• 28-01-2015, 16:18:29
    #1
    Bu fikir 2-3 gündür aklımda.Mega Holding,İncir saadet zinciri türevi firmalara bile insanlar göz göre göre 1000-2000 lira para döküyor.Ve sonucunda ne oluyor biri birini kazıklıyor diğeri ötekini.Şu son 1 yıldır ülkemle ilgili çok şey düşünüyorum.Dış ülkelere olan bağımlılığımızı,üretim yapamayıp sadece tüketmemizi.

    En basitinden şu düşüncelerimi sizle paylaşmak için bizi sömüren,piyonu eden ülkelerin teknolojisini kullanıyoruz.Amacım siyaset yapmak değil sadece halimizi anlatıyorum bu yüzden lütfen konuyu siyasete çekmezsek sevinirim.Anladık ki zengin iş adamlarının bizden para kazanmak dışında bir amaçları,düşünceleri yok.O zaman biz halk olarak kendimiz gereksiz harcamalarımızdan bir miktar kısıp bir şeyler yapmaya çalışsak başarabilir miyiz diye düşünüyorum.Konuyu ziyaret eden herkes aylık gereksiz şeylere ne kadar harcama yaptığını yazarsa sevinirim.(Sigara,alkol,iddaa,loto,toto,at yarışı vb.) Yanlış anlaşılmasın bunları ne yazık ki bende tüketiyorum ama gereksiz bir harcama olduğunu ve günah olduğunu da biliyorum ama yine alıyorum işte.

    Misal benim aylık gereksiz harcamaları sigara ve alkol oluşturuyor.Günde 1 paket sigara içiyorum.Kaçak aldığım günler 2 paket oluyor.Günde yaklaşık 8 liradan aylık 240-250 TL falan düz hesap.Misal bu tarz bir oluşum oluştursak yani aylık gereksiz şeylere harcadığımız tutarın %20'sini senelik bir topluluğa ödesek ve bunu ciddi bir topluluk olarak yapsak gerçekleştiremediklerimizi yapabilmek adına iyi bir fon sağlayabilmiş oluruz diye düşünüyorum.Hem sağlığımız adına iyi bir şey yapmış oluruz yani gereksiz tüketimlerimizi azaltarak hem ülkemiz adına faydalı bir şeyler yapmış oluruz.

    Topluluk olarak ne yapacağız?:

    Bizi kemiren,bizim üzerimizden prim yapan tüm yabancı şirketlere,ürünlere,teknolojilere karşı yerli üretim,gelişim oluşturalım diyorum.Misal ilk sorun olarak dışa bağımlı olduğumuz enerjiyi ele alabiliriz.Senelik bir ton para ödüyoruz petrole,doğal gaza.Sırf dışa para vermekle de kalmıyoruz.Bir ton kayıpta veriyoruz ne yazık ki.Kömür gibi oldukça sıkıntılı bir yakıt yüzünden 300 can verdik.Elin adamı aklını kullanmış zamanında yerin altındaki enerjiyi farketmiş biz neden aklımızı kullanıp bunun yerine sahip olduğumuz farklı kaynaklarla kendi enerjimizi üretmeyelim?Ekonomik fonun yanında topluluğun kuracağı şirketlerde gerekli ön bilgiye ve isteğe sahip herkes çalışabilir.Herkes faydalı bir şeyler yapabilir.

    Misal bu toplulukla kendi güçlü sosyal ağımızı kursak sonrasında bu sosyal ağ için devletten de destek alarak halkın dikkatini ve ilgisini çekmek için operatör şirketler ile iletişime geçip siteyi mobilden ücretsiz hale getirerek gereken ilgi ve desteği sağlayabiliriz.

    Sizce bu şekilde bir topluluk başarı yakalayabilir mi?Siz olsanız bu şekilde bir toplulukta yer almak ister miydiniz?50-100 bin kişiyi bu tarz bir toplulukta toplayabilir miyiz?
  • 28-01-2015, 16:55:35
    #2
    Kurumsal PLUS
    pcbagimlisi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu fikir 2-3 gündür aklımda.Mega Holding,İncir saadet zinciri türevi firmalara bile insanlar göz göre göre 1000-2000 lira para döküyor.Ve sonucunda ne oluyor biri birini kazıklıyor diğeri ötekini.Şu son 1 yıldır ülkemle ilgili çok şey düşünüyorum.Dış ülkelere olan bağımlılığımızı,üretim yapamayıp sadece tüketmemizi.

    En basitinden şu düşüncelerimi sizle paylaşmak için bizi sömüren,piyonu eden ülkelerin teknolojisini kullanıyoruz.Amacım siyaset yapmak değil sadece halimizi anlatıyorum bu yüzden lütfen konuyu siyasete çekmezsek sevinirim.Anladık ki zengin iş adamlarının bizden para kazanmak dışında bir amaçları,düşünceleri yok.O zaman biz halk olarak kendimiz gereksiz harcamalarımızdan bir miktar kısıp bir şeyler yapmaya çalışsak başarabilir miyiz diye düşünüyorum.Konuyu ziyaret eden herkes aylık gereksiz şeylere ne kadar harcama yaptığını yazarsa sevinirim.(Sigara,alkol,iddaa,loto,toto,at yarışı vb.) Yanlış anlaşılmasın bunları ne yazık ki bende tüketiyorum ama gereksiz bir harcama olduğunu ve günah olduğunu da biliyorum ama yine alıyorum işte.

    Misal benim aylık gereksiz harcamaları sigara ve alkol oluşturuyor.Günde 1 paket sigara içiyorum.Kaçak aldığım günler 2 paket oluyor.Günde yaklaşık 8 liradan aylık 240-250 TL falan düz hesap.Misal bu tarz bir oluşum oluştursak yani aylık gereksiz şeylere harcadığımız tutarın %20'sini senelik bir topluluğa ödesek ve bunu ciddi bir topluluk olarak yapsak gerçekleştiremediklerimizi yapabilmek adına iyi bir fon sağlayabilmiş oluruz diye düşünüyorum.Hem sağlığımız adına iyi bir şey yapmış oluruz yani gereksiz tüketimlerimizi azaltarak hem ülkemiz adına faydalı bir şeyler yapmış oluruz.

    Topluluk olarak ne yapacağız?:

    Bizi kemiren,bizim üzerimizden prim yapan tüm yabancı şirketlere,ürünlere,teknolojilere karşı yerli üretim,gelişim oluşturalım diyorum.Misal ilk sorun olarak dışa bağımlı olduğumuz enerjiyi ele alabiliriz.Senelik bir ton para ödüyoruz petrole,doğal gaza.Sırf dışa para vermekle de kalmıyoruz.Bir ton kayıpta veriyoruz ne yazık ki.Kömür gibi oldukça sıkıntılı bir yakıt yüzünden 300 can verdik.Elin adamı aklını kullanmış zamanında yerin altındaki enerjiyi farketmiş biz neden aklımızı kullanıp bunun yerine sahip olduğumuz farklı kaynaklarla kendi enerjimizi üretmeyelim?Ekonomik fonun yanında topluluğun kuracağı şirketlerde gerekli ön bilgiye ve isteğe sahip herkes çalışabilir.Herkes faydalı bir şeyler yapabilir.

    Misal bu toplulukla kendi güçlü sosyal ağımızı kursak sonrasında bu sosyal ağ için devletten de destek alarak halkın dikkatini ve ilgisini çekmek için operatör şirketler ile iletişime geçip siteyi mobilden ücretsiz hale getirerek gereken ilgi ve desteği sağlayabiliriz.

    Sizce bu şekilde bir topluluk başarı yakalayabilir mi?Siz olsanız bu şekilde bir toplulukta yer almak ister miydiniz?50-100 bin kişiyi bu tarz bir toplulukta toplayabilir miyiz?
    Düşünce güzel fakat başlar ve çöker.
    Kimsenin dişinden tırnağından arttırdığını başkalarıyla birlikte aynı havuza koymak ve çarçur olabileceği riskini(yada çeşitli harcama kalemleri ile cebe indirileceği riskini) göze almak istediğini zannetmiyorum.

    Aslında programlamaya devam etseydin fena olmazdı güzel kardeşim(şuan devam ediyormusun bilmiyorum.),çok fazla kararsızlık yaşıyorsun geçen konunda[Konu] @utku1 hocamızın yazmış olduğu mesaja hak vermeye başladım.

    Bence artık bir karar vermeli ve o yola kafayı sokmalısın.Harcadığın zamana ileride çok yanacaksın .
  • 28-01-2015, 20:20:34
    #3
    Merhaba,

    Başlangıçta düşüncelerin ve niyetin güzel fakat yaşın genç olduğundan bazı şeyleri daha yaşayamadığından 3-4 hatta 10 tane sorunu bir oluşumla halledilebileceğini düşünmüşsün. Bizde aslında bu sorunların çözülmesini isteriz fakat senin yazdıkların hem siyaset, hem kapitalist sistem, kültür vs. herşey içiçe geçmiş şeylerin sonucunda oluşan sorunlardır.

    Sana tavsiyem sorun olarak gördüklerini bir kağıda yazman. Fakat bunları satır satır yazacaksın. Böylece bir yandan kötü alışkanlıklara karşı olurken aynı çalışmada enerji işine girmezsin. İnsanları gereksiz harcamalara karşı uyarıcı nitelikte site kurulabilir, destek olursa seminerler bile düzenlenebilir. Fakat dışa bağımlılıkta sen birşey üretmediğin sürece söylediğin şeyler malesef 100 yıldır kahvelerimizde amcaların konuştuklarından öteye gidemez. Birşeyler üretmek için de malesef önce çalışmak, düşünmek, sermaye bulmak ve en sonunda destek bulursan yapabileceğin şeyler. Bu söylediklerim de malesef sadece bir ürün veya kategori için dışa bağımlılığı önleriz. Her ürün veya kategori için ayrı çalışmalar yapılması gerekiyor.

    Bu yüzden sen kendine göre daha yakın hissettiğin bir sorunu seçip onun üstünden gidersen gerçekten birşeyler başarabilirsin. Birden onlarca soruna odaklanmak üstüne birde insanlardan koşulsuz destek istemek saadet zincirinden de felaket birşey kardeşim. Umarım mesajımı olumsuz algılamazsın niyetim hayallerini yıkmak değil sadece başlangıçta sağlam zeminde olmanı sağlamaktır.
  • 28-01-2015, 22:47:10
    #4
    İmam-ı Azam'ın bal hikayesi

    Adamın birisi İmam-ı Azam'a gelmiş ve demiş ki: “Benim oğlan çok bal yiyor. Başka da bir şey yemiyor. Buna da paramızın yetmesi mümkün değil. Siz sevilen sayılan birisiniz. Ona söyleyin de bal yemesin.” … İmam-ı Azam biraz düşünür ve: "Şimdi gidin. 40 gün sonra gelin" der onlara. …… Aradan 40 gün geçer. Adam gelince İmam-ı Azam çocuğa dönüp sadece: “Oğlum, bal yeme!” der. …. Çocuğun babası bu duruma sinirlenir ve şöyle der kızarak: “Sadece 3 kelimelik bir cümle demek için mi bizi 40 gün beklettin? Bunu o zaman da söyleyebilirdin!” …. İmam-ı Azam sakinliğini bozmaz. İbret alınması gereken cevabı verir: “Ben de bal yemeyi çok severim. O günden beri 40 gün boyunca hiç bal yemedim. Demek ki bal yememe işi yapılabiliyormuş. Ben bunu kendi nefsimde başardım. Demek ki çocuk da başarabilir diye düşünerek, ona bir cümlelik bu nasihatı verme hakkını kendimde gördüm.”

    Önce içtiğiniz kaçak sigarayı bırakın, o paranın nerelere gittiğini bilin sonra projenize destek verelim.
    İyi içmeler
  • 29-01-2015, 13:48:36
    #5
    vakit bulduğumda konuya geri döneceğim
  • 29-01-2015, 14:17:51
    #6
    Üyeliği durduruldu
    1923 Lozan antlaşması