• 12-06-2018, 02:15:54
    #1
    Hani derler ya Avrupalı bu işi yapıyor gerçekten de öyle. Bu uzmanlık konusunda da öyle adamlar. Ben bir çok araştırmayı seo ve adwords konusunda ingilizcem olmamasına rağmen yabancı platformlar da araştırıyorum.
    Neden ?
    Mesela, araştırın iç seo optimizasyonu nasıl yapılır diye, hep aynı terane, yok keyword density yüksek tutun, yok bounce rate yüksek tutun bir de elitleşmek için sanırım devamlı yabancı terimleri sıklıkla kullanırlar. İyi de arkadaş ben bunları yapayım yapmasına da ama nasıl yapayım ? Hiç bir site de derinlemesine hiç bir bilgi yok. Adwords optimizasyon diye aratıyorum kalite puanını yüksek tut diyor, napayım bakkaldan unla şeker alıp helva mı yapayım nasıl yüksektutacam bu puanı ben ?
    Gerçekten çok sıkıcı birşey bu Türkiye de açılan seo ve benzeri blogların olması. En uzman dediğimiz adamların sitesine girin, buna kaan gülten, ayhan karaman v.b arkadaşlar da dahil. Alanlarında uzman olabilirler, ona lafım yok. Ama verdikleri bilgiler elle tutulur bilgiler değil bence.
    Ne gerek vardı böyle bir konuya derseniz, ne bileyim içimden geldi.
  • 12-06-2018, 02:29:45
    #2
    Kurumsal PLUS
    Çünkü tam anlamıyla bilgi paylaşırlarsa kendileri iş yapamazlar.

    Paylaşmamakta da çok ta haklılar. Çünkü insanımızın huyu pis. Hep bir beleşçilik düzenbazlık peşinde. Akşama kadar bir dünya adam yok telefon ver yok şöyle bir çalışma var sizinle çalışmak isteriz yok profesyonel bir desteğe ihtiyacımız var ve sizi bulduk bu konuda gerçekten yararlı olacağınızı düşünüyoruz falan lafa geziyorlar. Sonra nasıl yapacaksınız falan bir dünya soruyla anlattırıyorlar en sonunda da istedikleri bilgileri alıp kayboluyorlar. Hayır zaten sorsa söyleyeceğim. Elimden geldiği kadar vaktim olduğu müddetçe herkese ücretsiz yardım etmek te hoşuma gidiyor benim. Karşılaşanlar anlamışlardır zaten. neden böyle insani enayi yerine koyarmış gibi davranıyorlar anlamış değilim.

    Özellikle de reklam çıkılamayan alanlarda reklam çıkartmak isteyenler. herkes bizi yapacam diye dolandırdı o yüzden güvencimiz yok nasıl yapacaksınız anlatın bir çıkan reklamı görelim. klasik yalanlar. Sonra anlatıyorum herşeyi ince ayrıntısına kadar bir de reklam çıkıp gösteriyorum denemelik sonra kayıp vatandaşlar. Neden tamam herşeyi anlattı çıktığına göre reklam da çıkılabiliyormuş o iyi biz kendimiz de yaparız.

    Sonra noluyor geri geliyorlar hocam hesabımız askıya alındı diye ben de daha cevap vermiyorum
  • 12-06-2018, 02:34:16
    #3
    tatarhan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çünkü tam anlamıyla bilgi paylaşırlarsa kendileri iş yapamazlar.

    Paylaşmamakta da çok ta haklılar. Çünkü insanımızın huyu pis. Hep bir beleşçilik düzenbazlık peşinde. Akşama kadar bir dünya adam yok telefon ver yok şöyle bir çalışma var sizinle çalışmak isteriz yok profesyonel bir desteğe ihtiyacımız var ve sizi bulduk bu konuda gerçekten yararlı olacağınızı düşünüyoruz falan lafa geziyorlar. Sonra nasıl yapacaksınız falan bir dünya soruyla anlattırıyorlar en sonunda da istedikleri bilgileri alıp kayboluyorlar. Hayır zaten sorsa söyleyeceğim. Elimden geldiği kadar vaktim olduğu müddetçe herkese ücretsiz yardım etmek te hoşuma gidiyor benim. Karşılaşanlar anlamışlardır zaten. neden böyle insani enayi yerine koyarmış gibi davranıyorlar anlamış değilim.

    Özellikle de reklam çıkılamayan alanlarda reklam çıkartmak isteyenler. herkes bizi yapacam diye dolandırdı o yüzden güvencimiz yok nasıl yapacaksınız anlatın bir çıkan reklamı görelim. klasik yalanlar. Sonra anlatıyorum herşeyi ince ayrıntısına kadar bir de reklam çıkıp gösteriyorum denemelik sonra kayıp vatandaşlar. Neden tamam herşeyi anlattı çıktığına göre reklam da çıkılabiliyormuş o iyi biz kendimiz de yaparız.

    Sonra noluyor geri geliyorlar hocam hesabımız askıya alındı diye ben de daha cevap vermiyorum
    Bu konuda haklısın onda sıkıntı yok. Sıkıntı şu, bu konular üzerine sitelerinde bilgi paylaşımı var ama yarım yamalak şahsen ben bu tip insanlara kolay kolay iş bile vermem. Çünkü daha ne anlattığı bile belli değil.
    Ayrıca ben buyum diyen adam detayları anlatmaktan çekinmez diye düşünüyorum, zira bunu yapan bir çok yabancı uzmanlar var ve ben hiç birinin böyle bir telaşını görmedim. Ya tok gözlülüler ya da gerçekten proflar alanlarında.
  • 12-06-2018, 02:39:04
    #4
    Kurumsal PLUS
    Eyupoglu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu konuda haklısın onda sıkıntı yok. Sıkıntı şu, bu konular üzerine sitelerinde bilgi paylaşımı var ama yarım yamalak şahsen ben bu tip insanlara kolay kolay iş bile vermem. Çünkü daha ne anlattığı bile belli değil.
    Ayrıca ben buyum diyen adam detayları anlatmaktan çekinmez diye düşünüyorum, zira bunu yapan bir çok yabancı uzmanlar var ve ben hiç birinin böyle bir telaşını görmedim. Ya tok gözlülüler ya da gerçekten proflar alanlarında.
    ha hocam o konu neden biliyormusunuz ? çünkü o yazılar kendilerine ait değil makalecilere yazdırıyorlar önemli olan anahtar kelimeleri belirleyip aranma terimine uygun başlık seçip bir makaleciye bu işi paslamak. makaleci de konunun uzmanı değil ki sadece bir yazar yarım yamalak bilgi veriyor.
  • 12-06-2018, 02:42:41
    #5
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Bazen öyle bir seo hizmeti veren yerler oluyor ki genelde bilgisayarcılar yapıyor bunu tasarımı ve anahtar kelime yığını ile gözlerim kanıyor
  • 12-06-2018, 09:06:55
    #6
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Eyupoglu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hani derler ya Avrupalı bu işi yapıyor gerçekten de öyle. Bu uzmanlık konusunda da öyle adamlar. Ben bir çok araştırmayı seo ve adwords konusunda ingilizcem olmamasına rağmen yabancı platformlar da araştırıyorum.
    Neden ?
    Mesela, araştırın iç seo optimizasyonu nasıl yapılır diye, hep aynı terane, yok keyword density yüksek tutun, yok bounce rate yüksek tutun bir de elitleşmek için sanırım devamlı yabancı terimleri sıklıkla kullanırlar. İyi de arkadaş ben bunları yapayım yapmasına da ama nasıl yapayım ? Hiç bir site de derinlemesine hiç bir bilgi yok. Adwords optimizasyon diye aratıyorum kalite puanını yüksek tut diyor, napayım bakkaldan unla şeker alıp helva mı yapayım nasıl yüksektutacam bu puanı ben ?
    Gerçekten çok sıkıcı birşey bu Türkiye de açılan seo ve benzeri blogların olması. En uzman dediğimiz adamların sitesine girin, buna kaan gülten, ayhan karaman v.b arkadaşlar da dahil. Alanlarında uzman olabilirler, ona lafım yok. Ama verdikleri bilgiler elle tutulur bilgiler değil bence.
    Ne gerek vardı böyle bir konuya derseniz, ne bileyim içimden geldi.
    Bende kaan gülten'in iki tane kitabı var, linkedinden biri mesaj attı kitap göndericez adres verin diye. Kitaplar geldi dedim okuyalım bari. Aynı konu sahibi arkadaşın dediği gibi bir uslupla yazılmış, kitabın yarısından fazlası laf kalabalığı. Kitap yazdım lafını söyleyebilmek için yazılmış, içerikte nasıl laf kalabalığı yapabilirim diye çaba sarf edilmiş.
  • 12-06-2018, 15:13:13
    #7
    Eyupoglu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu konuda haklısın onda sıkıntı yok. Sıkıntı şu, bu konular üzerine sitelerinde bilgi paylaşımı var ama yarım yamalak şahsen ben bu tip insanlara kolay kolay iş bile vermem. Çünkü daha ne anlattığı bile belli değil.
    Ayrıca ben buyum diyen adam detayları anlatmaktan çekinmez diye düşünüyorum, zira bunu yapan bir çok yabancı uzmanlar var ve ben hiç birinin böyle bir telaşını görmedim. Ya tok gözlülüler ya da gerçekten proflar alanlarında.
    Yabancı uzmanlar bizimkilerden daha fazla şey anlatıyor ama karşılığında bir ton affiliate linkli program satıyor, reklamları tıklanıyor vesaire...
    Adamlar onbinlerce dolar euro kazanıyorlar bloglarından. Türkçe bloglardan bilgi öğrenen adamlar Allah razı olsun demez, öğrenemeyen adamlar da yabancılar daha iyi blog yapıyor diye foruma konu açar )))
    Arkadaşlar ne verip ne almak istiyorsunuz?
    Cem Yılmaz'ın gösterisinde dediği gibi "bu paraya kimse onu vermez".
    Yabancı dilde kaynakları takip ederken, adamların 3-4 tane taktik verirken nasıl gizliden gizliye sizi satışına ortak oldukları program ve servislere yönlendirdiklerini görürsünüz.
    Bu adamlar Türkiye'de benim diyen seo şirketlerinden daha iyi para kazanırlar.
    Türk insanında bilgi hırsızlığı geleneksel bir olay. Biz ezberlediğimiz bir sözün ya da bilginin sahibini ezberlemeyiz.
    Bu forumda açılan bir konuya yazdığım bir mesajda hiç bir yabancı kaynakta yer almayan bilgiler paylaşmıştım zamanında, benim mesajımı okuyup altına teşekkür etmeyen adamlar bir kaç gün sonra benim yazdığım bilgi hakkında konu açıp kendi bilgileriymiş gibi uzun uzun makale yazdılar.
    Niye SEO bloğunda size herşeyin öğretilmesini, tüm bilgilerin hazır ve sistematik olarak verilmesini bekliyorsunuz ki?
    SEO Bloglarının seo konusunda çalışanlara faydalı olmak için hayrına açılan siteler olduğunu mu sanıyorsunuz?
    Eskiden seo bloglarının çoğu yabancı dil bilenlerin okudukları yabancı makaleleri kendi makaleleri gibi Türkçe'ye çevirip pazarladıkları sitelerdi.
    Artık çeviri bilgi de vermiyor sadece seo uzmanlarının kendilerini pazarlamak için yürüttükleri siteler haline geldiler.
    Ama adamlar haklılar, neden kendilerine rakip olacak adamlara iş öğretsinler?
    Ayrıca takdir edilmeyen adam neden seninle bilgi paylaşsın Bugün muhteşem bir taktik paylaşsam, bir Allahın kulu bu taktiği benim bulduğumu bilmez, herkes kendi bloğuna sanki bu bilgiyi kendisi bulmuş gibi süsülü makaleler yazar.
    Webde milyon tane bilgi var, bunlar üzerinde çalışıp işe yarayan ile yaramayanı ayırtedecek olan sizlersiniz.
    Adamların size her türlü bilgiyi bedavadan vermesini beklemek haksızlık.
    Yabancılar veriyor diyebilirsiniz, ama yabancıların o blogdan kazandıkları parayı düşününce bizim büyük seo şirketleri bile gariban kalıyorlar yanlarında.
  • 04-10-2018, 20:16:16
    #8
    aynen hocam sonuna kadar katılıyorum, geçen bir site hazırlanırken dikkaet edilmesi gerekenler diye araştırym dedim, standart hızlı açılsın - mobil uyumlu olsun- title ve açıklmaya şu kadar kelime olsun bu kadar..
    insan bi yazar arkadaş önce temanın hızını aetırmak için css js vs sıkıştır , sıkıştırma için şunları kullan. resimleri şu site/ prog ile küçült. açtıktan sonra robot txt si wm tools kayıtı vs.. vss.. ayarlarını yap sonra yavaştan içerik gir..

    seo yazınca ilk sayfalardaki tüm sitelerin bloglarını takip ediyorum ama geneşde bilindik şeyleri çebirip çevirip yazıyorlar.

    zeo muydu yanlış hatırlamıyorsam sağolsın onın elemanlatı bi yabancı bloglardan çeviri yapıyorlar tabi onlarda herşeyi değil ama diğerlerine göre daha ayrıntılı