• 28-08-2018, 17:01:39
    #10
    fikirdanis adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İSG devam eder etmesine de sektör önemli,
    ölümlü ilk iş kazasında içeri alınacak kişi İSG cidir sonra işletmecidir.

    sorumluluğu vebali büyük bir iş olmakla beraber çok dikkat gerektirir
    zaten işi bilen İSG ciler risksiz sektörlerde çalışmaya gayret ediyorlar param az olsun ama başım ağrımasın diyorlar.
    Tam aksine hocam işi bilen iş Güvenliği uzmanları riskli sektörlerde çalışıyor
  • 29-08-2018, 17:21:19
    #11
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    malpy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam ben de 5 yıldır İş Güvenliği Uzmanıyım, A sınıfı olmama 1 sene kaldı inşallah. Nebosh konusunda tebrik ederim sizi, güzel düşünmüzsünüz. Sektör her geçen gün kötüye gidiyor ama kendini yetiştiren uzmanlar kazanmaya devam ediyor. Nebosh Internatiol General Certificate, Nebosh International Construction Certificate, Osha 130 Hours Construction Training gibi sertifikaları edinirse bir uzman yurtiçinde 8-10k ya yurt dışında ise 4-6k $ a çok rahat iş buluyor. Hatta Nebosh'un bir de International Oil and Gas Certificate var, onu alırsanız da Dubai, Abu dhabi gibi petrol rafinelerinde 10k $ alan uzmanlar mevcuttur Doların şu anki kuru düşünülürse çok iyi para uzun lafın kısası her işte olduğu gibi bu işte de kendini geliştiren, rakiplerine fark atan, tercih edilecek sebepleri kendisinde toplayan kazanıyor. Sonuçta İş Güvenliği Yasası çıkmadan önce de çok uluslu şirketlerde bu işler devam ediyordu.
    aynen öyle hocam ama bizim insanımızın çoğunda hedef vs olmadığı için oldukları yerde sayıp sonrada yok bu sektör öldü bitti diyorlar çok kızıyorum. yahu arkadaş seni bi kendini geliştir ondan sonra bak sektör sana nasıl geliyor görürsün.

    fikirdanis adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İSG devam eder etmesine de sektör önemli,
    ölümlü ilk iş kazasında içeri alınacak kişi İSG cidir sonra işletmecidir.

    sorumluluğu vebali büyük bir iş olmakla beraber çok dikkat gerektirir
    zaten işi bilen İSG ciler risksiz sektörlerde çalışmaya gayret ediyorlar param az olsun ama başım ağrımasın diyorlar.
    valla hocam 11 senedir şantiyeciyim herhangi bir ölümlü iş kazasında İSG uzmanının gözle görülür derecede kusuru olmadığı zaman öyle içeri alınmıyor ilk alınan kişiler belli zaten şantiye şefi, işveren vekili vs. ayrıca İSG uzmanı arkadaş işini gerçekten layıkıyla yaptıktan sonra oluşacak ölümlü iş kazalarında artık yapacak birşey kalmıyor, birisi ölünce İSG uzmanını getirin hemen hapse atalım denmiyor herşey araştırılıyor.
  • 29-08-2018, 17:47:29
    #12
    LionhearT adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    aynen öyle hocam ama bizim insanımızın çoğunda hedef vs olmadığı için oldukları yerde sayıp sonrada yok bu sektör öldü bitti diyorlar çok kızıyorum. yahu arkadaş seni bi kendini geliştir ondan sonra bak sektör sana nasıl geliyor görürsün.



    valla hocam 11 senedir şantiyeciyim herhangi bir ölümlü iş kazasında İSG uzmanının gözle görülür derecede kusuru olmadığı zaman öyle içeri alınmıyor ilk alınan kişiler belli zaten şantiye şefi, işveren vekili vs. ayrıca İSG uzmanı arkadaş işini gerçekten layıkıyla yaptıktan sonra oluşacak ölümlü iş kazalarında artık yapacak birşey kalmıyor, birisi ölünce İSG uzmanını getirin hemen hapse atalım denmiyor herşey araştırılıyor.
    keşke dediğiniz gibi olsa.ama gerçekler öyle maalesef
    umarım yaşamazsınız isg hizmeti aldığım firmada iki farklı projede ölümlü kaza sonucu içeri aldılar arkadaşları biraz misafir ettiler mapushane de sonrası ise dava süreçleri falan filan.gidiyorlardi en son mahkemelere

    yüklenici eksikliği ispat edilmez ise ve isg kusuru varsa eğitim ekipman vs isg ci yakayı kolay kurtaramaz
  • 29-08-2018, 17:53:22
    #13
    fikirdanis adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    keşke dediğiniz gibi olsa.ama gerçekler öyle maalesef
    umarım yaşamazsınız isg hizmeti aldığım firmada iki farklı projede ölümlü kaza sonucu içeri aldılar arkadaşları biraz misafir ettiler mapushane de sonrası ise dava süreçleri falan filan.gidiyorlardi en son mahkemelere

    yüklenici eksikliği ispat edilmez ise ve isg kusuru varsa eğitim ekipman vs isg ci yakayı kolay kurtaramaz
    doğrudur tabi ki, o arkadaşlar için çok üzücü bir durum. Benim de baraj şantiyesinde 2 adet ölümlü iş kazam oldu. Allah rahmet eylesin, jandarmaya ifadeye gittim, tüm evraklarımın bir örneğini de verdim. Mahkemeye çıkmadım bile 1-2 sene sonra mahkeme kararı geldi, savcılık bana adam öldürme ile ilgili dava açmış, bilirkişi atanmış evraklarım incelenmiş ve kovuşturmaya yer yoktur kararı verilmiş. Yani üzücü durum bunlar, ölen çalışana mı üzüleceksin yoksa kendi derdine mi yanacaksın.