Bence asıl soru şu: Bu kadar büyük bir evrende yalnız olabilir miyiz?
Evren öyle böyle büyük değil. Aklın alamayacağı kadar. Milyarlarca galaksi, her galakside milyarlarca yıldız, onların etrafında dönen sayısız gezegen
Bu tabloya bakıp sadece biz varız demek bana biraz fazla ego gibi geliyor.
Ama işin güzel kısmı şu:
Uzaylı = Hollywood değil.
Muhtemelen:
- Konuşan, gemi süren varlıklar değil
- Belki okyanus altında yaşayan bakteriler
- Belki bizim algılayamayacağımız bir yaşam türü
Yani hayat var olabilir ama bizim hayat tanımımıza uymuyor olabilir.
Peki neden hiç karşılaşmadık?
Belki:
- Çok uzaktalar
- Henüz aynı zamanda var olmadık
- Biz ilkeliz, onlar için fark edilmeye değmeziz
- Ya da evren sessiz olmayı seçiyor
Bence en ürkütücü ihtimal şu:
Evrende hayat var ama herkes susuyor.
Özetle:
Ben uzaylılara inanıyorum demekten çok,
yalnız olmadığımız fikrinin daha mantıklı olduğunu düşünüyorum.
Top sende 👀
Sence korkutucu olan ne:
- Uzaylıların var olması mı
- Yoksa gerçekten yalnız olmamız mı?