• 27-01-2026, 13:24:06
    #1
    Kurumsal PLUS
    Bence asıl soru şu: “Bu kadar büyük bir evrende yalnız olabilir miyiz?”
    Evren öyle böyle büyük değil. Aklın alamayacağı kadar. Milyarlarca galaksi, her galakside milyarlarca yıldız, onların etrafında dönen sayısız gezegen…
    Bu tabloya bakıp “sadece biz varız” demek bana biraz fazla ego gibi geliyor.
    Ama işin güzel kısmı şu:
    Uzaylı = Hollywood değil.
    Muhtemelen:
    • Konuşan, gemi süren varlıklar değil
    • Belki okyanus altında yaşayan bakteriler
    • Belki bizim algılayamayacağımız bir yaşam türü
    Yani “hayat” var olabilir ama bizim hayat tanımımıza uymuyor olabilir.
    Peki neden hiç karşılaşmadık?
    Belki:
    • Çok uzaktalar
    • Henüz aynı zamanda var olmadık
    • Biz ilkeliz, onlar için fark edilmeye değmeziz
    • Ya da evren sessiz olmayı seçiyor
    Bence en ürkütücü ihtimal şu:
    Evrende hayat var ama herkes susuyor.
    Özetle:
    Ben uzaylılara “inanıyorum” demekten çok,
    yalnız olmadığımız fikrinin daha mantıklı olduğunu düşünüyorum.
    Top sende 👀
    Sence korkutucu olan ne:
    • Uzaylıların var olması mı
    • Yoksa gerçekten yalnız olmamız mı?
  • 27-01-2026, 13:25:32
    #2
    Kurumsal PLUS
    Yalnız değiliz
  • 27-01-2026, 13:25:55
    #3
    Diğer gezegenlere hiçbir şekilde henüz erişilemediği için bilmiyoruz ama bence evrendeki o kadar gezenin boş olmadığı oralarda da yaşayan canlılar olduğunu düşünüyorum.
  • 27-01-2026, 13:26:30
    #4
    Buradayız
  • 27-01-2026, 13:26:53
    #5
    Rozet için konu kasılıyor galiba iki gündür karşıma çıkan konulardan o vibe oluştu
  • 27-01-2026, 13:29:40
    #6
    LUNAJANS adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bence asıl soru şu: “Bu kadar büyük bir evrende yalnız olabilir miyiz?”
    Evren öyle böyle büyük değil. Aklın alamayacağı kadar. Milyarlarca galaksi, her galakside milyarlarca yıldız, onların etrafında dönen sayısız gezegen…
    Bu tabloya bakıp “sadece biz varız” demek bana biraz fazla ego gibi geliyor.
    Ama işin güzel kısmı şu:
    Uzaylı = Hollywood değil.
    Muhtemelen:
    • Konuşan, gemi süren varlıklar değil
    • Belki okyanus altında yaşayan bakteriler
    • Belki bizim algılayamayacağımız bir yaşam türü
    Yani “hayat” var olabilir ama bizim hayat tanımımıza uymuyor olabilir.
    Peki neden hiç karşılaşmadık?
    Belki:
    • Çok uzaktalar
    • Henüz aynı zamanda var olmadık
    • Biz ilkeliz, onlar için fark edilmeye değmeziz
    • Ya da evren sessiz olmayı seçiyor
    Bence en ürkütücü ihtimal şu:
    Evrende hayat var ama herkes susuyor.
    Özetle:
    Ben uzaylılara “inanıyorum” demekten çok,
    yalnız olmadığımız fikrinin daha mantıklı olduğunu düşünüyorum.
    Top sende 👀
    Sence korkutucu olan ne:
    • Uzaylıların var olması mı
    • Yoksa gerçekten yalnız olmamız mı?
    uzaylı var
    başka varlıklarda var gezegen büyük hiç görmediğimiz bilmediğimiz şeyler
  • 27-01-2026, 13:30:50
    #7
    ZINKKK adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Rozet için konu kasılıyor galiba iki gündür karşıma çıkan konulardan o vibe oluştu
    Rozetler önemli
  • 27-01-2026, 13:32:23
    #8
    var
  • 27-01-2026, 13:34:45
    #9
    Okyanusa bir bardak daldır, sonra o suya bak bakalım balina var mı? Sorduğunuz sorunun cebanı aslen bu. Yaşam dediğiniz şey sadece akıllı canlıdan ibaret değil.