• 19-12-2015, 21:45:06
    #1
    Öncelikle herkese iyi forumlar... Yaklaşık 2 senedir Lg g2 kullanıyorum. 2 kez garanti sayesinde ekran değişimi sağlandı. Geçen ayda betona düşürdüm ve garantiye yollamadan telefoncuya yaptırttım. Sövgüyle anıyorum buradan telefoncu arkadaşı, orjinal ayağına saçma sağan bir ekran taktı. Geçen yaklaşık 15-20 cm yükseklikten düştü ve dokunmatik camı çatladı. Şuan görüntü var ama dokunmatik çalışmıyor.
    Yani olayın özeti toplamda bu 4. ekranım olacak ama son olmayacak Olayın maddi boyutundan ziyade telefonu başka birine teslim etmekten hiç haz etmeyen birisiyim. Bunun yanı sıra tamir işlerinden de acayip keyif alan birisiyim. Bu nedenden dolayı da telefonu kendim yapmaya karar verdim.
    Bu gün telefonculara gidip dokunmatik değişimini sordum. Hepsi de dokunmatik değişimi yok, komple değişmemiz gerekli dedi. Fakat dokunmatik ekran satan yerler var nette. Dokunmatik değişmese neden satsınlar değil mi ?
    Ayrıca youtubeden dokunmatik değişimi yapan bir amca buldum. videosu aşağıda.

    https://www.youtube.com/watch?v=eTKV0RRv2IU


    Şimdi merak ettiğim konuya gelecek olursa; öncelikle sıcak hava makinası olmazsa olmaz mı? Bunun yerine fön makinesi veya ütü kullanabilir miyiz?
    Ekran (UV) jelini kullanmak şart mı?
    Ayrıca daha öncesinde benzer tamir deneyimi olan arkadaşlar deneyimlerini aktarırsa çok sevinirim. Şimdiden herkese teşekkürler
  • 20-12-2015, 18:13:31
    #2
    Sen kır çöpe at onu.
  • 21-12-2015, 03:57:41
    #3
    ertunc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öncelikle herkese iyi forumlar... Yaklaşık 2 senedir Lg g2 kullanıyorum. 2 kez garanti sayesinde ekran değişimi sağlandı. Geçen ayda betona düşürdüm ve garantiye yollamadan telefoncuya yaptırttım. Sövgüyle anıyorum buradan telefoncu arkadaşı, orjinal ayağına saçma sağan bir ekran taktı. Geçen yaklaşık 15-20 cm yükseklikten düştü ve dokunmatik camı çatladı. Şuan görüntü var ama dokunmatik çalışmıyor.
    Yani olayın özeti toplamda bu 4. ekranım olacak ama son olmayacak Olayın maddi boyutundan ziyade telefonu başka birine teslim etmekten hiç haz etmeyen birisiyim. Bunun yanı sıra tamir işlerinden de acayip keyif alan birisiyim. Bu nedenden dolayı da telefonu kendim yapmaya karar verdim.
    Bu gün telefonculara gidip dokunmatik değişimini sordum. Hepsi de dokunmatik değişimi yok, komple değişmemiz gerekli dedi. Fakat dokunmatik ekran satan yerler var nette. Dokunmatik değişmese neden satsınlar değil mi ?
    Ayrıca youtubeden dokunmatik değişimi yapan bir amca buldum. videosu aşağıda.

    https://www.youtube.com/watch?v=eTKV0RRv2IU


    Şimdi merak ettiğim konuya gelecek olursa; öncelikle sıcak hava makinası olmazsa olmaz mı? Bunun yerine fön makinesi veya ütü kullanabilir miyiz?
    Ekran (UV) jelini kullanmak şart mı?
    Ayrıca daha öncesinde benzer tamir deneyimi olan arkadaşlar deneyimlerini aktarırsa çok sevinirim. Şimdiden herkese teşekkürler
    Hocam oncelikle bir telefoncu olarak attiginiz videoda yapilan islem hicte kolay degildir internal ekrani kirma ihtimaliniz %99 goturdugunuz telefonculain bu yuzden kabul etmedigine eminim ha illa denicem diyorsaniz sakin utu kullanmayin. sac kurutma makinesi is gorur ama iyice isitin ekrani ve acarken mutlaka poker karti vs kullanin kirma ihtimaliniz duser. 2. Sorunuza gelince evet kesinlikle kullanmalisiniz ve kaliteli olmasi sart aksi halde kurukca jel cekilir ayrica o jeli kurutmak icin ozel bir isik var oda gerekli. Biz su anda dukkanda iphone 5/5s/5c cam degisimi yapiyoruz hemen hemen ayni islem yapabilirsiniz ama tavsiyem hic dokanmamaniz yonundedir yapistiricinin mainboarda hasar verme ihtimali vs var
  • 21-12-2015, 04:40:34
    #4
    webmaster1994 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam oncelikle bir telefoncu olarak attiginiz videoda yapilan islem hicte kolay degildir internal ekrani kirma ihtimaliniz %99 goturdugunuz telefonculain bu yuzden kabul etmedigine eminim ha illa denicem diyorsaniz sakin utu kullanmayin. sac kurutma makinesi is gorur ama iyice isitin ekrani ve acarken mutlaka poker karti vs kullanin kirma ihtimaliniz duser. 2. Sorunuza gelince evet kesinlikle kullanmalisiniz ve kaliteli olmasi sart aksi halde kurukca jel cekilir ayrica o jeli kurutmak icin ozel bir isik var oda gerekli. Biz su anda dukkanda iphone 5/5s/5c cam degisimi yapiyoruz hemen hemen ayni islem yapabilirsiniz ama tavsiyem hic dokanmamaniz yonundedir yapistiricinin mainboarda hasar verme ihtimali vs var
    Anladım hocam. Sanırım en mantıklısı direk ekran değişimi.
    Peki komple ekran değişimini yapabilirmiyim. Onun için herhangi bir şeye gereksinim duyarmıyım. Videodan izleyince basit gibi görünüyor ama işin içine girmediğimiz için bilemiyoruz maalesef

    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 04:40:34 -->-> Daha önceki mesaj 04:40:02 --

    Omer adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sen kır çöpe at onu.
    Tamam.
  • 21-12-2015, 13:54:35
    #5
    ertunc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Anladım hocam. Sanırım en mantıklısı direk ekran değişimi.
    Peki komple ekran değişimini yapabilirmiyim. Onun için herhangi bir şeye gereksinim duyarmıyım. Videodan izleyince basit gibi görünüyor ama işin içine girmediğimiz için bilemiyoruz maalesef

    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 04:40:34 -->-> Daha önceki mesaj 04:40:02 --



    Tamam.
    Komple ekran degisimi tabiki yapabilirsiniz gerekli olan birkac tornavida ve sticker bunlari gittigidiyordan vb ekran ile birlikte gonderenler var ama ekran ne kadar keliteli olur o tartisilir.
  • 21-12-2015, 14:11:32
    #6
    Üyeliği durduruldu
    Kurutma makinası hiç bi cacığa yaramaz. Kurutma makinası az ısı, çok hava akışı içindir. Hava tabancası ise çok ısı, az hava akışı sağlar.
    UV yapışkanı sürmeden toz pislik belli olur ve dokunmatik patates gibi olur. ayrıca cam tam oturmaz.
    Bir de sabitleyici lazım. vs vs.

    Zaten değişim fiyatlar cam dahil 150-200 tl civarı. UV yapıştırıcı fiyatlarına bakın derim değmez.

    Bir de eski camı sökünce özel temizleyici ile temizleyeceksiniz.
  • 21-12-2015, 20:06:24
    #7
    Hasidluu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kurutma makinası hiç bi cacığa yaramaz. Kurutma makinası az ısı, çok hava akışı içindir. Hava tabancası ise çok ısı, az hava akışı sağlar.
    UV yapışkanı sürmeden toz pislik belli olur ve dokunmatik patates gibi olur. ayrıca cam tam oturmaz.
    Bir de sabitleyici lazım. vs vs.

    Zaten değişim fiyatlar cam dahil 150-200 tl civarı. UV yapıştırıcı fiyatlarına bakın derim değmez.

    Bir de eski camı sökünce özel temizleyici ile temizleyeceksiniz.
    Sac kurutma makinasi kesinlikle ise yarar yariyorda ama tabiki tabanca gibi olmaz orasi ayri bir mesele. Toz bislik ekrani temizledikten sonra azda olsa kalicaktir fakar uvyi surdukten sonra ekrani oturturken onlar kayboluyor cok cok kotu olmadigi surece. Sabitleyiciye gerek oldugunu dusunmuyorum telefonun cercevesi sabitleyici gorevi gorecektik. Fiyat konusunda birsey diyemem. ozel temizleyiciye hic gerek yok aseton ve tiner is gorucektik. Once tineri yapistiriciyi kaldirnak icin kullanirsiniz bir dis fircasi yardimi ile ekrana surer 10dk beklerseniz ne demek istedigimi anlarsiniz yapistirici kalkiginda asetonu bir peceteye dokup ekrana surdugunuzde tartemiz olacaktir.
  • 21-12-2015, 21:01:10
    #8
    Hasidluu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kurutma makinası hiç bi cacığa yaramaz. Kurutma makinası az ısı, çok hava akışı içindir. Hava tabancası ise çok ısı, az hava akışı sağlar.
    UV yapışkanı sürmeden toz pislik belli olur ve dokunmatik patates gibi olur. ayrıca cam tam oturmaz.
    Bir de sabitleyici lazım. vs vs.

    Zaten değişim fiyatlar cam dahil 150-200 tl civarı. UV yapıştırıcı fiyatlarına bakın derim değmez.

    Bir de eski camı sökünce özel temizleyici ile temizleyeceksiniz.
    Sadece dokunmatiği değişmek sıkıntı olacak sanırım. Çok alet edevat gerekecek gibi. En iyisi sadece ekranı alıp takmak
  • 22-12-2015, 12:35:32
    #9
    Ekran ya da dokunmatik değiştirmek zor birşey değil. Eğer bütün panel (dokunmatik+ekran) olarak alırsanız dokunmatik paneli ısıtıp kastırarak açarsınız sonra da yeni paneli takarsınız. Ama sadece dokunmatik değiştirirseniz kazıma falan biraz uğraştırabilir. Ben de Youtube'dan izlediğim kadarıyla Samsung Galaxy Prime'ın iç ekranını değiştirmeyi başarmıştım cihaz da halen çalışıyor hatta