok fazla bu tür araçlara çok fazla basmamak lazım. 1 hafta önce 2001 model 1.6 otomatik ww bora ila 200 km yol yaptım ortalama hızım 90 50 tl lpg yaktı ve bu araç çok yakan bir araç sınıfında.
2- Anlık tüketim çıkabilir, ben auris kullanıyorum oda yokuş çıkınca anlık tüketim 35lt falan gösteriyor bu çok önemli değil, aracınızda fazla devir çevirmemeye özen gösterin vites aralıklarınız 2 devir ve altında olsun . Bu elektronik hesaplamaların 0.5 lt şaşma payı var, benim kullandığım araçlar genelde bana doğru ortalamayı veriyor .
3- Bu sorudan pek bişey anlamadım ama göstergede ortalama yakıtın kaç lt ise onu 1.5 ile çarp lpg ile yaktığın yakıtı bulursun .