Dostlar merhaba,
Sormak istediğim birşey var, internetten araştırdım da pek birşey bulamadım ben.
Bir araba aldım diyelim plakası normal plaka.
Ben bunu özel plaka yaptırmak istiyorum eğer ki plaka alınmamışsa.
35 ARM 001 mesela.
Bunun işleyişi nasıl oluyor? Hiç önceden özel plaka yaptıran var mı? plaka'nın sonu 001 yaptırmak istiyorum,bazıları diyor ki aldığın arabanın plazadaki çıkan ilk araba olması lazım vs. bu konuda bilgisi olan var mıdır? belirttiğim tarz bir plaka alınamaz mı? Veya 35 EKO 001 gibi de olabilir, en çok merak ettiğim, sonu 001 olarak alınabilir mi? Alınamazsa neden acaba? Bilgisi olan arkadaşların fikrini almak isterim.
Ayrıca, araba almayı seneye düşünüyorum mesela. Plaka boştaysa aldım diyelim, arabayı alana kadar bu süreçte plaka için herhangibi bir vergi alınıyor mu? Plakayı şimdi almak istiyorum, arabayı 3-5 ay sonra alcağım diyelim, plakayı ilk olarak veriyorlar mı öyle?
İyi forumlar.
Araba Özel Plaka Hakkında
18
●1.529
- 05-07-2016, 01:23:35Merhaba,
Bahsettiğiniz durum özel plaka değilde seri plakaya giriyor. Aracınızı 0 alacaksanız almadan önce, 2.el ise aldıktan sonra (noterde plaka değişikliği diye belirtmeniz gerekir) emniyete gidip istediğiniz plakayı söylersiniz. Plaka boşta ve o seri açık ise bir miktar ücret karşılığı o plakayı size tahsis ederler.
Bu plaka için ayrıca bir vergi ödemezsiniz. Ancak EKO şeklindeki plakayı alamazsınız, başında ve sonunda O harfi verilmiyor 0 ile karışabileceği için. - 05-07-2016, 02:03:36Genelde o tarz plakaları hep bağış adı altında şube müdürü vb. kişilerin yetkisi ile veriyorlar. 500-1000 TL arasında plakanın güzelliğine göre fiyat biçiyorlar.
Tanıdık bulmanız fiyatı düşürüyor.Ben 2 aracımada seri aldım 111-222 gibi 250-300 e ayarlandı genelde. Sigortacınız ile aranız iyiyse ona rica edin o ayarlar. - 05-07-2016, 02:31:38Hukonline adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Tanıdık polis memuru falan var. Fakat arkadaşlarım 001 alamazsın. 2017 o Bayiden ilk çıkan araba falan olması lazım diyorlar. 35 ARM 01 olarak alırsın, 001 olmaz diyorlar. Bunu merak ediyorum ben doğruluk payı vs var mı acaba - 05-07-2016, 04:05:58Bunun bayi ile alakası yok diye biliyorum sonuçta seri ve numaraları trafik şube belirliyor.ArmanHAN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 05-07-2016, 07:30:02001 olayını bilmem ama harf seçimi istanbulda 3500 ila 5000 arasındadır bu işler genelde emniyet derneğinden döner bu derneğinde emniyette ayağı fotokopici olur genelde.
Mesela AY 0025 bende bu plaka vardı müşavirci 3500 istedi gittim 2000 emniyete, 200 de emlakçıya verdim.
YAS icin 5000 fiyat çektiler pazarlık mazarlik 3500 e düştük ama vazgeçtim o parayi verdikten sonra bi paket üstünü alirdim.
Pleksi plakalik + app ile daha güzel duruyor
Bu arada 2000e aldigim plaka gitti tekrar emniyetten istedim 1500 lira istediler. - 05-07-2016, 14:35:57Bayi ile ilgili değil, hatta bayi çıkarmasın diye seri plakaları kapatabiliyorlar.ArmanHAN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle

Bayi ekranında plaka seçimi yapılamıyor plaka ayrılmadıysa, seriden otomatik atıyor sistem.
