• 31-01-2018, 17:14:59
    #1
    Allah devletimize zeval vermesin inşallah

    Yurt dışından alışverişlerde gümrük muafiyeti 2016 yılında 75 Euro’dan 30 Euro’ya düşürülmüştü. Avrupa Birliği ülkelerinde genel olarak bu oranın 22 Euro olarak uygulanması nedeniyle söz konusu değişikliğin hazırlandığı belirtiliyor.




    Vergi muafiyeti değişikliğinin posta ve kargo şirketlerinin sisteminde uyarlanabilmesi için 15 günlük geçiş dönemi öngörülüyor. Bakanlar Kurulu’nun kararı onaylamasının ardından 15 günlük geçiş dönemi başlayacak.


    Kararın yürürlüğe girmesinin ardından Amazon, Aliexpress, Gearbest vb. yurt dışı alışveriş sitelerinden yapacağınız 22 Euro veya bugünkü kura göre 27 dolar yaklaşık 100 TL ve üzeri siparişlerden gümrük vergisi alınacak.
  • 31-01-2018, 17:36:35
    #2
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Devlet vergi almalı bence tüm dünya yavaş yavaş Üzerimize geliyor bari silah teknolojisine yatırım yapsınlae
  • 31-01-2018, 17:40:24
    #3
    kaynak nedir acaba haberi hiçbiryerde bulamadım.
  • 31-01-2018, 17:41:02
    #4
    Allah devletimize zeval vermesin inşallah >> vermesini mi istiyorsunuz neden dalga geçerek konuşuyorsunuz.
  • 31-01-2018, 17:44:53
    #5
    MiqeZeLLa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    kaynak nedir acaba haberi hiçbiryerde bulamadım.
    ekşi,donanımhaber,diğer siteler vs..
  • 31-01-2018, 17:47:40
    #6
    Üyeliği durduruldu
    ben hep 50tl lik alıyorum zaten, beni etkilemiyor
  • 31-01-2018, 17:52:10
    #7
    sipariş verenlerin çoğu faturayı düşük yazdırıyorlar ve vergi ödemiyorlar. isterse limiti 5 euro yapsınlar. denetim iyi olmadığı sürece bu tür önlemler işe yaramıyor maalesef.

    gelen tüm paketler faturasına bakılmaksızın açılıp ürün-model-marka şeklinde internetten fiyat araştırması yapılmalı, kredi kartı ekstresi ve ödeme dekontları karşılaştırılmalı ve gümrükçe kendiliğinden vergilendirme yapılmalı. itirazlar içinde bir birim oluşturulursa her şey sağlıklı işler.

    bu şekilde 15 günde gelecek ürün 1 ayda gelir belki ama hileler son bulur.
  • 31-01-2018, 17:57:30
    #8
    nokie adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    sipariş verenlerin çoğu faturayı düşük yazdırıyorlar ve vergi ödemiyorlar. isterse limiti 5 euro yapsınlar. denetim iyi olmadığı sürece bu tür önlemler işe yaramıyor maalesef.

    gelen tüm paketler faturasına bakılmaksızın açılıp ürün-model-marka şeklinde internetten fiyat araştırması yapılmalı, kredi kartı ekstresi ve ödeme dekontları karşılaştırılmalı ve gümrükçe kendiliğinden vergilendirme yapılmalı. itirazlar içinde bir birim oluşturulursa her şey sağlıklı işler.

    bu şekilde 15 günde gelecek ürün 1 ayda gelir belki ama hileler son bulur.
    5 paketten 1 ine de olsa açılıp bakılıyor. Limit üstü 2 adet sipariş verin farklı günlerde. İkisinden biri mutlaka gümrüğe takılır tecrübeyle sabittir. Üzerine 5euro-gift yazdırmak çözüm değil sadece önlem olur.
  • 31-01-2018, 18:01:52
    #9
    Birşey sormak istiyorum, gümrük işlerinden çok anlamadığım için. Geçenler de Çin'den 45$ değerinde ürün aldım gümrüğe takılması, vergi ödemem gerekiyordu neden ödemedim?