• 17-03-2016, 16:16:16
    #1
    OFF TOPIC ZANNEDIP AÇMIŞIM, REPORTLADIM TAŞINMASI İÇİN. PARDON

    merhaba arkadaşlar, herkese iyi forumlar. bi miktar nakitim, kemiksiz param var. 300 bin tl kadar.

    bu parayı internetten kazandım, lakin hepsini internette riske atmak istemiyorum. çünkü yoruldum ve stresine değmiyor.

    abim bana fon almamı tavsiye etti, yapıkrediden.

    sizce mevduat hesabına mı yatırmalıyım? yoksa fonlara mı?

    benim yaptığım "klasik Türk hesabı" ile. mevduat hesabı oluşturayım, aylık getirisi 2.5 lira civarı. kredi çekeyim, ufak ufak evler alayım temelden içine kiracı yerleştireyim kirası krediyi öderken üstüne çıkan eksiği vadeden vereyim vs. böyle böyle gittiği yere kadar ev alayım.

    bu sırada ufak çaplı kendi işlerime devam edeyim, 30lu yaşlarıma kadar kendimi garantiye almış olurum diye düşünüyorum. sonrası klasik güzel bir aile kısmetse.

    siz ne düşünüyorsunuz?

    ve bu fon mantığını bana bilirkişileri açıklayabilir mi?

    edit: bahsettiğim yer turistik meşhur bir ilçe. burada temelden girdiğim takdirde güzel yeni 1+1'leri 70-80 liraya alabilirim. günlük kiralama işine girsem dahi güzel bir getirisi olur düşündeyim.
  • 17-03-2016, 17:11:58
    #2
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Anladığım kadarıyla 10 yıl gibi uzun bir süre paranızı tutmayacaksanız. Orta vadede buna yönelik fikir olması açısından birkaç şeyden bahsedeyim.

    Genelde tercih edilen Dolar, Altın, Faiz, Konut yatırımlarının son 5 yılına baktığımızda aralarında en çok dolar kazandırdı. Tabi doların ne olacağı hiç belli değil. Altına çıplanması dahi gündemde. Yükselebilir de düşebilir de öngörmek çok zor yada ben şuanda öngöremiyorum.

    Zaten risksiz yatırım düşündüğünüz için konut ve faizden devam edeyim:
    Konut yatırımı faizden daha fazla kazandırdı. Eylülde endeks 161,4 gerçekleşmişti. Bunun dışında faizde kazandırıyor hatta şuanda bankalar %14’e yakın faizde veriyorlar fakat bu ancak paranızı enflasyondan korur. Yani faizi alıp bugün harcarsanız 5 yıl sonunda elinizde kayda değer pek bir şey kalmaz. Yine faiz oranlarının 1-2 puan indirilebileceği söyleniyor fakat indirilse dahi çok da bir şey değişmez yine getirisi enflasyondan korur diye düşünüyorum.

    Fon kısmına gelince birçok tip fon var. Risksiz fonlar arasında B tipi likitler yer alıyor. B tipi likit fonlar genelde enflasyonun altında getiri sağlıyor. A tipi veya Byf vb. fonlarda var daha yüksek getirili olabiliyor fakat bunlarında riski epppeyy yüksek.

    Bağlayacak olursam risk almak istemiyorum diyorsanız orta vadede b tipi fon veya mevduat tercih edebilirsiniz. Bir de konutta iyi olabilir. Konut ‘şimdilik’ faizden yüksek getiri sağlıyor. Önemli olan enflasyondan korunmak kişisel olarak da faize pek sıcak bakmıyorum ben. Bana mı öyle geliyor bilmiyorum ama ne zaman faiz alsam işlerim ters gidiyor. Çok denedim.

    Risksiz b tipi fon tercih edin diyeceğim son olarak abinizi dinleyin keza o da b tipi fonlardan bahsediyorsa aynı şekilde konut yatırımı da ideal. Para zor kazanılıyor ve seçimleriniz güzel. Riske atmayın.
  • 17-03-2016, 17:23:03
    #3
    Berk35 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Anladığım kadarıyla 10 yıl gibi uzun bir süre paranızı tutmayacaksanız. Orta vadede buna yönelik fikir olması açısından birkaç şeyden bahsedeyim.

    Genelde tercih edilen Dolar, Altın, Faiz, Konut yatırımlarının son 5 yılına baktığımızda aralarında en çok dolar kazandırdı. Tabi doların ne olacağı hiç belli değil. Altına çıplanması dahi gündemde. Yükselebilir de düşebilir de öngörmek çok zor yada ben şuanda öngöremiyorum.

    Zaten risksiz yatırım düşündüğünüz için konut ve faizden devam edeyim:
    Konut yatırımı faizden daha fazla kazandırdı. Eylülde endeks 161,4 gerçekleşmişti. Bunun dışında faizde kazandırıyor hatta şuanda bankalar %14’e yakın faizde veriyorlar fakat bu ancak paranızı enflasyondan korur. Yani faizi alıp bugün harcarsanız 5 yıl sonunda elinizde kayda değer pek bir şey kalmaz. Yine faiz oranlarının 1-2 puan indirilebileceği söyleniyor fakat indirilse dahi çok da bir şey değişmez yine getirisi enflasyondan korur diye düşünüyorum.

    Fon kısmına gelince birçok tip fon var. Risksiz fonlar arasında B tipi likitler yer alıyor. B tipi likit fonlar genelde enflasyonun altında getiri sağlıyor. A tipi veya Byf vb. fonlarda var daha yüksek getirili olabiliyor fakat bunlarında riski epppeyy yüksek.

    Bağlayacak olursam risk almak istemiyorum diyorsanız orta vadede b tipi fon veya mevduat tercih edebilirsiniz. Bir de konutta iyi olabilir. Konut ‘şimdilik’ faizden yüksek getiri sağlıyor. Önemli olan enflasyondan korunmak kişisel olarak da faize pek sıcak bakmıyorum ben. Bana mı öyle geliyor bilmiyorum ama ne zaman faiz alsam işlerim ters gidiyor. Çok denedim.

    Risksiz b tipi fon tercih edin diyeceğim son olarak abinizi dinleyin keza o da b tipi fonlardan bahsediyorsa aynı şekilde konut yatırımı da ideal. Para zor kazanılıyor ve seçimleriniz güzel. Riske atmayın.
    hmm.. güzel ve aydılantıcı yorumunuz için teşekkür ederim. zahmet edip yazmışsınız.

    faiz konusu tabi biraz vicdan meselesi, umarım işleriniz rast gider.

    çoğu insan gibi ben de sıkıntılı dönemler yaşadım biraz da ailevi yapının ve geçmişin verdiği duygular ile yarın öbür gün çoluk çocuk sahibi olduğumda onlarla iyi bir geleceğim olsun istiyorum.

    bu sebeple ana paraya dokunmadan mümkün olduğu kadar daire vs. alayım ve finalde ana para bana sermaye kalsın istiyorum. o halde B tipi fonları tavsiye ettiğiniz var sayıyorum. tekrar teşekkürler.
  • 17-03-2016, 21:27:12
    #4
    300 bin TL'yi mevduat faiziyle net (11,05) sizin söyledikleriniz yapılmaz hocam. Hatta zarar bile etmeniz mümkün.

    Ancak alacağınız evler kendini katlayabilsinler ki sizin hesaba göre kazanç olsun.
    Bahsettiğiniz kafada kredi faizlerinin bu nedenli yüksek olduğu bir ortamda kira üzerine vadeli faizinden gelen parayla tamamlamak enflasyon karşısında dibe çeker.

    Tekrar ediyorum,
    Önemli olan alacağınız ev kendini katlayacak mı, katlamayacak mı?
  • 17-03-2016, 23:21:11
    #5
    DarksPrince adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    300 bin TL'yi mevduat faiziyle net (11,05) sizin söyledikleriniz yapılmaz hocam. Hatta zarar bile etmeniz mümkün.

    Ancak alacağınız evler kendini katlayabilsinler ki sizin hesaba göre kazanç olsun.
    Bahsettiğiniz kafada kredi faizlerinin bu nedenli yüksek olduğu bir ortamda kira üzerine vadeli faizinden gelen parayla tamamlamak enflasyon karşısında dibe çeker.

    Tekrar ediyorum,
    Önemli olan alacağınız ev kendini katlayacak mı, katlamayacak mı?
    burası sürekli gelişen 100 binlik bir ilçe, inşaat sektörü hızlı lakin yakın zamanda patlayacak bir balon olduğunu düşünüyorum. gayrimenkul o konuda mantıksız ama her zaman iyi bi opsiyon bence.

    temelden girdikten sonra 15-20 bin lira elbette farkı olur kâr açısından.
    dediğiniz mantıkla kredi çekip, kredisini kira ile ödetemez miyim? anaparam sonuçta kalacak.

    300 bin liraya tek seferde 2 tane ev almaktansa o parayı sabit bırakıp faiziyle ev alacağım ve üstüne bana bırakacak. ne gibi bir zararı olabilir?