• 27-08-2013, 03:02:13
    #1
    Üyeliği durduruldu
    ateist bir arkadasimla tartisiyorduk (nerden acildi bilmiyorum ve ona saygi duyuyorum, muslumanim) allah c.c. neden kendi adiyla konustugunu soyledi(kuranin allahin konusmasi olarak ele aldigimizdan) mesela "allah onlari ...." diye devam eden ayetler var, inceledim "de ki" falan diye bir ifade de yok olmasi gereken yerlerde. acayip ikilemdeyim suan biri aciklayabilirmi?
  • 27-08-2013, 03:22:46
    #2
    Dostum oyle okuyan birisi tamamen anlayamaz idrak edemez zaten mealini bile. Tefsir gerekir.


    iPhone 4S ile Tapatalk 2 kullanılarak gönderildi
  • 27-08-2013, 03:39:58
    #3
    İdraki meali bu küçük akla gerekmez zira bu terazi bu kadar sıkleti çekmez.
  • 27-08-2013, 04:06:19
    #5
    Üyeliği durduruldu
    Zahit adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İdraki meali bu küçük akla gerekmez zira bu terazi bu kadar sıkleti çekmez.
    hangi dil bu?

    orda benim soruma cevap verilmemis ama aklimdaki baska bir soruya cevap buldum tesekkurler

    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 04:06:19 -->-> Daha önceki mesaj 03:51:56 --

    Zahit adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İdraki meali bu küçük akla gerekmez zira bu terazi bu kadar sıkleti çekmez.
    yalnız öyle millete gerizekalı demeyle bir yere gelemezsniz.
  • 27-08-2013, 05:12:37
    #6
    WapZap adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ateist bir arkadasimla tartisiyorduk (nerden acildi bilmiyorum ve ona saygi duyuyorum, muslumanim) allah c.c. neden kendi adiyla konustugunu soyledi(kuranin allahin konusmasi olarak ele aldigimizdan) mesela "allah onlari ...." diye devam eden ayetler var, inceledim "de ki" falan diye bir ifade de yok olmasi gereken yerlerde. acayip ikilemdeyim suan biri aciklayabilirmi?
    Allah'ın (celle celalühü) adını küçük yapamazsın bu bir.

    İkincisi olması gereken yerleri siz mi belirliyorsunuz ki "olması gereken yerlerde 'de ki' yok" diyebiliyorsunuz?

    Cevabını ben vereyim. Siz belirlemiyorsunuz ve bilmiyorsunuz. Bilmediğiniz konuda yorum yapmayın.

    Ayrıca "acayip ikilemdeyim" yazmışsınız. Sizin etkilemeniz gerekirken karşı taraf sizi etkilemiş. O arkadaşınızla muhabbeti kesmelisiniz.

    Risale-i Nur okumanızı tavsiye ederim. Bu asırda Risale-i Nur Kur'ân'ı en iyi açıklayan yol göstericidir. Asrımızın 'olmazsa olmaz' kitaplarıdır.
  • 27-08-2013, 05:20:16
    #7
    musevvid adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Allah'ın (celle celalühü) adını küçük yapamazsın bu bir.

    İkincisi olması gereken yerleri siz mi belirliyorsunuz ki "olması gereken yerlerde 'de ki' yok" diyebiliyorsunuz?

    Cevabını ben vereyim. Siz belirlemiyorsunuz ve bilmiyorsunuz. Bilmediğiniz konuda yorum yapmayın.

    Ayrıca "acayip ikilemdeyim" yazmışsınız. Sizin etkilemeniz gerekirken karşı taraf sizi etkilemiş. O arkadaşınızla muhabbeti kesmelisiniz.

    Risale-i Nur okumanızı tavsiye ederim. Bu asırda Risale-i Nur Kur'ân'ı en iyi açıklayan yol göstericidir. Asrımızın 'olmazsa olmaz' kitaplarıdır.
    Hocam her şey iyi güzel de neden bu kadar sertsiniz? İslam hoşgörü dinidir ama maalesef bazı kişiler en ufacık soruya ya da karşıtlığa tahammül edemeden celalleniyor. Allah küçük yazılmaz demişsiniz yapmayın lütfen küçük yazsak ne olacak büyük yazsak ne olacak? bu kadar mı basit bu mevzular bir harf kadar basit mi?
  • 27-08-2013, 05:36:59
    #8
    Cevabı vereyim tartışmalara girmeyeceğim. Kuran-ı Kerim Allah'ın emirlerinin yazılı olduğu kitaptır. Allah tarafından değil din adamları tarafından unutulmaması için kitaba alınmıştır. Gelen emirler Cebrail tarafından gelmiştir. E doğal olarak Cebrail Allah'ın emirlerini Allah diye bahsederek aktarmıştır. Umarım açıklayıcı olmuştur.

    Dipnot: Böyle soruları din forumlarında sormanız daha münasip olur. Zira burası ne siyasi ne de dini bir forum.
  • 27-08-2013, 05:45:53
    #9
    Ateistim, mutluyum. Bu bir ateizme çağrı değildir başta belirteyim. Gerek Islamiyet gerekse diğer dinlere saygım sonsuz. Fakat aynı hoşgörü bana gösterilmezse ve tabiri caizse sidik yarıştırmak isteyen varsa onlar da skype bırakabilirler.. Sorularınız olursa bir özel mesaj kadar uzağinizdayim. Bikgisayara geçince tek tek cevaplarım.


    Bu mesaj normal olarak gönderildi.