• 30-05-2017, 01:28:07
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Merhabalar, Balıkları aşırı severim, beslemesini, yemesini filan
    Diyorum ki acaba evin bir kısmını havuz yapıp alabalık yetiştirebirmiyim. bu konuda az çok bilgiisi olan arkadaşlarla tanışmak isterim.
    bilginize )
  • 30-05-2017, 08:43:32
    #2
    27x7 metrelik havuz yapmıştık bizde (köydeyken babamla) sonra faaliyete alamadık. O zamanlar küçüktüm ama gezip gördüğüm yerler ve öğrendiklerim kadarını size anlatayım.

    - Devlet bu konuya güzel teşvikler veriyor öncelikle onu bilmenizi isterim,
    - Alabalık hassas hayvan strese gelemez, ayrıca yavru alacaksanız 2. bir havuza hatta 3. bir havuza ihtiyacınız var.
    - Oksijene en çok ihtiyaç duyan balıktır, oksijen için mutlaka hava motoru yada mini dalga motoru kullanın. Büyük havuzlarda ihtiyaç duyulmuyor çünkü yeme çıkarken ciddi bir oksijen alımı oluyor.
    - Temiz hayvandır ama sürekli su değişimine ihtiyaç duyarlar, havuzun altına tahliye ve sonrasında su doldurma işlemi yapman gerekir,
    - Dereden tutar getirir içine atarım diyemezsin çünkü kendini öldürür, zaten taşıma sırasında büyük ihtimalle ölür o yüzden balık çiftliklerinden küçük olarak almalısın,
    - Sıcağı hiç sevmezler kesinlikle soğuk su olacak, soğuk derken öyle okyanus akvaryumu gibi değil, yazın buzla destek versen yeterli olur,
    - Yem konusunda çok bir bilgim yok ama canlı solucan en iyi besin olduğunu biliyorum,

    Aklıma gelenler bunlar.

    Eğer zevk için yaparım diyorsan uğraşılacak şey değil. Zevk için japon balığı cinsi KOİ var ondan besle hem bakımı kolaydır hem her koşulda her şekilde yaşar öldüremezsin yani. Güzel de görüntü verir.
  • 30-05-2017, 11:34:55
    #3
    Üyeliği durduruldu
    Cevabınız için çok teşekkürler, ben çok daha küçük bir şey düşünüyorum. Diyorum ki bir buzdolabıyla ve musluk suyu ile başlayabilirmiyim. Sudan epey uzak bir ilçede yaşıyorum.

    delikanli53 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    27x7 metrelik havuz yapmıştık bizde (köydeyken babamla) sonra faaliyete alamadık. O zamanlar küçüktüm ama gezip gördüğüm yerler ve öğrendiklerim kadarını size anlatayım.

    - Devlet bu konuya güzel teşvikler veriyor öncelikle onu bilmenizi isterim,
    - Alabalık hassas hayvan strese gelemez, ayrıca yavru alacaksanız 2. bir havuza hatta 3. bir havuza ihtiyacınız var.
    - Oksijene en çok ihtiyaç duyan balıktır, oksijen için mutlaka hava motoru yada mini dalga motoru kullanın. Büyük havuzlarda ihtiyaç duyulmuyor çünkü yeme çıkarken ciddi bir oksijen alımı oluyor.
    - Temiz hayvandır ama sürekli su değişimine ihtiyaç duyarlar, havuzun altına tahliye ve sonrasında su doldurma işlemi yapman gerekir,
    - Dereden tutar getirir içine atarım diyemezsin çünkü kendini öldürür, zaten taşıma sırasında büyük ihtimalle ölür o yüzden balık çiftliklerinden küçük olarak almalısın,
    - Sıcağı hiç sevmezler kesinlikle soğuk su olacak, soğuk derken öyle okyanus akvaryumu gibi değil, yazın buzla destek versen yeterli olur,
    - Yem konusunda çok bir bilgim yok ama canlı solucan en iyi besin olduğunu biliyorum,

    Aklıma gelenler bunlar.

    Eğer zevk için yaparım diyorsan uğraşılacak şey değil. Zevk için japon balığı cinsi KOİ var ondan besle hem bakımı kolaydır hem her koşulda her şekilde yaşar öldüremezsin yani. Güzel de görüntü verir.
  • 30-05-2017, 11:41:59
    #4
    o kadar basit bir iş olduğunu sanmıyorum
    Aspire using tapatalk
    • videomontajOrg
    videomontajOrg bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 01-06-2017, 08:45:38
    #5
    videomontajOrg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Cevabınız için çok teşekkürler, ben çok daha küçük bir şey düşünüyorum. Diyorum ki bir buzdolabıyla ve musluk suyu ile başlayabilirmiyim. Sudan epey uzak bir ilçede yaşıyorum.
    Hocam dedim ya alabalık nazlıdır. ilgi ister emek ister yazık etme o da bir can. Buzdolabı yerine toprağı kazın beton dökemezseniz branda ile çözüm üretebilirsiniz ama alabalık yapmayın KOİ japon balığı besleyin hem görsellik güzel olur. Alabalık suyu çok temiz ister karanlığı da sever ayrıca buzdolabı hiç olmaz.

    Heyecanınızı engellemek istemem ama yapmayın derim ben.
  • 02-06-2017, 01:16:31
    #6
    Üyeliği durduruldu
    delikanli53 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam dedim ya alabalık nazlıdır. ilgi ister emek ister yazık etme o da bir can. Buzdolabı yerine toprağı kazın beton dökemezseniz branda ile çözüm üretebilirsiniz ama alabalık yapmayın KOİ japon balığı besleyin hem görsellik güzel olur. Alabalık suyu çok temiz ister karanlığı da sever ayrıca buzdolabı hiç olmaz.

    Heyecanınızı engellemek istemem ama yapmayın derim ben.
    Merhabalar, bir çok araştırmadan sonra alabalık değil de, Fırat Turnası şeklide fikrimi değiştirdim. Gölde yaşıyorlar URfa bozova ilçesinde ondan ki alabalığa göre daha çok şamsımız olur diye düşünüyorum.
  • 02-06-2017, 01:26:30
    #7
    Alabalık bildiğim kadarıyla soğuk ve temiz suyu sever. Çünkü hiç aksini görmedim burda yetiştirenlerde veya çaylarda.