Şimdi asgari ücreti 2000₺ ye çekip sabitliyoruz, sebebi ne kadar fazla maaş demek o kadar fazla para basılması ve paranın değersizleşmesi demek.Böyle her sene 1000₺ zam yapılırsa aynı rus para birimi gibi veya eski türkiye gibi bol 0 lari görürüz.Bu durumda bence yüzde de paranın değerini düşürüyor.Asgari ücreti 2000tlye çekip sabitleyince market araba satılan herşey vs fiyatlarıda satıcılara zorunlu olarak belirli bir yüzdede düşürtüyoruz mesela bir elma kilosu max 1 tl ye satılacak bundan sonra gibi(fiyat sallamadır) kâr edilebilecek şekilde cok aşırı bir farklı elmaysa tabiki fiyatlar daha yüksek olabilir organik vs.(olay elma değil sallıyorum)daha sonra ülkenin en büyük sorunu fakir ile zengin arasındaki uçurum.Mesela kalifiye bir mühendisin alacağı parayı max 5000tl yapıyoruz ayrı durumlar çok özel bir eleman ise daha çok alabilir tabiki.memur maaşlarını gene mühendis ve asgari arasında sabitliyoruz.(sonuç olarak herşeyin fiyatıda düşecek konut yemek araba vs. olaylara maaş olarak bakmauın)Bu durumda zaten piyasaya az türk lirası gireceği için dolar düşecektir(elinde tlsi olanlar bi tık zengin olabilir .d) alım gücünüde gene fakir ile zengin arasındaki uçurumu azaltarak yükselteceğiz piyasadan gereksiz türk liralarını yok edeceğiz.
olmazsa olmazımız tabiki YTD
güzel bir öneri daha yorumlardan geldi
Niye bu kadar zorladınki kendini doları düşürmek için. Dolar olsun 10TL attın bir sıfırı oldu sana yine 1TL