• 09-05-2018, 17:56:02
    #1
    Bugün okul ile birlikte GTÜ yaptığı girişimcilik zirvesine gittik, zirvede 3M Türkiye genel müdürü Mert BÜYÜKYAZGAN "Geçen yıl toplam 2500 civarı patent aldık. Firmamız 110 yılda toplam 110 bin patent almıştır. Bu da neredeyese günde 2-3 patente denk geliyor" dedi. Sizcede bu doğru olabilir mi? Yada ben patent almayı tamamen yanlış mı anlamışım.
  • 09-05-2018, 17:56:45
    #2
    Patent olmasın o?
  • 09-05-2018, 17:58:37
    #3
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Patent olmasın o?
    Gözümden kaçmış. Editledim
  • 09-05-2018, 18:05:07
    #4
    basriyildiz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Gözümden kaçmış. Editledim
    Yok gerçekten merak ettiğim için sordum okul teknoloji deyince paten patent arasında bir kaldım hepsinde de paten yazınca.

    http://www.turkpatent.gov.tr/TURKPATENT/statistics/

    Bu sayfada Patent olaylarının istatiksel verileri var. hemen hemen aklınızda bir fikir uyandıracaktır. Almış olabilir mi 2017 de toplam 19bin civarı patent alınmış bir ihtimal olabilir. Patent firmaları onlara çalışmış da diyebiliriz o şekilde.
    • basriyildiz
    basriyildiz bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 09-05-2018, 18:45:52
    #5
    Üyeliği durduruldu
    Aslında konferans da bunu sorabilirdiniz. Bize bu konuda somut bir şeyler gösterebilir misniz ya da kanıtınız var mı diye?
  • 09-05-2018, 20:50:55
    #6
    Patent başvurusu yaptık da demek istemiş olabilir. O biraz daha mantıklı geliyor. Çünkü patent başvurusu yapmak almaktan daha basit.
  • 09-05-2018, 20:58:37
    #7
    Ben de geçen hafta gıda için yapılan seminerdeydim. 110 bin sayısı dünya genelinde alınan patent sayısı. Yalnızca Türkiye değil. Ve evet hepsi doğrudur seminderden sonra bizzat araştırmasını yaptım.