Merhaba,
Bahsettiğiniz durum özel plaka değilde seri plakaya giriyor. Aracınızı 0 alacaksanız almadan önce, 2.el ise aldıktan sonra (noterde plaka değişikliği diye belirtmeniz gerekir) emniyete gidip istediğiniz plakayı söylersiniz. Plaka boşta ve o seri açık ise bir miktar ücret karşılığı o plakayı size tahsis ederler.
Bu plaka için ayrıca bir vergi ödemezsiniz. Ancak EKO şeklindeki plakayı alamazsınız, başında ve sonunda O harfi verilmiyor 0 ile karışabileceği için.